Vakantie met 27 a 28 weken zwangerschap

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Kikkertjekwak, 7 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Ik ben met die termijn naar Sevilla gegaan en naar Narja en Ronda in Andalusie. Ik wilde niet naar een eiland (voor het geval je door complicaties of met een preemie niet mag vliegen) en geen extreem vroege vluchten omdat mijn nachtrust heilig was. Naar Sevilla konden we met een normale lijnvlucht. We hadden een fijn hotel midden in het centrum zodat alles op korte loopafstand was. Na drie dagen Sevilla hebben we een auto gehuurd en de kust verkend in Andalusie.
     
  2. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik ben met 28/29 weken een weekje naar Griekenland gegaan. Had een goede zwangerschap zonde gekke dingen, en met de gegevens van het dichtsbijzijnde ziekenhuis bij de hand durfde ik het wel aan. Voor het kleine risico van een vroeggeboorte wilde ik niet thuis blijven. We hebben een heerlijke week gehad! Voel me een beetje Obama en Kerstman tegelijk, iedereen wilde alles voor me doen en we hadden geen problemen om tafeltjes te krijgen in restaurants met een wachtrij :p
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik persoonlijk zou dan niet meer vliegen, omdat mij dat een onveilig gevoel gaf.

    Ik ben nog naar engeland op vakantie geweest en had op de landkaart aangestipt waar allemaal ziekenhuizen waren. Nummers genoteerd en alles voor het geval dat meegenomen van mn eigen vk.

    Veel plezier !
     
  4. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Volg vooral je gevoel, fijn dat je wat hebt uitgezocht!

    Maar jeetje wat vliegen er veel niet meer. Ik ben 2x met een gecompliceerde zwangerschap nog naar een eiland gevlogen met een termijn van 27-30weken. Dichtstbijzijnde ziekenhuis was een kwartier vliegen of 3u met de boot. Scheelde misschien wel dat ik de taal spreek en dat ik al vaak daar was geweest.
    Maar zeker iets als Mallorca had ik wel aangedurfd ook
     
    suus1983, AvdY en Yankee vinden dit leuk.
  5. Yankee

    Yankee Fanatiek lid

    30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik zou vooral letten op hoe je je voelt. Als je je lekker voelt en het aankan zou ik wel zijn gegaan:

    Ben met 30 weken naar de Malediven geweest in 2017. En dit jaar met 30 weken naar Dubai en dat ging perfect. Maar ik moet erbij zeggen dat ik hele makkelijke zwangerschappen heb zonder kwaaltjes dus dat maakt de keuze wat makkelijker.
     
  6. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Dat zijn waarschijnlijk gewoon de mensen die als eerst reageren ;). Ik heb destijds iets geboekt waar ik lekker kon eten, niet te ver en vliegen vanaf Rotterdam. Geen moment over nagedacht wat er zou gebeuren als ik op dat moment zou bevallen. Gelukkig zit dat niet zo in mij, kan me voorstellen dat het je beperkt in je leven.

    Uiteindelijk is mijn vader geheel onverwacht twee weken daarvoor overleden. We zijn toch op vakantie gegaan en ik heb die hele week alleen maar geslapen. Was er zó aan toe om even weg te zijn uit mijn eigen omgeving. Lekker de warmte in. Niets hoeven doen qua koken, boodschappen, wassen etc.
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou eerder naar het buitenland gaan, het weer in NL is niet veel soeps meer.
    Hier met de caravan naar Spanje gegaan bij 27 weken zwangerschap, maar moet eerlijk zeggen dat ik er geen seconde aan heb gedacht om te kijken voor ziekenhuizen in de buurt of de kans op vroeggeboorte.
     
  8. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Toch fijn te lezen dat ik niet de enige ontaarde moeder hier ben :roflmao:.
     
    Yankee en Zonnebloem92 vinden dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik ook niet hoor. Is geen seconde in mij opgekomwn. Zijn gewoon met de auto naar het buitenland gereden
     
  10. liefsvanha

    liefsvanha Niet meer actief

    Hihi ik ben net terug van 2 weken precies exact dezelfde route als @Jessi79 ! :roflmao: Een super mooie route en heerlijk relax! Je kan jezelf zo zenuwachtig maken als je zelf wil en natuurlijk naar centerparcs hier in NL gaan voor het geval dat. Maar we hebben een top vakantie gehad. De vlucht van 3 uur viel enorm mee, het ging prima en dat terwijl ik waarschijnlijk heuuuullll wat centimeters langer ben dan jullie dus zo’n drama is het allemaal niet ;) Voor de medereizigers wel zo aardig als je jezelf aan het gangpad zet haha.

