Hier s ochtends even, tot een uurtje of 9. Dat is voor hen een 1/2- 1 uur, eerder slapen ze nog. En net als buiten de vakanties voor het avondeten weer even. Soms op echt hete dagen zoals nu, haal ik hen op het heetst van de dag binnen en mag er ook een filmpje gekeken worden als ze dat willen.
Hier staat de tv wel vaak aan. Wij hebben geen tuin dus vind ik het wel lastig om te vermaken, ik kan ze niet even lekker in de tuin laten spelen. Ik probeer wel elke dag iets te doen, maar dat gaat ook niet altijd. Zojuist heb ik met mijn zoon op de gallerij met waterballonen gespeeld maar na een uurtje is dat ook wel klaar. Maar de meeste tijd kijken ze helemaal niet, alleen als ze even uitrusten of er een programma komt die ze leuk vinden. Het is ook niet zo dat ze liever tv kijken dan spelen.
Wij gebruiken de tv zo educatief mogelijk. Maar dat is ook wat makkelijker op dreumes leeftijd omdat veel daar toch wat van mee nemen. Als ze wat ouder worden dan beperk ik wel de tijd voor onzin tv. Maar stel ze willen een documentaire over techniek/geschiedenis/maatschappij etc kijken dan ga ik daar niet al te streng in zijn. Verder vind ik het ook een goed middel om talen beter te kennen. Maar het is niet de bedoeling dat ze de hele dag voor de tv gaan zitten of zo. Maar dat geld ook voor de computers.
Hier in de ochtend maximaal 1zandkasteel filmpje van een kwartier en dan tijden het eten koken een half uur max. Meestal Max een half uur per dag totaal. Ook wel dagen niet zeker niet als t mooi weer is
Hier geen vaste regels of tijden. Ze vraagt wanneer ze tv wil kijken of de iPad mag. Vaak mag dat wel, en vind ik het te veel die dag dan niet. M'n dochter kan zich ontzettend goed zelf vermaken, is het liefst buiten en heeft heel veel fantasie. Meestal staat de tv aan maar gaat ze na even kijken weer verder met spelen. (Behalve als ze ziek is)
Hier precies hetzelfde. De tv heeft de hele vakantie nog niet aangestaan, en ze hebben het niet eens door De tablet wel wat vaker, maar ik betrap ze erop dat het vooral YouTube filmpjes zijn met kinderen voor kinderen liedjes als achtergrondmuziek terwijl ze druk aan het lego'en zijn. Ik mag echt niet klagen!
Ja hier laten we het de kinderen zelf bepalen...zowel tv als laptop. Nu is de tv bijna nooit meer aan. Ook wij niet. Tv is een beetje niet meer van deze tijd...als ze iets willen zien doen ze dat op de laptop. Ze spelen meer dan ze op de laptop zitten...en als ze wel op de laptop zitten dan kunnen ze dat zelf heel goed reguleren. We eten gewoon aan tafel. Soms met tv soms niks. Wij zijn er eigenlijk helemaal niet mee bezig. Het loopt hier gewoon. Elke dag is ook weer een andere dag wat betreft gebruik. Dat geldt voor de kinderen maar ook voor ons als volwassene. Nu zit ik met de lunch op de PC. Daar heb ik dan verder de hele middag geen tijd meer voor tot ongeveer half 7.
Hier meestal 's morgens een halfuur tot een uur, in de late namiddag als ik kook een halfuur, anders hangt ze de hele tijd aan mijn benen. Soms zet ik tussendoor wel eens wat op, of liedjes ofzo. 's Avonds staat de tv uit tot dochter gaat slapen, dan is het qualitytime met het gezin