vakantie met de tent

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammz, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij gaan dit jaar met de tent op vakantie!

nu weet ik wel ongeveer het grootste gedeelte wat ik mee moet nemen!

zijn er tips wat je echt niet moet vergeten of wat ideaal is met een kleintje van dan 10 maanden?

dus dingen die je snel vergeet of waar je niet zo snel bij stil staat ;)

alle tips zijn welkom!!

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Jaaa... Wij gaan ook met de tent op vakantie en voor mij echt ook voor het eerst. Weet echt niet wat er allemaal nodig is en handig is. Ik ga zeker meekijken hier! Kindje is wel wat ouder maar denk dat we dan toch veel hetzelfde mee zullen moeten nemen.

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik was vorig jaar (dochter 7 maanden) heel blij met het campingbedje (tevens gebruikte ik dat als box) en een mini opblaasbadje. Het was heel warm en ze heeft daar echt heel veel ingezeten om lekker af te koelen. Oh en de parasol die was ook onmisbaar hier.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

een speelkleed! Of oud dekentje, overal handig voor.

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ja en dan t liefst n picknick kleed die ook op nat gras kan liggen met zon plastic onderkant.
    Ohw heerlijk hè?!

Wij hadden ook;
    Klein koffertje met speeltjes, we hadden geen parasol ( wel luifel ) ,maar deze niet gemist. Toch de meer de schaduwrijke plekken uitgezocht.
    Verder hadden we een dichte plastic mand mee, wat erg handig was met badderen en douchen ( hoefde ze niet in sanitair zelf te zitten) en als wasteil. Als we gingen rijden ging er een vuilnis zak kleertjes in.
    Als je voor warm weer gaat... Niet voor iedere dag schone kleren meenemen (hadden wij wel gedaan en zoveel niet gedragen)! Meestal had ze alleen een romper aan! Heerlijk ;)!
    Zonnebrand en hoedje zijn essentieel!
    En de buggy als eet, slaap, en gewone stoel ook ideaal.
    Thermosfles met heet water om snachts flesjes te kunnen maken of sochtends zodat de rest vd camping niet ook hoeft te wachten op die fles voordat ze verder kunnen slapen ;)!
    Wij zochten trouwens wel campings uit met hele ruime plaatsen en dat is ons heel goed bevallen...
    Als alles goed gaat gaan we deze keer met peuter en baby kamperen...
    Nu al zin in, mocht dat lukken!
    Verder gewoon alles ter plaatse kopen wat je evt. Nodig hebt... Ze hebben ook heerlijke potjes in Fr. Bijv.

Heeeel veel plezier!
    Grtz.

6. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
  7. 2jees

2jees Niet meer actief

Wij gaan nu waarschijnlijk niet.. waar laten jullie je kleintje in slapen? Wij hebben geen grote tent omdat we fietsvakantie doen, maar dit jaar niet. In de auto kan er meer mee gelukkig maar een campingbed past niet in de slaapcabine bij onze andere dochter. Ik hoopte dat de wagenbak nog [aste maar dat denk ik niet :(

ja kleed met plastic onderkant.
    -Veel vochtige doekjes
    -zwempakje oid kun je elke dag uitspoelen (romper niet echt)
    -idd hoedje en zonnebrandcreme
    -speelgoed

8. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Een slaaptentje van deryan of nomad?

..::DERYAN.NL::..
    Of
    nomad tentje baby - Google zoeken

9. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor alle tips tot nu toe!!

wij willen waarschijnlijk op de vakantie deels met potjes werken (normaal maak ik alles vers maar zal niet altijd gaat in een tent) maar hoe warm ik deze op? magnetron heb ik natuurlijk ook niet :S

hema picknick kleed had ik al ingeslagen ideaal voor thuis en op vakantie!

10. 2jees

2jees Niet meer actief

heb je een flesverwarmer of heb je geen stroom?
    dan pannetje water.

Ja deryan lijkt me wel wat maar weer zon ding waar je een keer wat aan hebt..

11. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    nope heb geen flessenwarmer.. dan inderdaad in een pannetje met water zetten maar word zo heet en duurd denk ik erg lang?

ik denk dat ik gewoon het campingbedje pak en dat ook als box gebruik buiten, en dan klamboe erover?

deryan lijkt ideaal maar weer een aanschaf wat op de zolderverdwijnt ben ik bang en mijn zoontje is erg actief en sterk denk dat hij zo met tent en al om ligt haha

12. 2jees

2jees Niet meer actief

dat duurt niet zolang hoor het hoeft niet te koken ;)

Thuis deed ik dat ook wel, magnetron vind ik niet goed altijd.

Ja pricies en aangezien wij geen zolder hebbem ;)

13. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok dan dus gewoon op en vuur in een pannetje ;)

ik ben in excel een lijst aan het maken wat er allemaal mee moet... poeh denk dat we een verhuisbedrijf in moeten huren hahahaha

maar goed heb wel zin om lekker te gaan camperen!

mochten er nog tips zijn blijven welkom!

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

- Rompers met lange mouwen, dan hoef je niet de hele armen in te smeren.
    - Ik kreeg als tip leggings mee te nemen (die dunne van de Hema), maar je hebt een jongetje, dus misschien wel minder charmant.
    - Winterslaapzak, 't kan soms behoorlijk afkoelen
    - Een tuigje met touw en haring zodat je niet de hele dag achter die kleine aan hoeft te rennen. :D
    - Wij nemen een kinderstoel van Ikea mee.
    - Draagzak.
    - een plaid voor op het gras.
    - Mijn zus zei nog: ORS als je naar het echte warme weer gaat.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Je kan het ook gewoon in een steelpannetje gieten wordt het veel sneller warm dan met water te werken.
    Vergeet tandenborstel niet, zetpillen, knuffel thermometer ORS , speelgoed

16. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    En de medicijndoosje met vitamine ( d e.d.) ,maar ook spullen voor tandjes pijn, hoestdrank, ( wij nemen de hele lading van vsm inmiddels mee) thermometer etc. Etc.
    Is toch lastig als je iets voor de tandjes wilt hebben in een of andere farmacie en je kunt niet zo goed uitleggen wat je bedoeld.
    Kan je maar beter meenemen.

Deryan kun je ook gebruiken voor slaapjes in het park, op het strand etc. Natuurlijk...
    Wij hebben dus nomad tentje, maar dat is ook haar normale campingbedje... Dit jaar ws alleen in binnententje van de gewone tent als dat warm genoeg is, maar ze is ook al ruim 2 dan ;)!
    Kan kleine tentje evt. Voor de baby...

Potjes deden wij ook opwarmen in n pannetje water... Geen probleem!

17. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Een muggennet
    potjes opwarmen: heeft de camping geen cafetaria of kookruimte oid, meestal toch magnetron aanwezig. Of vragen aan de uitbater. deden wij altijd
    Papflesjes: kokend water in thermos en met dit water melk aanmaken.
    genoeg dekens (ooit gekampeerd: overdag kokend heet en s nachts bevriezen. nr1 echt bij mij moeten leggentegen de koude)
    de generische naam van eventuele medicijnen vb perdolan kennen ze mss niet, maar paracetamol is de stofnaam.
    kaartje met vertaling van ziektes,medicijnen allergieen.dat je niet in volle paniek op het franse woord voor pinda-allergie moet komen oid

18. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    en vooral "lui" zijn.
    waarom volledig gekleed, als het in een rompertje ook kan.
    Een deken s nachts is een speelkleed overdag.
    een autozitje kan dienen als een wipper(weet niet hoe het noemt in nederland).
    Echt, nr1 heeft zelfs ooit in een wasmand gelegen(wel met dekentje in), gebruikten dit als box. Ging perfect.
    Baby Wassen in een teiltje dat je ook kan gebruiken voor de afwas.
    enz...

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Deryan kun je prima kopen op marktplaats voor weinig geld. Zet je 'm na de vakantie weer in op.
    Hier ook een beweeglijk dametje maar slaapt prima in de tent.
    Gebruik 'm hier ipv campingbedje, scheelt me een hoop gesleep.

20. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij hebben het tentje mee naar strand genomen, maar ook in de schaduw gezet voor een slaapje, ideaal.

Wij deden sávonds water koken en in een thermoskan. mocht snachts een fles nodig zijn dan deden we koud water erbij. En was hij smorgensvroeg wakker dan konden we makkelijk flesje maken.
    gr brenda

Deel Deze Pagina