Vakantie Thailand tips!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Gabri, 24 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Heeft iemand nog tips voor een vakantie naar Thailand? Wij willen in september naar Thailand voor 3 weken. ik ben dan 22/23 weken zwanger en ons zoontje is dan 21 maanden oud.

We willen drie weken gaan en dan 3 plekken aandoen zodat we ook echt kunnen uitrusten. maar wel uitstapjes maken om de buurt te verkennen. Maar wat is nu echt handig om mee te nemen?
    Ik heb al wel het een en ander op mijn lijstje staan maar goede tips zijn altijd welkom. Of leuke resorts/hotels natuurlijk ook! We gaan naar Krabi, Koh Samui en waarschijnlijk daartussen naar Koh Lipe. Of iemand andere tips?

Ben benieuwd! :)

2. NECAnGeL1

NECAnGeL1 Actief lid

Ik ben 2x op Koh Samui geweest en daar zou je op een scooter rond kunnen rijden. Er zijn daar ook ergens watervallen wat best mooi is. Bowlen kan ook maar is je zoon nog iets te jong voor.

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    We zitten nu voor de tweede keer in Thailand.

Koh Samui zijn we vorige keer geweest, de andere plaatsen niet.
    Krabi moet je even goed kijken wanneer het seizoen is. Nu is het daar allemaal dicht bijvoorbeeld.

Koh Samui is dan ieg wel prima qua weer.

Thailand is supergoed te bereizen en je hebt van alles.
    Ik weet niet hoe goed je zoontje loopt, maar je zou een draagzak kunnen overwegen. Zeker handig naar watervallen bijvoorbeeld.
    Buggy is hier alleen handig op het vliegveld en voor kleinere kinderen die nog niet goed kunnen zitten (vinden wij). Wegen zijn er nl niet zo op berekend.

Als je verder nog vragen hebt, hoor ik het wel!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.518
    36.483
    113
    Koh Chang is ook heel erg de moeite waard om lekker een weekje te relaxen.

Maar wordt hoe dan ook super gaaf, Thailand is zo mooi!

Ik zou ook voor een draagzak/doek gaan ipv een buggy, maar dat is wel warm natuurlijk..

5. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Leuk, Thailand! Wij zijn er inmiddels al een aantal keer geweest waarvan twee keer met ons zoontje. Wat ik sowieso mee zou nemen is een buggy en een deryan tentje waar hij in kan slapen mocht er geen kinderbedje aanwezig zijn. Een XL hydrofiel is ook handig voor het geval je een heel open bedje hebt (van metaal met van die spijlen), dan kan je de zijkant een beetje afdekken wat soms ook handig is ivm airco dat ze niet in de koude straal liggen. Luiers, doekjes etc kun je allemaal terplekke kopen. Een rietjesbeker of iets dergelijk is trouwens ook handig!

Als je naar de eilanden wilt zou ik naar de kant van koh samui, koh phangan gaan omdat je daar dan meer kans hebt op goed weer. Samui is groter en duurder dan phangan en kun je rechstreeks op vliegen. Heeft erg mooie stranden. Phangan heeft een heel relaxte sfeer, is ook echt een aanrader. Thailand is sowieso geweldig dus gok dat je het overal wel naar je zin hebt 😊

Heel veel plezier!

6. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Oh wat een fijne tips zitten ertussen die ik nog niet had.
    Hydrofile doeken (de grote) wilde ik al wel meenemen maar niet voor deze dingen dus dat ga ik zeker onthouden Moi1985 en ga ook eens verder onderzoeken op koh phangan.

We nemen idd en draag rugzak mee waar waarschijnlijk meerendeel mijn man mee gaat lopen en nemen wel een buggy mee voor extra en vliegveld

Heerlijk Miss M dat is genieten voor jullie! Goede tip over Krabi want als er niks open is kunnen we er beter niet zijn.

Hoe hebben jullie het gedaan met de accommodatie boeken? Ik wil wel wat vast hebben liggen maar zag al als ik direct bij het hotel/app boek het stukken goedkoper is dan via bijv een booking.com maar iemand ervaring met het boeken vanaf hier? Is dat ook gewoon betrouwbaar?
    En kreeg ook de tip om wat extra eten mee te nemen voor mijn zoontje ivm het tijdsverschil dat hij snachts honger kan hebben.

