Ongelukkiger kun je mij niet krijgen, wat een verschrikking cp. Je kunt prima rijden en vliegen hoor, met een baby, ze zijn niet van glas gemaakt.
Jee wat knap dat jullie dat zien zitten. Met 6 weken waren bij mijn kinderen de krampjes op zn hevigst... Veel huilen en savonds clustervoeden. Wij hebben bewust gewacht tot 3-4 maanden voor de eerste vakantie, anders had ik er echt geen plezier aan beleefd. Vanwege het vele huilen hebben we wel gekozen voor de lange autorit ipv vliegen. Mijn kinderen hadden geen voorkeurshouding of afgeplat hoofdje bij de geboorte, dus die autorit durfde ik wel aan. Nadelen aan de autorit zijn: - je moet langs de kant gaan staan als je wilt voeden - als je in de file staat en de baby huilt kun je hem niet echt troosten
Wij zijn net terug van twee weken Mallorca. Baby 10 weken. Hadden de kinderwagen met reisbak mee. Veel contact met Transavia gehad. Puntje bij paaltje werd op het vliegveld verteld dat zo'n kleintje tot het vliegtuig gewoon mag blijven liggen. Was ideaal! Mallorca luchthaven is erg groot, dus toen we aankwamen heb ik dr in de draagdoek gedaan. Wagen en bak kwamen namelijk wel op de band. Terugvlucht mocht de wagen ook weer mee tot het vliegtuig. Echt super! We gaan over twee maandjes weer. Wij kochten luiers gewoon bij de Lidl daar. In de bus lag ze ook gewoon in de bak te slapen.
Wij willen (als alles goed gaat en de kleine het goed doet) naar Nederland in september met de auto. We wonen in Zuid-Frankrijk dus is een rit van ongeveer 10 a 11 uur die we dan in twee keer rijden (we stoppen halverwege en gaan daar in een hotel). Een baby is niet van glas en als je regelmatig stopt en de baby uit de auto haalt overleven ze een paar uurtjes in een Maxi-Cosi ook echt wel.
Je kunt ook overwegen een vakantieadres met de auto dichter bij huis te kiezen. Francecomfort heeft mooie huisjes, en met 7 uur rijden heb je al prachtig weer. Een auto geeft veel flexibiliteit en je kan inderdaad veel meenemen. Maar vliegen zal ook geen probleem zijn. Ik zou doen waar jullie je het meest prettig bij voelen.