Vakantie-keuze stress met een peuter van 1.5

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sakura123, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.226
    12.236
    113
    Nee half pension. Waarschijnlijk zijn dan nu de goedkopere stoelen in het vliegtuig niet meer beschikbaar. Wij hebben het 2 weken geleden voor dat bedrag kunnen boeken met vertrekdatum 30 mei.

2. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.973
    687
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het inderdaad moeilijk wordt, vooral als je niet vanaf Amsterdam wil vliegen want dan is er net wat meer mogelijk dan vanaf Eindhoven/Rotterdam. Zeker in de prijsklasse waar jij aan denkt.

3. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Naar Kreta!
    Voor het minste geld zou je naar Sylvia appartments Hersonissos/koutouloufari kunnen gaan. Krijgen ook negatieve ervaringen, wij zelf waren wel positief maar dan met name door de omgeving.
    Ietsje duurder maar nog steeds niet duur is Villa Vicky. Hier hebben wij echt de leukste vakantie ooit gehad. Mooie ruime kamers, rustig gelegen maar lopend binnen no time in de gezellige drukte. Super leuke restaurantjes, leuke winkeltjes, de zee, echt super! En 5 minuten lopen vanaf starbeach wat voor jouw kleintje echt een waar zwemparadijs is. Gratis entree, je betaald enkel 3euro pp voor je ligbedjes. Zoveel leuke baden, kinderglijbaantjes en alles, aan het strand... Wij zijn er 2 jaar achter elkaar geweest en onze zoon heeft het er nog regelmatig over.
    Andere kant op lopen zit je in Koutouloufari, een heerlijk authentiek Grieks dorp.

Moet er wel bij zeggen dat het dit jaar allemaal een heel stuk duurder is geworden de vliegreizen, echt niet normaal meer!

4. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik vind het echt ontzettend duur allemaal dit jaar.. schrik er gewoon van.
    Vanaf Amsterdam vond ik vorig jaar echt een crime, het is een enorm eind rijden, druk en stressvol vliegveld met zo'n klein kindje.. ik vind d'r niks an. Als ik alleen vlieg vind ik Amsterdam prima, maar met mijn zoontje vind ik dat nu zo vervelend.

Overigens vandaag een nieuwsbericht gelezen dat het enorm druk en duur is op andere bestemmingen, dus we nemen Turkije nu toch maar mee in de overwegingen..

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    wij hebben 10 dagen Menorca geboekt, met 3 volwassenen en mijn zoontje (Dan 22mnd), voor 1000,- totaal, 2 slaapkamers.
    Maar wel vliegen op onmogelijke tijd vanaf Schiphol

6. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Nou, dat dus absoluut.. ik kom voor Villa Vicky uit op meer dan 500 eur pp, logies ontbijt. dat vind ik best een hoop geld. Daar had ik vorig jaar all inclusive voor (voor minder zelfs).

7. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Meen je!? Wij waren daar toen eind juni tm begin juli, 15 dagen en betaalde met 3 volwassen en een kind van 3 toen 1450 euro!
    Echt bizar hoe extreem de prijzen zijn gestegen :(

8. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.973
    687
    113
    Vrouw
    Ik snap het.. maar Ams kan meevallen hoor ;) Als het je een paar 100 euro scheelt is het misschien toch het overwegen waard? Heb je al eens naar Kroatië gekeken? :)

9. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Als je voor Turkije kiest kan je het best rekening houden met een tussenlanding, lange vliegreis en rottijden. Kijk eens op fb bij wat vluchtmaatschappijen en reisaanbieders. Corendon en TUI hebben in ieder geval rotvluchten doordat ze vluchten samen voegen.

Wij gaan bv 7 uur later dan geboekt, vliegen er 7 uur over naar Turkije door een tussenlanding en de terugvlucht gaat pas om 20 uur ipv 13 uur waardoor we midden in de nacht op schiphol aankomen. Ik ga altijd het liefst zo vroeg mogelijk naar huis ipv heel de dag met je ziel onder je arm te lopen.

Niet echt geweldig dus...

