Dag dames, Ik ben benieuwd of je kon/kan voelen dat je baby ik stuit ligt dmv zijn bewegingen. Dus dat je bijv. alleen trapjes op een bepaalde plek voelt. Zelf voel ik alleen heel laag onderin getrappel. Ik voel hem ook weinig. Maar dat kan ook door de voorliggende placenta komen. Maar bij mijn dochter voelde ik haar overal door mijn buik, en ook onder mijn ribben trappen. Dat heb ik nu totaal niet, alleen in mijn onderbuik voel ik wat beweging. Ik ben benieuwd of dit een teken kan zijn dat hij in stuit ligt. Maandag heb ik een echo dus dan zullen we het zeker weten. Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Hier ligt de baby in stuit en dat merk ik overduidelijk aan het geschop op me blaas Mijn dochter heeft heel de zwangerschap met der hoofdje naar beneden gelegen en toen waren mijn ribben constant de sjaak. Deze baby ligt al de hele zwangerschap in stuit en verdomd het ook om te draaien...
Bij 26 weken valt hier nog weinig over te zeggen, zeker met placenta voor. Ik kan nu met placenta achter nog niet altijd zeggen hoe ze ligt. Je klrine draait constant en het trappelen dacht ik ook wel eens kunnen ook soort kopstootjes zijn. Maar stuitligging kan natuurlijk ze kunnen nog alle kanten op
Hier placenta achter en heel lang ook alleen laag de kleine gevoelt. Ook nog op jouw termijn maar al die tijd het hoofdje beneden. Nu als het goed is nog steeds hoofd beneden en voel ik dr wel door mijn hele buik maar ze trappelt vooral in mijn linkerzij (die is nu zelfs helemaal beurs...).
Ik heb de placenta ook voor, maar voelde hem rond week 27 met zijn voetjes boven trappen en met zijn handjes onder. Hij is ook tot nu toe zo blijven liggen en bij controles is ook gebleken dat hij netjes in hoofdligging ligt. Ik zou me er niet al teveel druk om maken, je baby heeft nog genoeg tijd om goed te draaien.
Hier voel ik haar ook voornamelijk onder schoppen en toch ligt ze goed. Ze ligt gewoon dubbel gevouwen met haar voetjes steeds bij haar hoofdje..
In stuit kunnen de armpjes en beentjes ook alle kanten op liggen en trappen mijn meisje is net gedraaid en voel nu geen verschil met stuit/hoofdligging qua beweging.
1e zwangerschap had ik aan 1 kant gekneusde ribben, ik dacht door kont en voetjes, maar bleek door het hoofdje te komen! 2e zwangerschap precies hetzelfde en weer stuit... Maar idd ook het getrappel in de blaas dat later meer gekriebel werd toen ze wel goed lagen. Maar ik heb 2 eigenwijzen, mijn dochter lag tot week 36 in stuit en mijn zoon tot week 33-34...
Als je alleen getrappel onderin voelt kan het zeker zijn dat ie in stuit ligt. Ze kunnen nog wel makkelijk draaien met 26 weken, dus dit kan nog zomaar veranderen.
Hier de meeste beweging langs de bovenkant of zijkant/boven. Dus ik hoop dat hij gewoon goed ligt. Dochter lag in stuit tot de bevalling en had placenta voor, toen voelde ik vooral haar hoofdje erg duwen tegen mijn ribben.. Maar ze kunnen idd nog alle kanten uit dus niet te veel zorgen maken
Ik voel heel duidelijk hoe hij ligt. Sommige momenten schopjes tegen kijn blaas of onderbuik en op andere momenten voel ik het schoppen in de buurt van mijn navel. Tot nu toe altijd bevestigd door de echo.