Vakantie italie met Peugeot 108 :)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door juultje189, 17 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juultje189

24 jul 2012
    70
    25
    18
    Goedemiddag:)
    Ik heb een vraagje wij willen volgende maand,
    Op vakantie naar italie gardameer.
    Nu hebben wij een Peugeot 108 bouwjaar 2015
    Iemand misschien ervaring met deze auto te reizen naar italie.
    Kwa ruimte maak ik me niet zon zorgen maar meer de reis er naar toe kwa bergen op komen :)
    Misschien een rare vraag maar de meningen zijn een beetje verdeeld,
    De 1 zegt jullie zijn gek, en de ander zegt ach dat lukt makkelijk :)
    Gr juul

2. A daydream

A daydream Actief lid

12 jan 2016
    399
    106
    43
    Nee joh gewoon gaan. Wij zijn bijv de Dolomieten ingegaan met een Kia picanto. Geniet ervan!

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.178
    4.489
    113
    Jullie zijn gek!!! ;) ;) nee hoor grapje!
    De motoren in de auto's tegenwoordig zijn echt prima, ook in de kleine auto'tjes. mijn ouders zijn in een vw UP door noorwegen getoured, ging prima!
    Fijne vakantie!!

4. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.201
    533
    113
    Toen wij jaren geleden aan het Gardameer zaten kwam er een stel met kind met een Ford Ka. Ze hadden geen koffers mee maar alles in van die vacuumzakken gestopt achterin de auto.
    Gewoon gaan dus! Heel veel plezier

5. juultje189

24 jul 2012
    70
    25
    18
    Dankjewel dames
    Ik ben gerustgesteld ;)
    We gaan er een leuke vakantie van maken met onze zoon van 2.5
    Bedankt voor jullie berichten

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Afgelopen jaar stonden we op een camping in Italië waar een gezin tegenover ons stond met 3 kinderen (twee bijna volwassen kinderen en meisje van 10) die in een inimini autootje (weet het merk even niet meer) waren. Ze reisde van camping naar camping hadden per gezinslid 1 tasje mee meer niet. En het ging prima.

Ik zeg doen :)

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Haha, wij zijn jaren geleden met een Opel Agila 1.0 naar de Alpen op vakantie geweest. Alleen bij een hele steile berg had hij het even moeilijk. Op de terugweg op de Duitse Autobahn even de maximale snelheid getest en hij kon na deze vakantie harder rijden dan op de heenweg :D.
    Je moet er gewoon rekening mee houden dat je niet de snelste bent en goed schakelt, maar dan kan het best.

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Gewoon rekening ermee houden dat je niet de snelste bent (vooral op de snelweg haha) en wat eerder terugschakelen.

Wij zijn met onze spark (1.0) ook de alpen in geweest. Ging supergoed.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij zijn met een peugeot 206 naar de franse alpen geweest. Ging prima ook de alp d'huez op. Wel goed de temperatuur in de gaten houden als de auto niet vanzelf zijn warmte kwijt raakt. Maar volgens mij gaat tegenwoordig in elke auto de verwarming automatisch aan.

10. NECAnGeL1

NECAnGeL1 Actief lid

Ik heb al 10 jaar een ford focus 1600 en die is echt heel Europa door gescheurd en dit jaar gaan we weer naar Spanje met meer dan 2 ton op de teller.

Gewoon gaan met die banaan ;)

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Dat zal wel goed gaan lijkt mij zo, mss wel een beetje op de temperatuur letten, mocht het buiten heet zijn en ga je flink bult op dan zou ik de airco even uitzetten en de ventilatie op warm zetten zodat de motor zijn warmte kwijt kan (hoe vervelend dat ook is voor de inzittenden, maar even de raampjes open).

12. NECAnGeL1

NECAnGeL1 Actief lid

En zorgen dat je ANWB Brengt je verder of Pechhulp van Route Mobiel hebt om op terug te vallen.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Het enigste dat ik denk is "hoe dan?!?!" maar dat is niet zozeer qua auto maar qua ruimte (lees.... wij gaan met 4 met een ford cmax + grootste maat dakkoffer weg hihi)

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Als je een accommodatie hebt, kan het toch makkelijk? Wij gingen kamperen met de peugeot 206 (geen sw) met 1 kind. Klein pakketje op de auto met de stoelen, tafel en de rugdrager, maar verder alles in de auto en we konden ook in de binnenspiegel naar buiten kijken. Hangt er maar net vanaf hoeveel je meeneemt.

15. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wij hadden een Ford focus wagon, die grootte was nodig dacht ik. Maar 1 dag voor Disney ging hij kapot en leenden we de FIAT Punto driedeurs van vrienden. Tot mijn verbazing paste alles er met gemak in en meer! En hij reed nog lekker ook :)

16. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Wij hebben het jaren geleden meerdere malen met een gare lelijke eend gedaan. Was even zweten af en toe maar ging ook prima hoor!

17. juultje189

24 jul 2012
    70
    25
    18
    De ruimte maak ik me niet zo druk om..
    We zijn met ze drieën en gaan 10 dagen dus zoveel hoeft er niet mee:)
    We hebben een compleet ingerichte stacaravan gehuurd..
    Dus het enigste wat eigenlijk mee hoeft zijn kleren en pampers enz enz en de buggy maar die is vrij klein in te klappen dus komt goed :)

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Wij hebben ook altijd een accomodatie maar blijkbaar hou ik van veel meenenen als ik t zo lees

19. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik ben met zo'n kleine opel corsa naar zuid frankrijk gereden... Ging prima haha

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha maakt ook niet uit toch?! Gewoon doen waar je je prettig bij voelt. Maar als je alleen kleding meeneemt, wat speelgoed, een buggy en eten voor de dag van aankomst moet het makkelijk te doen zijn.

Deel Deze Pagina