Zonvakantie hoogseizoen

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Yummy, Nov 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Dit jaar moeten wij er ook aan geloven: met de auto in het hoogseizoen (vertrek rond 21 juli) op vakantie naar Zuid-Frankrijk.

We hebben alleen geen flauw idee wat een beetje normale prijzen zijn voor deze periode? Zit er ook nog veel verschil in prijs tussen kleine en grotere campings? We gingen voorheen altijd in het voor of naseizoen en dat zijn natuurlijk hele andere prijzen.

We hoeven niet perse een giga camping. Zoeken écht iets leuks/gezellig voor onze twee kids (dan 2 en 5) en ook genoeg te doen in de omgeving (richting cote d'azur). We zijn namelijk geen types die hele dagen op de camping zitten :) Leuke animatie en een leuk zwembad zou wel leuk zijn.

Iemand tips? :D

2. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,642
    173
    63
    Female
    Grote campings betaal je idd wel meer voor.
    Hoe meer er te doen is, hoe duurder.
    Wij vonden Domaine de la Yole helemaal geweldig, we zijn er 3 jaar achtereen geweest. Maar nu hou ik toch meer van kleinere campings. We zijn vorig jaar naar de Dordogne geweest, naar Le Pech Charmant. Geweldig leuke camping!!
    Helaas wil mijn vriend niet nog een keer naar dezelfde, dus ik ben druk op zoek naar een soortgelijke en die heb ik gevonden, zit alleen 20 minuten verderop :p

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Hoi!
    "D. La Yole" hebben wij inderdaad bekeken. Leuk, maar we neigen toch meer naar iets kleiner en dan het liefst met de zee, een aquapark enz op enkele km afstand.
    Wel met een klein zwembad op de camping en graag wat Nederlandse kids om mee te spelen, maar dat hele massale hoeft van ons niet zo.

Naar welke camping gaan jullie dit jaar? De dordogne valt helaas net buiten ons zoekgebied. We willen écht de mooie natuur en stranden van de cote d' azur :)

4. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Een tip, reserveer je camping zo dat je niet in de weekenden hoeft te rijden, vooral niet de zaterdagen!

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Haha, ondanks dat we nooit kamperen kennen we de drukte op de zaterdag/weekenden. Dat gaan we indd vermijden.
    Thnx!

6. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,642
    173
    63
    Female
    Wij rijden altijd in het weekend en eigenlijk nooit problemen gehad.
    We rijden op zaterdag, overnachten ergens in de middag in een B&B en rijden de volgende dag verder. Zo heb je de drukte ook niet zo, op de zondag.
    Terugweg doen we vaak wel doordeweek.

Kleinere campings in Zuid-Frankrijk weet ik niet, ken alleen de grote haha

Wij gaan dit jaar weer naar de Dordogne, denk ik. Hoewel ik ook een paar campings gevonden heb in Charente Maritime, Gard en Drôme. En 1 in de Cevennen.
    Dus we zijn er nog niet uit :)
    ik geniet er met dit weer echt van om campings te zoeken voor de zomervakantie!)

Share This Page