Vakantie met een laag budget

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Consuminderma, 27 apr 2024.

  1. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.248
    4.487
    113
    Home
    Hier doen ze in het wijkgebouw de eerste 2 weken van de zomervakantie leuke dingen :
    Gratis kinderbingo, disco, filmavond en knutselen
    Misschien bij jullie ook?
    Verder zou ik echt bijna niks kunnen verzinnen wat echt gratis is
    Je zou lekker kunnen gaan fietsen en ergens bij het water picknicken ofzo
     
  2. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.608
    1.568
    113
    Hier hebben wij elke vaak tie iets voor de jeugd.
    voetballen, 3n andere team sporten om te testen ook. (Gymzalen)
    Knutselen en een film kijken en andere activiteiten (alle 3 de kinderboerderijen)
    En als iets betaalt is is het vaak niet gek duur 3euro.
    En wij hebben straks ook een indoor springkussen pakour (silver.dome) hoeveel deze kost precies weet ik niet max 10 maar weet niet of het met volwassenen is.

    En verder heb je hier deur een pas net zo iets als de ooievaarspas of Rotterdammer deze laatste kun je als niet Rotterdammer ook kopen.
     
  3. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.686
    7.436
    113
    Ik heb twee gratis kaartjes voor Artis voor wie geïnteresseerd is.
     
    Shay25, Rizzoli, Consuminderma en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Dat kost hier ook allemaal geld hoor. Vooral je omschrijving van een dagje naar zee is treffend.

    Maar de bibliotheek activiteiten kosten gemiddeld 1 a 2 euro. Wel op inschrijving maar dat is geen probleem.

    Met ons goedkope dierentuinabonnement inclusief parkeren hebben we nu gelukkig wel heel veel vermaak waar we op dit moment niets voor hoeven te betalen. En dat komt goed uit. Naast de dieren is er ook educatie, entertainment en veel speelmogelijkheden. Hij vindt het er echt leuk en viert volgende week zelfs zijn feestje daar. Gratis, want 1 vriendje heeft ook een abonnement en ik had een gratis ticket via een andere weg.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  5. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Dat soort dingen zijn hier helaas niet. Alleen bouwdorp maar dat is hem echt te massaal. En bijbelvakantieweken maar daar ligt het er nogal dik bovenop helaas.
     
  6. Joylynn

    Joylynn Fanatiek lid

    13 jul 2022
    4.023
    4.419
    113
    Wat onze dochter leuk vind, is naar een ander dorp fietsen en daar alle speeltuinen zoeken. Tas gevuld met lekkere boterhammen mee en op speeltuinen jacht in een ander dorp :D
     
    NiVa0230, Consuminderma en Mamaen vinden dit leuk.
  7. mamabri

    mamabri Fanatiek lid

    15 aug 2021
    1.643
    2.150
    113
    Vrouw
    Geocaching vinden ze hier erg leuk. Broodjes en drinken mee en je hebt een leuke dag uit

    Langs de waterkant picknicken, boek en spelletjes mee.

    wat ik in de winter vaak in het weekend doe: gordijnen dicht, leuke film aan, popcorn erbij. Beetje bioscoop achtig maken. Vinden ze hier altijd leuk.
     
    Consuminderma vindt dit leuk.
  8. OliJul

    OliJul Actief lid

    17 feb 2023
    310
    194
    43
    Vrouw
    Wij lopen iedere vakantie wel een (kinder-)route van Staatsbosbeheer. Kost benzine om naar toe te rijden, lunch mee en je laten verrassen!
     
  9. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.560
    917
    113
    #29 wendy339, 6 mei 2024
    Laatst bewerkt: 6 mei 2024
    Maar zijn je kinderen echt blij met deze invulling? Of wil jij dat ze dat zijn omdat het eenmaal niet anders kan?
    Want je schrijft ook dat als je het geld wel had je het nog niet anders deed. Dus klinkt eerder als een "way of life".