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.951
    5.256
    113
    Home
    wat jij wilt voor doe prijs is bijna niet te vinden of je moet echt op het laatste moment gaan boeken en hopen op een leuke aanbieding

11. beautifulboys

beautifulboys Niet meer actief

Onze reis naar Egypte is nu met last minute (6pers) van 3700 naar 2400!! Zoveel scheelt last minute

12. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.789
    3.912
    113
    Reden waarom wij toch hebben omgeboekt. Kostte ons 17 euro. Vond het dat wel waard...

13. beautifulboys

beautifulboys Niet meer actief

Hoe bedoel je samenvoegen? Bedoel je van bestemmingen toevoegen? Heenweg hebben wij rechtstreekse vlucht terug halen wij mensen idd uit hurghada op. Komt omdat ze 2x per week vliegen die kant uit. Voor een paar mensen apart vliegen is niet te doen.

14. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.789
    3.912
    113
    Marsa Alam en Hurghada combineren ze altijd maar ik had een directe vlucht naar Antalya geboekt. Door de vele omboekingen voegen ze nu vluchten naar Turkije samen waardoor ik een overstap kreeg. Daar had ik juist specifiek niet voor gekozen dus hebben we omgeboekt.

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Wij gaan dit jaar hierheen. Ben benieuwd! Op Zoover las ik hoop goede, maar ook slechte reviews...

16. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik denk als ik alle reacties hier lees, dat 1.500 euro gewoon niet realistisch is dit jaar. Mijn schoonouders gaan dit jaar wel naar Turkije, maar zijn met zijn 2-en nog steeds 2.000 euro kwijt all inclusive.

Ze zeggen dat Turkije binnenkort wel gaat stunten met prijzen om meer toeristen te trekken, maar dan nog vraag ik me af of je dit gaat redden. Wat iemand anders hier ook heeft gezegd, is dat ook niet altijd ideaal. Met Corendon vlieg je rottijden en ook niet altijd vanaf het vliegveld van je keuze. Het kan net zo goed dat ze je alsnog naar Schiphol vliegen en je met de bus verder moet.

Misschien doe je er beter aan dit jaar vakantie in eigen land te vieren. Bijvoorbeeld een leuk huisje op Texel en kijk je volgend jaar nog een keer. Of je moet echt bereid zijn er meer geld tegenaan te gooien.

Wij zijn vorig jaar ook niet op vakantie geweest zodat we dit jaar wel gewoon relaxed naar het buitenland kunnen.

17. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Wij zitten trouwens 10 dagen in Marmaris voor € 1200 all inclusive inclusief koffers half juni met 2 volwassenen en 1 kind van 6. Daarbij nog wel de kosten van het visum. Geboekt bij TUI, maar dus helaas nu rottijden.

Het kan dus wel voor een redelijke prijs.

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Is vliegen vanaf Duitsland een optie? Wij vliegen 17 juni met Air Berlin vanaf Dusseldorf naar Lanzarote. All-in, 11 dagen, 2 volwassen en 2 kinderen (2,5 en 1). We zijn net geen 2000 euro kwijt. We zitten niet in de bekende toeristenplaats, maar een iets rustiger plaatsje.

Onze vliegtijden zijn: 5.50 uur heen (extreem vroeg, maar dan ben je daar ook mooi op tijd) en 17.10 uur terug.

19. Dirgni

Dirgni Lid

25 mrt 2013
    34
    1
    8
    Banketbakker
    Limburg
    Ik weet niet of je toch vanuit Amsterdam wil vliegen, maar voor nog geen €1000 ga je 8 dagen al in naar aqua fantasy in Turkije- kusadasi via tui.
    Daar betaal je voor kinderen van 1 jaar maar rond de €30/€50. Wat je heel wat scheelt op een reis.
    Ik ben zelf ook aan het kijken rond die tijd, een week later, en ben aan het twijfelen waar we heen gaan. Voor €1500 kan je ook al in in de domenicanse republiek zitten, maar weet niet of ik zo lang wil vliegen met mijn zoontje.
    Hoop dat je er wat aan hebt.

20. Aries

Aries Niet meer actief

Mijn ervaring met last minute is dat je vaak juist veel duurder uit bent, zeker als je veel eisen hebt (en die heb ik ook altijd ;)). Ik boek altijd zo vroeg mogelijk, dan heb je meer keus en ben ik eigenlijk altijd goedkoper uit. Maar daar heb je nu niet zoveel meer aan.

Deel Deze Pagina