    Wel een tip, haal een zwangerschapsverklaring in het Engels voor het geval je chagrijnig personeel treft op vliegvelden die niet geloven dat je minder dan 36 weken bent, better safe than sorry. Sommige airlines (ryanair) hebben hun eigen fit2fly formulieren. Geef het ook aan bij de douane ivm straling bij die scans. En neem je zwangerschapskaart mee. Ik heb de hele handel zelf nog vertaald omdat ik van de verloskundigenpraktijk een papiertje in genant waardeloos Engels kreeg :| maar gelukkig niks nodig gehad.

    Succes met de keuze! :)
     
  11. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Doen waar jij je goed bij voelt!

    Je kunt echt nog prima vliegen als je je goed voelt. En wat als ..... tja wat kun je dan nog wel!?
    Tuurlijk is het niet fijn als je in t buitenland bevalt van een prematuur maar ook in dat buitenland worden kinderen geboren!

    Fijne vakantie!!!
     
    liefsvanha vindt dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    Ik vind het goed dat je zo bewust bent. Je kunt je leven lang ieder jaar vliegen, wat is het voor opoffering om dit tijdens je zwangerschap over te slaan?
    Ik ben bevallen, compleet onverwachts met 24,3 en 24,6 weken. Het was een rollercoaster die ik niemand toe wens. Het was niet te doen om dit in het buitenland mee te maken, uitleg over de behandelingen, de keuzes, maar ook de crematies/ begrafenissen. Mijn scenario is wel meteen het slechtste scenario, maar helaas wel voor mij realiteit.
     
  13. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ik ben in mijn vorige zwangerschap met +/- 30 weken op vakantie geweest.
    Vliegen doen wij eigenlijk sowieso niet, maar hebben wel bewust gekozen voor iets dichterbij. Wij zaten tien in de ardennen. Luxemburg, op de grens met België.
    Ik vond dat goed te overzien. Mocht er onverhoopt toch iets gebeuren, is familie e.d. Op 4 a 5 uurtjes rijden.
    Verder heb ik me er niet in verdiept of er ziekenhuizen in de buurt waren, maar dus wel bewust voor een locatie wat dichterbij gekozen, dat mocht er iets gebeuren, dat het niet al te ver van huis af is.
    Bij een volgende zouden we het denk ik hetzelfde doen, west-duitsland, België, Luxemburg of noord-Frankrijk.... Allemaal te overzien.

    Aan de andere kant, de kans dat je kindje geboren wordt terwijl je op vakantie bent is natuurlijk ontzettend klein.
     
  14. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Nooit over nagedacht. Beide zwangerschappen nog tussen de 26 en 34 weken op vliegvakantie geweest en me er nooit in verdiept.
     
  15. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik zou of een stedentrip doen of in nl/be/dld vakantie vieren.

    Met 32 en met 34 weken naar center parcs in Nederland weg geweest.

    Voor de 24 weken had ik graag nog een stedentrip willen doen. Maar mijn lijf werkte niet mee.

    Overigens vind ik center parcs in NL niks. Liever Landal :)
     
  16. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    O haha wat een reacties nog!
    Nee hoor ik kan me goed voorstellen dat het heerlijk is weg te gaan met 't vliegtuig!

    Ik ben het typetje gestressed (en geloof me dat weet ik van mezelf, in m'n ogen gaat er altijd iets mis terwijl dat nooit gebeurd.) ik wilde met name dat ik me niet heel de tijd stresste om de "wat als". Zo zit ik in elkaar. Ik zei altijd ik word nooit zoals me moeder.. Zo bezorgd om kleine dingen, maar ik kan er niets aan doen.

    Momenteel in Parijs, na heel goed uit te hebben gezocht hoe het hier werkt.

    Voor andere zwangere die het willen weten, in Frankrijk heb je 3 types. Type 1 low care, type 2 medium care en type 3 high care voor geboortes 32 weken of minder.

    Op de website https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1xKRZKHuVhPRRH8kbRdp8k44rnzc&ll=48.82810347761483,2.7602664727432966&z=10

    Kan je precies zien welk type waar zit, en zo zitten er hier 5 in een half uurtje rijden.

    Ja ik weet dat het misschien overdreven is hoor! Als ik het straks oppeens nodig heb zou ik me toch voor me kop slaan als ik niets had uitgezocht. (en ws skomt het dan met nodige stress ook goed)

    Moet eerlijk zeggen 26 graden hier en ik vermaak me helemaal prima! (center parcs) Kom lekker tot rust! Voor iedereen die wel lekker gevlogen heeft, heerlijk hoor!
     
  17. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Groot gelijk en goed dat je dingen uitzoekt van te voren, ik ben ook zo de kans is soms klein als er wat gebeurt maar dan is wel fijn dat je weet wat je moet doen. Geniet nog lekker van CP
     

Deel Deze Pagina