    Maar vragen de kinderen niet om dingen? Mee met vriendjes naar zwembad/bios/ijsje halen/logeren etc?
    Dierentuin leuk,maar mijn kind zou dat met zijn 9 na een tijdje wel gezien hebben. Zeker als hij alles alleen moet doen. Idem wandelen, natuur in.
    6 weken is lang.
    Respect als je kinderen dit echt als een leuke vakantie invulling waarderen.
    De mijne en zijn vriendjes zijn dan wellicht wat verwend.
     
    kadootje, Dubbelgeluk, Anna009 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    #30 Consuminderma, 6 mei 2024
    Laatst bewerkt: 6 mei 2024
    Mijn kinderen geven daar inderdaad helemaal niets om... oudste is bijna 18, trekt haar eigen plan maar die geeft ook niet veel uit. Wil het liefst 3 maanden lezen, af en toe rondlopen in een stad om te fotograferen. Afspreken met vrienden kost niets op soms een treinkaartje van 7.95 na.

    Jongste is het liefst thuis met zijn interesses bezig, vermaakt zich altijd en vertelde mij dat hij bij wijze van spreken elke dag wel naar de dierentuin wil (10 minuten rijden, abonnement). Daar is iedere keer genoeg te spelen, leren en beleven om 6 weken te vullen wat hem betreft. Heeft hij zeker geen andere kinderen bij nodig.
    Afgelopen zaterdag zijn kinderfeestje in de dierentuin, vriendje met abonnement genoot nog net zo hard als hij, en het andere vriendje ook.
    Zwembad maak je hem niet blij mee, logeren geen mogelijkheden voor maar dat zou ook geen geld hoeven te kosten toch? Hebben paar jaar geleden een abonnement op de efteling gehad, dat soort uitjes willen ze allebei echt niet meer, te druk.
    Tickets voor Hellendoorn gebruikt hij liever voor Avifauna heeft hij inmiddels besloten.
    Na de zomer gaat hij wel weer op scouting, hij vindt het leuk om te hiken en op kamp te gaan.

    Tja, en wat is verwend? Er valt hier thuis wel meer te ontdekken en doen dan in het gemiddelde gezin misschien, ik heb al erg lang een zwak voor boeken, knutselspullen en educatieve activiteiten. Wat dat betreft komen ze dus niets te kort en zijn ze verwend, alleen een vakantie zit er om meerdere redenen dus niet in.

    De jongste is nog nooit in een zomervakantie op vakantie geweest trouwens, wel een paar keer op kamp (dit jaar niet), ook gaat hij niet naar de bso, en dan nog vliegen die 6 weken om.
     
  11. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.560
    917
    113
    Oké duidelijk. Ik denk inderdaad dat jou kinderen wel wat andere interesses dan gemiddeld hebben.
    Niet erg natuurlijk. Als ze maar gelukkig zijn.

    Mijn zoon zou doodongelukkig worden van 40x dezelfde dierentuin. Maar als de jouwe het fijn vind is dat top.

    Verwennen is hier niet knutselen en een boek lezen. Dus denk dat dat ook bepalend is voor je definitie van verwennen.
     
    Neuzeke, Sado en Jessi79 vinden dit leuk.
  12. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    #32 Consuminderma, 6 mei 2024
    Laatst bewerkt: 6 mei 2024
    Klopt ze zijn niet heel gemiddeld nee. Gelukkig zeker wel. In onze dierentuin is erg veel entertainment, educatie en speelmogelijkheden, en daar geniet hij volop van. Vraagt de verzorgers het hemd van het lijf iedere keer weer.:p
    Maar hij wordt ook blij van dieren kijken in de dierenwinkel, vanmiddag heeft hij nog een goed gesprek van 20 minuten gevoerd met een papegaai:D
    Ik denk dat de hoeveelheden Lego, boeken, educatieve materialen en knutselspullen in onze speelkamer en studeerkamer wel onder verwennen vallen voor de meeste mensen, daarin is het antwoord eigenlijk ook niet snel nee:oops:
    Maar goed, ik ben blij dat ze zich zo goed kunnen vermaken want de combinatie van onze gezondheid, een belastingaanslag na een poos zonder werk door ziekte en een dochter die gaat studeren zitten er geen dure uitspattingen in dit jaar. We zitten niet aan de rand van de afgrond maar doen gewoon zo zuinig mogelijk om ook nog voor het pensioen te kunnen sparen, want man houdt het niet vol om nog 10 jaar door te blijven werken.