En zijn jullie ook met kinderen geweest? zo ja nog tips voor accommodatie?

7. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hotels vanaf hier boeken is prima!
    Deze keer hebben we alles van te voren geboekt & zelf contact met hotels opgenomen.

Vorige keer gingen we met alleen de oudste, toen hebben we alles ter plekke geregeld.

Wil je eerst overnachten in Bangkok, of meteen door?

Eten hebben we niet echt mee gehad. Meestal wel snacks (rozijntjes, rijstwafels etc) daar redden ze het prima mee.
    Echt nachtelijke honger heb ik (behalve met een baby) nooit meegemaakt.

Vorige keer zaten we op Koh Samui in het chaba cabana beach resort,dat was wel fijn met kinderen. Goed eten, mooi strand, mooi zwembad en je zat met een taxi zo in het drukkere gedeelte.

8. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Wij willen eigenlijk gelijk door. en volgens mij moet dat ook wel lukken.
    Goed om te weten dat we vanaf hier contact met de hotels/app kunnen op nemen om te boeken, scheelt gewoon een heleboel geld.
    Maar ook daar te plekken is het goed te regelen begrijp ik van jou? Of moet je dan iets minder kieskeurig zijn?
    En heb je echt al altijd voor het aantal dagen geboekt dat je heen wilde? of kan je er elke dag een dag achteraan plakken? voor het geval je toch door wilt reizen.

En echt super bedankt voor de hoog/laag seizoen tip! Ik zag dat september niet de beste periode was om heen te gaan. en dan idd beter naar de kant van koh samui te gaan. We hebben namelijk eerst getwijfeld of we naar bali of thailand zouden gaan. en bali is wel perfect in september en moet eerlijk zeggend dat toen we 'overgestapt' waren naja thailand ik daar niet zo heel goed naar gekeken heb..(stom) maar die regen kan natuurlijk best flink zijn. gister toch weer kleine twijfel of we dan toch niet beter naar bali kunnen gaan en dan over 2 jaar in de winter naar thailand.
    Heb even gekeken naar het resort ziet er prachtig uit! kom je op nog 50 pp per nacht. dat moet ik dus gemiddeld wel rekenenen als je luxe wilt zitten. nu hoeft dat voor ons niet per se maar een paar dagen is ook wel misschien ;)
    En scheelt het ook in prijs of je vooraf boekt of daar aanklopt?

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.828
    2.682
    113
    Op gezinopreis.nl staan heel veel tips over thailand met kleine kinderen, echt een aanrader.

10. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Wij hebben voornamelijk van tevoren hotels geboekt via booking.com. Ideaal, je hoeft niet vooruit te betalen en kan redelijk kort voor aankomst nog vrijblijvend annuleren mocht dit nodig zijn. Je kunt daar ook goed het soort kamers zien dat ze hebben, bijvoorbeeld gelijk aan het strand/zwembad etc.

Wij hebben gekozen voor wat kleinschaliger accommodatie omdat je dan sneller met je huisje/kamer aan of dichtbij het restaurant/zwembad zit. Wij hadden dan de babyfoon bij ons en lagen soms voor onze kamer aan het zwembad terwijl de kleine even sliep, ideaal dus! :)

Qua snacks meenemen, heb wel wat meegenomen voor in het vliegtuig zoals een pak soepstengels, nijntje koekje etc. De eerste paar nachten daar had hij wel wat last van het tijdsverschil, hij was dan bijvoorbeeld van 22.00 tot 23.30 uur even klaarwakker... ;) Ach, gewoon maar de lampen weer aangedaan en even gespeeld, nog eventueel wat kleins te eten geven (wij kochten vaak yoghurtjes bij de 7-Eleven) en daarna ging hij dan weer slapen. Niet te groot probleem van maken verder.

Wij zijn trouwens ook gelijk vanuit NL doorgevlogen naar Samui, is een lange zit maar kan prima. Veel plezier met verder voorbereiden :)

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.518
    36.483
    113
    Wij hadden alleen ons hotel op Koh Chang vastgelegd (vanuit hier), de rest allemaal per plaatse geregeld. Dat ging prima.

Deel Deze Pagina