vakantie met een baby van ong 2 maanden?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door channie1987, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. channie1987

channie1987 Niet meer actief

#1 channie1987, 27 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2012
    hoi allemaal
    ik ben 1 augustus uitgerekend van ons 1ste kindje.
    wij willen begin oktober misschien op vakantie gaan, mits alles goed gaat. de baby is dan ongeveer 2 maandjes. we zaten zelf te denken aan lanzerotte of fuerteventura.

kan het vliegen kwaad voor de baby? en iemand die wel is op vakantie is geweest met een kleine baby? en ging dat dan goed?

en hoe gaat dat met de kinderwagen ect. ?

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Vliegen kan op zich geen kwaad voor een baby, maar het is zo moeilijk in te schatten hoe je kindje zal zijn. Wat als het te laat komt en/of je een keizersnede krijgt en nog niet zo mobiel zal zijn?
    Ik zou afwachten tot na je bevalling en dan kijken of je een last-minute kan pakken.
    Qua vliegen moet je er rekening mee houden dat de Canarische eilanden toch zeker zo;n 4 uur vliegen is en je je kindje al die tijd op schoot moet houden. In het vliegtuig kunnen ze eventueel wel flesjes opwarmen, mocht dit nodig zijn.
    Een kinderwagen moet je inchecken als bagage en mag niet mee naar de gate. Wat wel soms mag is een buggy (maar daar is je kleintje dan nog te klein voor) of je maxicosi op een onderstel.
    Vraag ernaar bij je reisbureau of kijk het na op internet!
    Voor je kindje mag je dan 10 kilo handbagage meenemen en soms ook wat extra ruimbagage.
    Succes!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het kan geen kwaad voor je kindje maar ik zou het je niet aanraden. Wij zijn ook een aantal weken geleden geweest toen de jongste 2 maanden was maar ze slapen nog zoveel dat ik het grootste deel van de tijd binnen heb gezeten omdat ze sliep of moest gaan slapen of bijna wakker zou worden. Op die leeftijd kun je beter ook nog niet gaan zwemmen, of als je gaat houden ze het maar heel kort vol. Als je een hele makkelijke baby hebt die overal en nergens slaapt en weinig huilt kom je zelf nog wel aan je rust toe misschien maar ik vond het echt geen succes. Wij 'moesten' op vakantie vanwege familie omstandigheden maar als ik kan kiezen doe ik het niet meer op deze leeftijd.

4. channie1987

channie1987 Niet meer actief

bedankt voor de reactie's.
    we willen zo en zo tegen die tijd kijken hoe het gaat, dus dan word het zo en zo een last-minute, en idd canarische eilanden is wel 4 uur vliegen, maar tegen die tijd zal het denk ik nog het enige zijn wat nog een beetje toeristisch is en waar het nog warm is :p

het ligt idd er ook aan hoe het kindje is, als het een huilbaby zou worden, denk ik niet dat we gaan vliegen, maar dan een weekje centerparcs word ofzo. maja het liefst willen we er wel even tussen uit naar de zon....

Deel Deze Pagina