Mijn schoonouders willen volgend jaar juni met z'n allen op vakantie naar Griekenland. De kleine van mijn schoonzus en zwager is dan 10 maanden maar als alles goed gaat met onze kleine is hij pas 4 maanden! (Vliegen is toegestaan als je kindje min. 3 maanden is)
Waarom niet? Iman was 3 maanden toen we naar Engeland gingen, ging perfect. Je mag trouwens vliegen met een baby vanaf dat hij/zij 2 weken is (is ons toen verteld).
Vliegen met een kleintje mag pas vanaf 3 maand? Heb de huisarts en en het cb gevraagt en ik mocht naar Spanje vliegen toen mijn dochter 5 weken oud was. Hebben we ook gedaan en het ging uitstekend. Er was zelfs een (hang)bedje aan boord van het vliegtuig.
Waarom niet ? Alleen als ze erg verkoudem zijn kan het vervelend zijn voor je kleintje. Verder als je het goed voorbereid niets aan de hand. Bij het opstijgen voeding of speentje. Verder kan het prima hoor
Sem was 4 maanden toen we naar Aruba gingen, dat is ruim 9 uur vliegen! Het ging prefect. Ik zou het zo weer doen 8) .
gewoon lekker doen, voordeel is dat je kleintje waarschijnlijk nergens last van heeft (gewoon lekker de fles geven tijdens de reis) en het grotendeel zal slapen.... Leef werd in Januari geboren en in Juni zijn wij voor het eerst met hem op vakantie geweest, hij was toen weliswaar 6 mnd maar ging perfect ook later met mijn dochter niets aan de hand... ik zie geen reden waarom je niet zou kunnen vliegen... fijne vakantie alvast..
Volgens mij mag je al eerder vliegen dan met 3 mnd.Wij zijn naar turkije gevlogen toen onze dochter 6 mnd was ging perfect,gewoon doen!
Mijn man en ik hebben allebei vliegangst (stelletje mietjes) dus vliegen is voor ons altijd een hele onderneming ... Het lijkt me helemaal doodeng met ons kindje ... Brrrrrrrrrrrrr Maar, in antwoord op je vraag, gewoon doen! En hopen dat je kindje niet de hele rit lang moet huilen ... een vriendin van mij zweerde bij (borst)voeding geven tijdens vluchten, kindje geen last van oortjes en lekker rustig.
Ik zelf zou het niet doen, maar dat omdat Sam heel veel ziek is geweest. Denk wel dat als ze nog zo klein zijn het makkelijker gaat, dan wanneer ze ietsje ouder zijn ook ivm de slaapjes enz.
Ik zou het gewoon lekker doen! Wij gaan nu 6 nov naar turnesie en daar vrees ik wel voor met kaye. Hij wil helemaal niet langer dan 5 min op schoot zitten dus wat wordt nog wat! Maar met zo kleintje kan je natuurlijk alles mee doen die vinden meestal alles wel goed
Gewoon doen, wij zijn net terug van een vakantie naar Amerika (San Fransisco) en het ging best goed. Alleen ging het de moeders met jongere kinderen ( 6 maanden en jonger) veel makkelijker af dan ons. Kylian wilde namelijk bewegen, kruipen stappen e.d. en dat kon niet altijd. Die andere dames hadden lekker een wiegje voor zich hangen en die kleintje lagen zo lekker te slapen En griekenland is lang niet zo ver vliegen als dat wij moesten ( vluchten van 10 uur ) Groetjes Anita
ik zie ze regelmatig in het vliegtuig. lekker in een bedje, slapen heerlijk en tussendoor eens voeden. en die kleintjes zijn dan ook kleiner dan 3 maanden hoor. ik zie niet in waarom niet. alleen als je voor jezelf het niet zo prettig vind of er geen vertrouwen in hebt moet je het niet doen, maar die kleine merkt er niets van.
Mijn kleine was 7 weken toen ik met haar ging vliegen. Tijdens het stijgen en dalen een speen geven of aan de borst leggen, zodat ze geen last krijgen van de oortjes.
Wij hebben het niet gedaan, wij zijn ook niet op vakantie geweest omdat wij Fatih nog te klein vonden.
Ik ben net terug uit Griekenland en mijn manneke was precies 4 maanden oud. Het ging prima. Hij sliep gewoon! Dus in andere woorden: Als jij het ziet zitten: DOEN!
Interessant om te lezen. Wij willen volgend jaar weer naar Canada, onze kleine zal dan ongeveer 6 maanden zijn. Ik lees dus graag nog even mee hier, heel leerzaam.