Welke eiland vinden jullie leuker (met kinderen)? We twijfelen dus tussen la palma en Tenerife (gran canaria en Lanzarote hebben we al eens bezocht). We willen in een appartement/familiekamer, huren een auto en houden niet van heel erg druk (playa de las amercas is ons veel te druk en toeristisch). Mijn eerste voorkeur is La Palma, maar ben bang dat we ons misschien niet 10 dagen kunnen vermaken. Op Tenerife kunnen we niet echt een geschikte accomodatie vinden... Iemand ideeën?
Ik vind persoonlijk La Palma veel mooier dan Tenerife en zou me er ook makkelijk 10 dagen kunnen vermaken met kinderen. Het hangt er een beetje van af wat jullie willen doen. Op La Palma heb je niet zoveel en ook niet zulke mooie stranden. Wat er is, is allemaal vulkanisch en dus zwart met grof zand. Wel heb je op een aantal plaatsen in het noorden natuurlijke zwembaden. Als je kinderen kunnen zwemmen is dat wel heel leuk om naar toe te gaan. Verder kun je er heerlijk wandelen, vulkanen bekijken, rondritjes maken. Er zijn niet echt heel veel specifieke kinderactiviteiten. Wij waren er destijds voordat we kinderen hadden en specifiek om te wandelen, dus ik heb er ook niet echt op gelet, maar kan me geen dierenparken, pretparken en dat soort dingen herinneren. Dat is op Tenerife in ieder geval wel meer te vinden. Bovendien heb je daar meer boulevard-achtig vermaak en ook mooiere stranden met licht zand. Ook qua cultuur heeft Tenerife wel wat meer te bieden, denk ik, meer stadjes, kerken, musea, monumenten etc. Het is tenslotte ook veel groter.
Caybeach Hier even kijken is geweldig met kinderen. En niet duur. De prijzen zijn per nacht en ticket via Ryan air. Elke avond behalve maandag zijn er dingen, zoals reptielenshow, slangenshow papegaaienshow, verschillende dans en zang shows, we komen er al jaren, vet grappig en kinderdisco en veel gewone Spanjaarden op het kamp. Is wel de vestiging op gran canaria Cay beach princess. Op jet vliegveld zit een goedkope autohuur en alles goed verzekerd en stoeltjes voor kinderen. over de andere eilanden kan ik niets zeggen. Maar ze hebben meerdere locaties op verschillende eilanden. Ik ben erg tevreden over ze en je kunt gewoon via de site of mail bij ze boeken.
Wij zijn met onze kleine van 6 maanden naar tenerife geweest via eliza was here, prima appartement autohuur en vliegreis alles in een. (geen grote all in resorts, maar klein schalige hotels/appartementen) Heel leuk eiland om te verkennen, veel te zien en te doen. Wij zijn een week geweest maar hadden ons ook prima langer kunnen vermaken. succes met kiezen.