Hoihoi, Mn zoon is nu 7 maanden. Overdag draait hij lekker in het rond van rug naar buik en weer terug. Sinds afgelopen weekend doet hij dit ook in bed terwijl hij in z'n slaapzak ligt. Afgelopen nacht was hij aan het huilen en mijn man treft hem op z'n buik aan in bed. Ik vind het behoorlijk eng maar weet niet goed wat ik er tegen kan doen. Ik weet dat er van die klemmetjes te koop zijn om de slaapzak vast te leggen maar helpen die echt? Mn zoon is erg actief met z'n beentjes, steeds omhoog en laten vallen met veel kracht. Iemand tips?
Ik denk dat hij gewoon moeite had met terugdraaien en dat hij daarom ging huilen. Dat was bij ons soms ook het geval. Dan moest je hem even terugdraaien en dan sliep hij weer verder op zijn rug. En als hij verder goed kan draaien en zijn hoofdje oprichten, dan is er niks aan de hand hoor. Ik zou hem zeker niet gaan vastleggen, dat lijkt me veel gevaarlijker.
Dit is een natuurlijke ontwikkeling welke je niet tegen moet gaan door hem vast te leggen. En hoezo vind je het doodeng dat hij met 7 maanden oud op zijn buik ligt? Kan hij zijn hoofd nog niet optillen? Vastleggen is echt gevaarlijk. Ze kunnen zich vastdraaien en stikken! Dat is vele malen gevaarlijker dan met 7 maanden op de buik liggen.
Waarom zou hij perse op zijn rug moeten liggen dan....? Je kind niet vast leggen hoor! Dat is hartstikke gevaarlijk!
Tja... dit is even een lastige periode als ze zelf nog niet terug kunnen draaien met die slaapzak aan. Waarschijnlijk moet je hem even een paar dagen/ weken 's nachts helpen als hij het niet prettig vind om op zijn buik te liggen. Ik zou hem zeker niet vast gaan leggen, inderdaad veel te gevaarlijk. En als hij zelf op zijn buik gaat slapen zou ik hem lekker laten liggen.
Ik zou hem niet vast leggen! De periode dat ze wel naar rug naar buik kon draaien maar andersom niet was hier ff slopend (al voor je je had omgedraaid lag ze alweer op dr buik en werd ze boos dat ze niet op dr buik wilde liggen) maar gaat vanzelf over
Vastleggen is erg gevaarlijk ! Onze meid van 11 maanden is ook ineens gaan draaien in haar bed. Maar ze draaien hun gezichtje echt wel zo dat ze gewoon kunnen ademen . Eerst vond ik het ook eng maar vastleggen is nog veel enger !
Hij kan z'n hoofd wel omhoog houden, althans overdag als hij wakker is doet hij dat wel. Maar hij kan dan ook nog niet goed terug draaien en moeten we vaak helpen. Vastleggen was ik ook niet van plan. Want dan komt het moment van omdraaien op een later moment alsnog maar het is vooral gevaarlijk. Kon zijn dat men daar andere ervaring mee had. Alleen sliep hij net sinds paar dagen sinds maanden weer door en nu nieuwe fase waarin we snachts dus wéér eruit kunnen... weer gebroken nachten. Ben een beetje kapot.
Hier was bij de oudste die lastige fase tussen de 4 en 6 maanden. Vooral overdag was een ramp, ze kon op zich wel zelf draaien van buik naar rug, maar in bed lukte het niet ofzo (misschien door de slaapzak). En op haar buik slapen wilde ze niet... vanaf 6 maanden wel en toen was het probleem meteen opgelost De jongste sliep vanaf een week of 6 al op haar buik, bij haar nooit dit probleem gehad