Vakantie met baby van 3 maanden?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Baanaanaa, 24 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doornroos

Doornroos Actief lid

8 sep 2014
    113
    13
    18
    Wij zijn toen zoontje 10 weken was naar Kroatië geweest in het naseizoen ( laatste 2 wk van sept). Stacaravan, Camping was rustig en goedkoop, ging heel goed. Wij hadden een deryan tentje mee waar zoon s nachts in sliep maar ook overdag bij het strandje. Wel last minute geboekt. Dat kan makkelijk voor september!

2. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Ik vind de " ik moet er niet aan denken" en de "ik zou dat echt niet doen" reacties altijd een beetje jammer. Tuurlijk hoef je het niet te doen met zon kleine baby, maar als mensen advies vragen is het handiger dat mensen ook advies geven die juist wel zijn gegaan. Die kunnen goed verwoorden waar ze tegenaan zijn gelopen (of juist niet) en dan weet je een beetje beter wat je kunt verwachten. Niet iedereen is even avontuurlijk, dat is prima natuurlijk! Maar vind dat altijd een beetje zoals bevallingsadvies geven terwijl je nooit gebaard hebt...

Maar goed OT:
    Wij zijn ook niet vies van reizen. Toen dochter 5 maanden was zijn we naar de Canarische eilanden geweest. Vliegen ging prima! Waren toen sowieso veel babietjes aan boord. Heerlijke vakantie gehad met veel rust en ook tripjes! Met 14 mnd is ze mee geweest naar zuid Afrika. Dat was pittiger qua reis (vooral voor ons) maar zo de moeite waard. Een kleine vraagt natuurlijk wel de nodige aanpassing aan het reisschema... Tempo ligt vaak wat lager dan je zonder kinderen misschien zou doen en vraagt wat meer flexibiliteit op momenten dat je kind even een off day heeft, maar door het rustige tempo ook juist enorm genoten!

Mijn tip is als jullie het leuk lijkt probeer het dan gewoon. Een huilbaby huilt thuis ook ;). Wij gaan in sept ook op vakantie naar het buitenland met peuter en 2 maanden oude baby. Ik verwacht helemaal niets van de vakantie. Als uitstapjes lukken is dat mooi meegenomen. Blijkt dat voor de beeb niet oke, dan chill ik bij de caravan. Zijn we er toch ff uit met z'n allen.

Deel Deze Pagina