Vakantie met een laag budget

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Consuminderma, 27 apr 2024.

  1. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Nou ja de jongste is nog kind als man met pensioen zou gaan en dan willen we ook nog een dak boven ons hoofd hebben. Als man dat al haalt met zijn gezondheid
    En ja de kinderen zijn er nu, hebben alles wat hun hart begeert dus ik zie het probleem niet? Wilden we geen pensioen sparen dan konden we nog steeds niet op vakantie door lichamelijke oorzaken (en 2 kinderen met autisme in totaal verschillend leeftijdscategorieën) dus het heeft absoluut niet alleen met geld te maken.
     
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.296
    15.472
    113
    Die hebben we gelukkig al :D

    Maar zeker in de zomervakantie proberen we er wel "vakantiehuis" van te maken. We willen niet dat de kinderen later zeggen dat het altijd alleen maar varen was in vakanties
     
    Consuminderma vindt dit leuk.
  3. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    994
    1.732
    93
    Nederland
    Vanuit de gemeente worden vaak ook leuke kampen en dagen georganiseerd voor gezinnen met een lager inkomen.
    Hier heeft de gemeente een jeugdteam die dan een dag in de vakantie bijvoorbeeld de ijsbaan staat met allerlei steps, skelters, of juist puzzelen etc.

    En je hebt ook deze organisatie:
    https://www.stichtingweekjeweg.nl/voor-gasten-algemeen/
     
    Consuminderma vindt dit leuk.
  4. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.249
    4.487
    113
    Home
    Nou inderdaad
    Hoe ouder mijn kids hoe duurder de uitjes (die ze echt leuk vinden )
    Ze houden wel van fietsen en ergens lekker picknicken en voetballen
    Maar een dagje pretpark, Klimpark,lasergamen of zwemmen is echt het populairste
    En onze vakanties naar het buitenland zijn ze nog lang niet vergeten

    Niet dat er iets mis mee als je het niet doet maar dat een ander het wel doet is ook helemaal prima en niks mis mee
     
  5. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.227
    2.857
    113
    Ik denk dat je uiteindelijk doet wat bij jullie gezin past.

    Onze dochter werkt juist voor de leuke dingen die ze allemaal wilt doen. Kan goed haar diensten aangeven wat ze wilt werken en is (naar ons idee) juist goed voor haar. Ze is veel socialer erdoor geworden en leert zo ook problemen oplossen en een stuk verantwoording.
    Vaardigheden die ze ook bij haar vervolgopleiding nodig zal hebben.
    Ze leert met geld omgaan, sparen en heeft genoeg geld om leuke dingen te doen.
    Haar vrije tijd (en geld) gaat vaak naar lunchen met vriendinnen, dagjes shoppen, naar voetbalwedstrijden e.d.
    Zij zou niet gelukkig worden van gebouwen fotograferen maar zou liever een dagje naar een plas gaan om te zwemmen met vriendinnen bijvoorbeeld.

    Verder inderdaad de pretparken, klimbos e.d. wat ze allemaal leuk vinden.
    Maar gaan ook wel eens naar het bos, strand, een grote speeltuin e.d.
    Dan gaat ze vaak ook wel gewoon mee.
    We hebben hier ook verschillende leeftijdscategorieën wat het soms lastig maakt.
    Ik kijk altijd wel voor kortingskaartjes als we ergens heen willen.

    Ze organiseren hier vanuit een speeltuinvereniging een kamp, misschien vinden ze zoiets leuk?
    Of een huttenbouw? Doen we hier ook elk jaar en kijken ze altijd naar uit. Zelf zijn we dan vrijwilligers wat het ook weer leuker maakt voor ze omdat je het samen doet.
     
    Cornflake vindt dit leuk.
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.462
    4.016
    113
    noord holland
    Klinkt als mijn dochters ♡.
     
    Consuminderma vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina