Camping Oostenrijk 450 euro voor 2 weken staplaats incl stroom enz. Op de terugweg overnachting a 45 euro. Benzine denk max 4 volle tanken diesel dus zeg 250 euro. Zitten we op 750 euro. Ik reken max 100 euro per dag voor uitjes, eten, shoppen, bergbanen enz dus totaal zitten we op max 2150 euro voor twee weken.
Dit jaar gaan we 2 weken naar Oostenrijk in augustus met 4 personen. 1 week luxe appartement zonder verzorging en 1 week luxe hotel met HP. In totaal 3000 euro. Daarnaast nog de dagelijkse uitstapjes en lunches etc. Ik schat 50 tot 100 euro per dag. Dus op zijn voordeligst 700, maar zal eerder in de buurt van 1000 tot 1200 euro zijn voor de hele vakantie. We gaan met de auto dus bezinekosten en eten onderweg ongeveer 250 tot 300 euro. Wij tanken 1x heenweg en 2x terugweg. Totaal: pak 'm beet tussen de 4500 en 4700 euro. Voor 15 dagen
14 nachten, camping in Frankrijk, stacaravan logies. 800 Met eigen auto.. Vaak uiteten, uitjes etc. Totaal ongeveer 2000 aan de vakantie kwijt. In het voorseizoen.
Ik ook! In principe kan je toch een reisverslag plaatsen bij item "vakantie" Foto's er bij ... Beetje uitleg over de kosten etc.. Zelfde geldt voor dagjes weg... Wie weet hebben anderen er iets aan? Of vind je er net de tip tussen die je nodig had, een leuke kortingsbon ofzo ?
Ik wilde net zeggen, dat heb je wel èrg laag gebudgeteerd. 😳 Tenzij je in een smoezelig backpackers hotel gaat logeren gaat je dat niet lukken, maar zelfs dan. Waarschijnlijk bedoel je Eur 150,- per dag? Hetgeen ik nog aan de lage kant vind incl. alles meegerekend maar als je zuinig bent eventueel nog wel te doen.
Wij gaan 2 weken naar Italië, op een camping in een stacaravan voor 6 personen. Met de auto. 2350 euro.. Daar komen de benzinekosten, eten en uitjes etc. dus nog bij
jeetje ik schrik echt van sommige prijzen. wij zijn in 2014 met ons 3en naar amerika geweest voor 3 weken rondreizen. incl hotels auto vluchten enz. waren wij nog geen 3500 euro kwijt. voor deze bedragen vliegen wij toch liever de plas over. maar goed wij houden gewoon niet zo van all in en massaal. iedereen uiteraard zijn ding.
Ik ook niet 😬🙈 Daarom zitten wij 2,5 week in luxere privehuizen met eigen zwembad in een stuk Italie waar de buitenlanders schaars zijn. Maar ik het hoogseizoen ivm 2 schoolgaande kinderen kost gewoon vrij veel geld. Maar als ik dan de post hier boven nog zie, 2300 euro voor een stacaravan, onze accomodaties kosten bij elkaar zo'n 2250 euro 😱
Vast niet in het hoogseizoen? Wij gaan binnen nu en 2-3 jaar ook 3 weken rondreizen in Amerika en zelfs als we het goedkoop houden gaat het waarschijnlijk niet lukken voor een bedrag onder de 10000 euro.
Het zou kunnen in theorie denk ik. Wij hebben, per ongeluk, toen in een hotel verbleven voor 7,50 per nacht. Maar dat was 1 nacht en meer zou ik nooit doen. Maar voor 35-50 euro heb je in thailand heel goede hotels, dus 150 euro per dag hoeft het ook niet te kosten.
Wij zitten in het Eifelgebied in Duitsland waar we zelf heen zijn gereden. We hebben een eigen huisje voor 40 per nacht. En dan niet per persoon, maar per huisje. Ontbijt 2,- pp. We zitten vlakbij een bakkertje dus daar kunnen we ook broodjes halen. We koken zelf 's avonds 2 a 3 van de 6 dagen, dat is het makkelijkst met de kleine meid. Excursies hier in de buurt zijn van gratis tot 5 per persoon. Alles samen is het max 500 voor 6 dagen voor een gezin van 3. En dan heb ik de boodschappen die we mee hebben genomen meegerekend.
Ik schrik ook echt van de prijzen inderdaad voor een paar weken op een camping in Frankrijk bvb. Voor dat geld zit je heerlijk luxe in Azië. Maar gelukkig zitten wij nooit vast aan het hoogseizoen want hier mag je je kind ook tussendoor van school halen om op vakantie te gaan. Nooit bij stil gestaan dat Europa zó duur is in het hoogseizoen!
Wij betalen voor een stacaravan voor 3 weken op een vakantiepark in Italië: 2100.- We rijden met de auto (benzine) en hebben op de heenweg een overnachting geboekt inclusief ontbijt (120,-). De vignetten voor Oostenrijk: 20,-. Tolkosten: geen idee? We hebben geen budget voor wat we uitgeven aan boodschappen, ijsjes, restaurants, uitstapjes etc. Ik denk dat het neer zal komen op een bedrag van ongeveer 100,- per dag. We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen.
Dan zou ik graag eens wat tips ontvangen voor dat geld. Ik kan geen luxe vakantie naar Azië vinden voor 2 volwassenen 2 kinderen (2 weken) voor dat geld namelijk!
Gewoon alles zelf boeken en vliegtickets ver vantevoren. Thailand, Maleisië, Indonesië is allemal vrij goedkoop. Ik gebruik meestal skyscanner en hotelscombined voor de beste aanbiedingen.
Ja het is een lange vlucht, begrijp ik. VS/Canada natuurlijk ook wat verder weg. Maar ik vind het gewoon een hoop geld voor zó dichtbij......😅