    Had het met zoon er net over wat zijn ideale vakantie is, zijn antwoord: vooral heel veel thuis chillen en met jou dingen leren, vaak naar de dierentuin en buiten spelen met de hond. Nou dat kan geregeld worden:thumup:
     
    Shay25, mamabri en wendy339 vinden dit leuk.
  13. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Even een zwiep omhoog voordat ie gesloten wordt.

    Vakantie van de oudste is gisteren begonnen, vooralsnog wordt er gelezen en heeft ze voor zaterdag een trip naar een museum gepland. Dat kost haar 7.95 met de trein. We hebben alles nog eens op een rijtje gezet maar helaas zal ze het inderdaad erg low budget moeten doen de komende 3 maanden. Ze is wel op een gezonde manier jaloers dat sommige leeftijdsgenoten iedere vakantie de halve wereld overvliegen maar gaf toch ook wel aan dat rond het invallen van de schemering hier in de buurt rond een kasteel en kerk met begraafplaats wandelen haar eigenlijk blijer maakt.
    Ik probeer aan het einde van de zomervakantie 1 nacht met haar naar Gent/Antwerpen te gaan. Daar wil ze vooral fotograferen en naar een paar musea.

    Jongste mag nog 6 weken naar school dus zijn vakantie denk ik nog even niet aan:p
     
  14. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.194
    273
    83
    Nu al vakantie, heeft ze examen gedaan?
    Dat is volgens mij een prima tijd en leeftijd voor een baantje en zelf iets te verdienen voor leuke uitstapjes.
     
    Zxcvb, Inge1984, mamameer en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Klopt examen gedaan.
    Een baantje is niet voor iedereen weggelegd.
     
  16. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.524
    16.097
    113
    Vrouw
    Maar kan het niet voor haar of vind jij het niet nodig.
    Ik meen mij te herinneren dat jij ergens schreef dat dit niet nodig is.
     
  17. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Dat is idd ook onze mening in principe maar in haar geval kan het ook niet door verschillende oorzaken. Ook al eens geprobeerd maar het is niet haalbaar voor haar en zeker deze zomer niet na enkele zeer heftige jaren is het heel fijn dat ze geen enkele verplichting heeft en op adem kan komen.
    En ze heeft ook geen behoefte aan een dikke bankrekening om dure dingen te doen dus dat scheelt
     
  18. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.274
    26.654
    113
    Vrouw
    Op adem komen lijkt me idd belangrijker dan een dikke bankrekening.

    Maar hoe zie je (ziet zij) dat in de toekomst?
    Gaat ze studeren?
    En wat wil ze gaan doen vanaf nu tot september? Want dat is wel een erg lange periode om op adem te komen denk ik?
    Zeker als vrienden wel op vakantie gaan en/of gaan werken.
     
  19. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Gezien haar trauma's heeft ze de tijd tot september wel nodig, zowel fysiek als mentaal. 3 maanden is niet veel na wat ze de afgelopen 5 jaar heeft meegemaakt.
    Lezen, films en series kijken, musea bezoeken, heel veel creatieve projecten, Lego, wandelen (met of zonder hond). Die verveelt zich nooit. Jongste ook niet trouwens. En ze zijn sowieso allebei erg op zichzelf, ze spreekt af en toe wel af met verschillende mensen maar 1x in de week ofzo is zat.
    In september gaat ze studeren. Eerst 1 jaar hbo daarna universiteit. Ze kan heus functioneren in de samenleving en een baan maar niet in de bijbaantjes die beschikbaar zijn en niet in deze fase van haar leven. En dus krijgt ze die tijd van ons.
     
    spruitje80 en Mamafiets vinden dit leuk.
  20. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.524
    16.097
    113
    Vrouw
    Ik zie nergens iets staan over een dikke bankrekening maar over een beetje meer ruimte hebben en dat wat ze zo graag doet wat vaker kan doen en zonder steeds NEE kan niet.

    Als er totaal geen mogelijkheden zijn, dan is dat idd jammer voor haar.
    Dan moet ze idd met wat ze nu kent tevreden zijn.
     

Deel Deze Pagina