Wat mogen we niet missen in Zeeland?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lizzthrasher22, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Hoi!

Wij gaan over een paar weekjes 2 dagen naar Burgh Haamstede in Zeeland (voor 1 hotelovernachting). Wij zijn nog nooit in Zeeland geweest en we wilden graag even iets doen, of iets bekijken wat niet een hele dag in beslag neemt. Heeft iemand tips, of weet iemand wat we echt gezien moeten hebben? :)

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wellicht leuk om mee te beginnen: vanuit Burgh Haamstede kun je gemakkelijk 'even' de Plompe Toren bezoeken. In de toren krijg je informatie over het gebied en de geschiedenis. Bovenop de toren heb je een mooi uitzicht over de omgeving.

Leuke plaatsjes om te bezoeken: Veere, Middelburg, Domburg, Brouwershaven, Zierikzee, etc.

Persoonlijk vind ik Neeltje Jans een niet-te-missen attractie. Maar daar zou ik wel een dag voor uittrekken en je schrijft juist dat je niet iets wilt doen dat een dag in beslag neemt.

En natuurlijk: een strandwandeling! :D

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier een Belgje, maar ik kom toevallig wel af en toe die kanten. Mijn ouders hun boot ligt aan 't Grevelingen.

Ik zou zelf voor Veere of Middelburg gaan. En als je nog tijd hebt eventueel de kanten van Renesse of Scharendijke het strand op. Effe rondwandelen en een koffie ofzo drinken in één van de strandpaviljoentjes - echt "strandweer" zal het immers nog niet zijn.

Mijn moeder vindt Brielle ook een leuk stadje, maar zelf ben ik er nog nooit geraakt. En het ligt ook iets meer richting Rotterdam.

Voor 2 uurtjes is Zierikzee of Domburg ook wel es tof. Maar je kan niet alles doen op 2 dagen ;).

Fietsen is er overigens ook zalig en zijn er massa's mooie routes.

4. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Bedankt voor jullie reacties, ik ga eens meer info zoeken over jullie tips! :)

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Als je besluit naar Middelburg te gaan, ga dan zeker wat drinken/eten bij HoneyPie. Zo leuk! Qua strand vind ik Vlissingen erg mooi.

6. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Neeltje jans

7. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Neeltje Jans lijkt me toch wel erg leuk, maar ze zijn alleen open op de dag dat wij aankomen, dus weet niet of dat gaat lukken om daar nog naartoe te gaan.
    Veere en Middelburg lijken me ook heel leuk. Een strandwandeling zit er sowieso wel in! Dat wil ik niet missen, hopelijk is het dan een beetje goed weer! :)

8. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    in Middelburg staat het windorgel. Dat zijn soort bamboepijpen die geluid maken als de wind, maar dan moet het ook flink waaien. Best een mooi geluid :) Middelburg an sich vind ik al een mooi plaatsje :)

9. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Ik zou naar Vlissingen gaan, en anders even naar Veere en dan zeker langs het ouderwetse snoepwinkeltje gaan om snoepjes te kopen! En anders idd Middelburg!

10. Pukske

Pukske Actief lid

6 aug 2014
    142
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zelf ben ik helemaal verliefd op Middelburg, Veere, Domburg en Zoutelande ;)

11. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Ga je in het weekend? Zou ik wel naar de deltawerken gaan.

Middelburg en Veere zijn leuke stadjes. Middelburg is wat groter, kan je leuk winkelen en wat eten. Veer is vooral mooi, verder is daar niet veel te doen.

Strandwandelen doe je het best op Schouwen zelf!

12. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.269
    417
    83
    Jaar, HoneyPie is echt leuk! Hebben we vorig jaar een high tea gedaan. De beste tot nu toe.

Ik kom al mijn hele leven meerdere keren per jaar in Zeeland en ken het net zo goed als mijn eigen provincie. Ik kom heel graag in Veere en Middelburg. Zierikzee is ook echt de moeite waard, de vuurtoren bij Burgh Haamstede is heel mooi, Brouwershaven, Oost Kapelle (bos en strand). Tsja en de Deltawerken blijf ik ook erg gaaf vinden.

13. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Bedankt voor jullie reacties!
    We gaan doordeweeks, woensdag op donderdag, dus niet in het weekend. De deltawerken willen we wel graag zien en Middelburg slaan we denk ik ook niet over :)

14. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

#14 Dappertje Dik, 3 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mrt 2015
    Je rijdt er sowieso overheen als je naar Walcheren (Middelburg o.a.) rijdt. Je kan er ook parkeren en buiten rondkijken, maar het bezoekerscentrum is helaas dicht door de weeks tot 1 april.

Als je toch richting Middelburg gaat, kan je even langs Kasteel Westhove/Terra Maris gaan, vlak na Oost-Kapelle. Je hebt daar een mooi bos voor het strand waar je leuk kan wandelen en daarna koffie met zelfgemaakte appeltaart in het museumcafé (vrij toegankelijk).

15. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Nou we zijn inmiddels terug van Zeeland! Het was hartstikke leuk en nog bedankt voor de tips allemaal! Omdat het erg slecht weer was en we maar beperkt de tijd hadden, hebben we niet zoveel kunnen doen.
    We zijn eerst naar Middelburg gegaan, wat een leuke stad! :) Ik was de Honeypie eerlijk gezegd al vergeten en net nadat we ergens een frietje hadden gegeten liepen we er voor langs... :)
    We hebben ook een poging tot een strandwandeling gedaan en de Deltawerken bekeken. Het was erg koud, mistig en het regende wat dus het was niet heel erg fijn, maar wel heerlijk om even bij de zee te zijn :) Jammer genoeg kon je maar zo'n 100 meter ver kijken.
    De rest van de dag hebben we in het hotel doorgebracht en heerlijk genoten. De volgende dag zijn we naar Diergaarde Blijdorp geweest. Daar wilden we al heel lang weer eens naar toe, en het blijft toch onze favoriete dierentuin! :)

16. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Niet iets om te doen of te kijken maar ga een lekkere echte Zeeuwse bolus eten! :p

Oeps zie dat je al terug ben hihi

17. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Ja, we hebben de meeste zonuren. Maar net niet deze week..

Voor de volgende keer:
    Bij de Brouwersdam (strand) kan je met de auto naar de inkeping. En daar kan je zeehondjes zien.. Dus daar waar veel auto's staan, en meestal staat er wel iemand met een enorme camera.

Daar zijn ook heel veel meeuwen.. Wij nemen oud brood mee, en gooien het in de lucht. In de lucht houden kan ook!

Zeeland is wel een mooi weer provincie. Heel veel strand, fietsroutes. Maar ook kan je naar het bos (schouwen) In de zomermaanden is er ontzettend veel te doen voor kinderen op de campings.
    Zwemmen kan op veel parken (ook al logeer je er niet).
    Fruit en groente haal je bij de boer.
    Zierikzee heeft ontzettend veel leuke straatjes en kleinere winkeltjes.

Parkeren is er goedkoop €1 per uur. Of 2 uur gratis in de blauwe zone (wel je kaart neerleggen)
    Voldoende horeca gelegenheden op het gehele eiland waar je lekker en meestal niet duur kan eten.

Deel Deze Pagina