Vlieland of Ameland?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door zogelukkig, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wij willen in het najaar nog een weekje naar de Wadden met onze dreumes die dan 1,5 zal zijn.

Schier ken ik, is leuk, maar erg klein en autovrij, we willen toch graag de auto mee met al onze zooi en de honden.

Terschelling prachtig, maar al meermaals gezien.

Bij Texel stel ik me net zoiets voor.

Ameland en Vlieland lijken me mooi, maar wat zijn de verschillen tussen die 2?

Welk eiland vonden jullie het leukst om met je kind(eren) naartoe te gaan?

2. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Vlieland is ook autovrij/autoluw. Ameland is erg leuk :)

3. zogelukkig

Oh, dat vergemakkelijkt de keus!;)

Welk gebied is het mooist (zoeken een huisje in de duinen)?

4. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ligt eraan wat je graag allemaal wilt doen?

Ik heb in Hollum en in Buren gewoond en Hollum is veel rustiger, ligt verder van "het hart" van Ameland: Nes.
    Buren zitten veel grote groepen met kinderen en is wel heel gezellig. Weinig leuke winkeltjes maar wel een heel mooi strand en een overdekt zwembad (bij camping klein vaarwater).

Ballum heeft geen mooi strand en is verder ook niets te doen (naar mijn mening) op paardenverhuur en een binnenspeeltuin na. Het strand is daar echt 10x niets, dan kun je beter door fietsen richting de Ballumer blinkert wat zeker 15 minuten fietsen is.
    Nes is super gezellig maar wel veel drukker en veel jongeren.
    Ik vind Hollum het mooiste dorpje, je kunt er heerlijk wandelen en er is een mooi strand. Je hebt er ook de vuurtoren en leuke restaurantjes. Maaaaar het is wel een beetje afgelegen dus een auto is opzich wel fijn.

5. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Mijn ouders hebben trouwens een vakantiehuis vlakbij Hollum, echt super mooie omgeving zo tussen de duinen.

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Vlieland ken ik niet. Wel 2x nu op Ameland geweest op park klein Vaarwater. Super!

Hadden wel de iets luxere huisjes (6 personen) incl sauna en wirlpool. Dat zijn perfecte mooie huisjes.
    Vond zelf de geschakelde bungalows niet zo schoon:)

Auto kan je bij het huisje neerzetten...zwembad (niet al te groot) erbij. Dagje fietsen huren (kleine in een fietskarretje erachter) en je fiets zo naar de andere kant van het eiland.

Wij gaan zeker weer terug.

Kwebbel

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vond Ameland ook erg leuk, net als Terschelling. Texel is echt heel anders, veel groter, drukker, hele andere doelgroep, veel jongeren ook. En Schiermonnikoog vond ik wel klein, wel leuk dat het autovrij is, maar je hebt wel alles snel gezien. Alleen Vlieland ken ik niet.

8. zogelukkig

Het is voor het najaar om lekker met de honden over het strand te banjeren.
    Wij hoeven niet perse uit eten of naar speeltuinen ofzo.
    Met een mooi en rustig plekje dichtbij het strand en een comfortabel huisje zijn wij al tevreden.

Ik heb gekeken naar huisjes in Hollum en tussen Nes en Buren en Hollum is duurder. Ballum is dus geen bal aan, dat is makkelijk onthouden!;)

9. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Jep goed onthouden hoor, het is echt 10x niets in Ballum. En het strand al he-le-maal niet! Buren/Nes is leuk en er zijn ook veel huisjes vlakbij het strand te huur. Veel plezier alvast!

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hoi!

ik ken alleen texel en dat vind ik erg mooi. prachtig strand en alle dorpjes even mooi en leuk. wij hadden toen ene heel kleinschalig hotelletje. was wat oud nog zon groene badkamer weet je wel hahah maar het was superschoon en het bed was lekkerder als thuis. heerlijk met zon dik zwaar dekbed en de hoofdeinden konden lekker omhoog. we waren toen nog maar met tweetjes maar hebben ondanks dat het pokkeweer toen was een heerlijk wekend gehad!

Deel Deze Pagina