Goedemiddag, Ik heb een vraag over een situatie waar ik mij zelf nu in bevind. Ik heb met vrienden van de voetbal een weekend weg geboekt naar Spanje, dit is in het weekend van 2 t/m 5 Juni. Nu is mijn vrouw zwanger geworden van ons 2e kindje, alleen is de uitgerekende datum geworden 6 Juli. Tussen het weekend en de zwangerschap zit op dit moment 4,5 a 5 weken. Ik weet niet of ik nu de keuze moet maken om dit weekend af te zeggen. Ik weet niet of het heel vaak voorkomt of de vrouw zo vroeg al bevalt, en of ik een groot risico neem als ik toch met het weekend mee zou gaan. Zou het mij zelf iig nooit vergeten als in dat weekend mij vrouw zou bevallen. Van mijn vrouw mag ik gaan, als ik maar wel mijn mobiel in de gaten hou en als er tekenen zijn dat het gaat gebeuren z.s.m een vliegtuig terug pak naar Nederland. Ik hoop dat iemand mij met de keuze verder kan helpen, weet niet echt waar aan ik goed doe nu. Gr, Bart
Het gebeurd, maar niet heel vaak. Met hoeveel weken is jullie eerste kindje geboren? Vaak is dat wel een beetje een indicatie, al blijven het natuurlijk eigenwijsjes
Ik persoonlijk zou het niet doen, als je niet (het kleine) risico wil lopen dat je de bevalling mist. Ik zou er wel hetzelfde instaan als je vrouw overigens. Mijn vriend gaat half mei nog een week weg en dat is wat hem betreft de grens (ben zelf 19 juli uitgerekend). En ik heb geen ervaring met vroeg bevallen, dus verwacht ook niet dat deze eerder komt. Nu is het bij mij wel zo dat meespeelt dat ik er nog 3 heb rondlopen, waar de zorg net iets pittiger voor wordt met een dikke buik. Kan het weekendje niet eerder? Succes in ieder geval met je beslissing!
Als je vrouw zegt dat je mag gaan zou ik het gewoon doen hoor. Mijn man had een weekend weg gepland staan vlak voor ik uitgerekend was (1a2 weken) en hij mocht ook gewoon gaan, al was daar wel gewoon in Nederland. Misschien is het handiger om tegen die tijd te kijken of je mee gaat of niet. Je vrouw kan zich goed genoeg voelen om het een weekendje alleen te zijn maar ze kan zich ook te moe oid voelen
Ik zou t niet fijn vinden als mijn man nu nig een weekend naar Spanje zou gaan.. En er loopt bij jullie al een kleintje rond. Vanuit Spanje ben je ook niet zomaar thuis.. Wat zegt je vrouw ervan?
Ik zou lekker gaan. Zeker omdat je vrouw aangeeft dat ze het prima vindt. Spanje is niet aan de andere kant van de wereld en indien nodig kun je vrij vlot naar huis komen. De kans dat de baby dan al komt, is gelukkig niet zo groot. Bovendien heb je nu nog de kans Als nummer 2 er is, zal ze je de eerste tijd niet zomaar meer een weekend laten gaan.
Als zij het goed vindt gewoon lekker gaan, als de kleine er eenmaal is zal je de eerste paar maanden namelijk niet zomaar meer een weekend weg gaan. Dus nu nog even genieten.
je vrouw geeft aan dat het prima is, dan zou ik gewoon lekker gaan! En wat ze zegt, gewoon zorgen dat je je telefoon in de gaten houd. Hier een man die veel in het buitenland zit voor werk. Afspraak hier is, vanaf 36 weken geen buitenland tripjes meer. En per tripje bekijken hoe ik me voel of het gaat vooraf.
Als je vrouw het goed vind en jij voelt je er prettig bij dan gewoon gaan. Zorg vooraf dat er iemand is die je vrouw kan helpen met jullie andere kindje dat weekend; als de zwangerschap dan wat zwaarder is en/of ze erg moe is, dan hoef je je daar niet druk om te maken. Zelf zou ik het niet op prijs stellen, maar ik ben met 32 weken bevallen.
Het lijkt mij afhankelijk van waar in Spanje je precies zit. In een grote stad met een luchthaven. Of een klein dorpje achteraf. Verder zou voor mij ook uitmaken waar jullie in Nederland wonen en hoelang het rijden is van de luchthaven waar je vertrekt. Kijk dus echt naar deur tot deur reistijd! Misschien zit je maar 2 uur in het vliegtuig maar ben je een dag bezig van deur tot deur (je woont bijvoorbeeld in Groningen of Maastricht en moet naar Schiphol). Hou er ook rekening mee dat jullie al een kindje hebben en je vrouw daar ook alleen de zorg voor moet dragen. Hebben jullie genoeg Hulp en oppas beschikbaar? En hoe is de vorige zwangerschap verlopen?
Het is een beetje afhankelijk Van de situatie denk ik... Mijn 1e bevalling was 2 weken te vroeg en duurde nog geen 6 uur; de kans was nogal groot dat de 2e nog sneller zou komen (uiteindelijk binnen 2 uur), zou het dus geen fijn gevoel hebben gevonden als mijn man 4 weken voor de bevalling naar Spanje zou vliegen. Verder is het dnek ik van belang hoe de zwangerschap verloopt (heeft ze bijv. Bekkeninstabiliteit?) Wellicht is het een optie om een annuleringsverzekering te nemen en 1 maand van te voren de situatie te bekijken?
Joh gewoon gaan. Mijn man zat rond die periode nog voor zijn werk in Amerika. Zal allemaal niet zo'n vaart lopen en als je vrouw zich er goed bij voelt dan gewoon lekker doen.
Als je vrouw het geen probleem vindt gewoon gaan. Mijn man zit voor zijn werk regelmatig in het buitenland. Wij hebben afgesproken dat hij vanaf 36 weken thuis blijft. Korte tripjes van een paar dagen binnen Europa vind ik tot 36 weken prima, dan ben je ook snel weer thuis. De langere reizen (7 - 10 dagen) naar Azië doet hij vanaf 33/34 weken niet meer, maar dat komt omdat ik het pittig vind om er zo lang alleen voor de staan met een kleuter. Ik heb last van mijn bekken en kan weinig in huis. Voor een paar dagen is dat geen probleem, maar langer niet.
Als je vrouw het goed vind zou ik het gewoon doen. Wij hadden afgesproken tot week 35 is prima. Daarna binnen 3 uur thuis tot 37 weken. Vanaf 37 weken binnen een uur. Hier voelen wij ons goed bij. En dat is waar het om draait
Als zij het prima vindt, zou ik gaan. Ik zou dit mijn vriend ook gunnen. Kans is niet bijzonder groot dat de kleine ineens een maand eerder komt. Daarna krijg je t druk zat met zorgen voor hen!! Geniet!