Hallo! Wij hebben een zomervakantie geboekt voor Salzburg Oostenrijk. Van maandag t/m maandag. Wie weet wanneer we het best kunnen vertrekken vanuit Nederland? Dus weinig last van files? Waar kunnen we stoppen om de kids even te laten spelen/benen strekken? Ik hoop dat iemand mij kan helpen Groet!
Ligt aan de datum. Het scheelt al dat je op maandag zit. Maar de A8 richting salzburg zit gewoon heel vaak vast ontkom je niet aan. Wij vertrekken altijd smorgens rond 5 uur en zijn dan smiddags daar
Zondag is altijd fijn om te rijden in Duitsland omdat vrachtverkeer dan niet mag rijden, uitgezonderd koeltransporten. Dus zou altijd proberen het grootste stuk op zondag te rijden.
Wij willen 's nachts rijden .ik denk om 03.00 uur. Dan slapen de kinderen nog even in de auto en kunnen we een flink stuk opschieten. Om 9 uur ergens stoppen ( ideeen?????) voor een lekkere ontbijt en dan de laatste stuk rijden. Is dit te doen of komen we dan in de file?
zoek eens op raststatten autobahn. wij ontbijten vaak aan de A7 iets am biggenkopf dacht ik Serways serways zijn beter dan de gewone tank and rast die zijn meestal gedateerd. het ligt natuurlijk ook aan je route. maar op bovenstaande link kun je al veel vinden en je kunt via google wel recensies vinden van de verschillende raststatten. mocht je moeten tanke onderweg kun je het beste bij een autohof doen dus ff een stukje van de snelweg af die zijn goedkoper dan die meteen aan de snelweg bij de rasstätte. wat file betreft, de spits is hetzelfde als in nederland. alleen in vakantie periodes kan het langer zijn. en dan met namen dus die A8 . wij zijn wel een dagje naar salzburg geweest vanuit kitzbuhel dan kun je ook over A8 maar wij hebben dus bewust gekozen voor vermeid snelwegen op de navy en dat was maar goed ook want we hoorden op de radio konstant dat het daar vast stond.