Geen spelletje dit keer We gaan dit jaar voor het eerst als gezin op vakantie. Met caravan naar Italië Maar het is voor zowel mijn man en mij ook de eerste keer zo echt op vakantie. Mijn man is nog nooit buiten NL geweest voor meer als 1 dag en ik was 10 toen ik voor het laatst met mijn ouders in Frankrijk ben geweest In mijn hoofd schieten meteen dingen als citroenella kaarsen, zetpillen en een douche gordijn voor op het strand ( om een pierenbad mee te maken ) biotex en een waslijn. Maar goed, mijzelf kennende vergeet ik dan de luiers van mijn dochter ed. Duss wat zouden jullie allemaal mee nemen van kleine toilettas artikelen tot meubilair, handigheidjes & tips? Voeg ik al jullie tips bij elkaar en dan hebben we een standaard "ik-ga-op-reis-en-neem-mee - afstreep lijstje"
Weet niet hoe warm het daar is, maar als het 'standaard' warm is zou ik voor de zekerheid toch in ieder geval 1 warme trui voor ieder meenemen. Verder, euh.. spelletjes o.i.d. zodat je ook iets in de caravan kan doen als het regent?
Zonnebrand en aftersun Badlakens Ehbo setje met oa pleisters Gele hesjes voor in de auto (verplicht) Mini bbq Pannenset Olie of boter om in te bakken Peper en zout Verder eten en drinken Kurkentrekker Zaklampen Wcpapier Spelletjes Klapstoelen Klaptafel Lamp voor bij de voortent Grondzeil Kleding Vliegenmepper
Medicijnen: Zetpillen Paracetamol/Ibuprofen/Saridon Pleisters Iets ontsmettends. Prikweg Insectenset (pen ed) Zonnebrandcreme Aftersun Dingen die het gezin nodig (kan) hebben. Wasmiddel Boodschapjes Toiletpapier Voldoende luiers en natte doekjes. Creme voor de billen.
verzekeringspasjes pinpas tel.opladers telefoons contant geld camera ± oplader batterijen zaklampje ehbo doosje zonnebrand luiers billendoekjes papflesje (ik weet niet of je kindje dat nog gebruikt) petje/hoedje slippers sokken speentje? speelgoed voor binnen en buiten wasmiddel kleine boodschapjes toiletpapier]tandpasta tandenborstels voor de zekerheid zetpillen of vloeibare paracetamol tsjah wat nog meer..ben eingelijk nooit met de caravan weggeweest wijn? kaarsjes?
kijk eens op samoon.nl of inpaklijst.nl, daar staan ook wel vaak dingen bij die handig zijn om niet te vergeten.
alcoholtesters voor in de auto! zijn verplicht in frankrijk. te koop bij anwb. er zijn caravanfora. Misschien daar ff kijken voor handigheidjes.
Daar voeg ik nog aan toe: Hoestdrank Neuspray met xylometazoline (1 voor de kinderen en 1 voor mezelf, je wil niet weten hoe vaak we al verkouden zijn geweest op vakantie) Dampo en Luuf Ik neem geen zetpillen meer mee, maar vloeibare paracetamol voor Jitte en tabletjes voor Jelle. Luiers kocht ik altijd daar. Ik nam 1 pak mee en pampers verkopen ze bijna overal. Verder voor minstens een week kleding, zodat ik niet bij ieder viezigheidje hoef te wassen. Daar doe ik zo'n anderhalve week mee, sommige dingen kunnen ze wel 2x aan. 1 dag halverwege (we gaan meestal 3 weken) is dan wasdag. Dus waspoeder en wasverzachter mee. Wasknijpers en een waslijn/rek is dan ook handig. Mijn ervaring met drogers op de camping is niet zo geweldig... Bij de kampeerwinkel kun je een waslijn kopen die je achter langs de caravan kunt spannen: zoiets: waslijnhouder Toiletpapier/keukenpapier en dat soort spul neem ik 1 of 2 rollen van mee, de rest koop ik daar. Sowieso, waar je ook naar toe gaat, rekening houden met alle weersomstandigheden. Dus ook een regenjas en laarzen meenemen en 1 of 2 truien. En Italie is een beschaafd land, ze verkopen daar alles wat ze hier ook hebben...
O ja, heeeeel belangrijk: Als je een voortent of luifel meeneemt, zorg dat je genoeg haringen hebt en een flinke houten hamer om ze mee de grond in te rammen! Kijk ook van te voren of alle stokken erbij zitten. Eventueel een keer thuis oefenen om de boel op te zetten, scheelt een hoop frustratie (en leedvermaak bij de buren) op de camping. Niks zo vervelend als dat je nog wat op moet zetten wat je nog nooit gedaan hebt na zo'n lange rit en je bent moe, chagrijnig, je moet de kinderen in de gaten houden enz.... Ik spreek uit ervaring...
ducktape uv shirtjes voor de kids opblaasbadje voor bij de caravan zonnebrand en aftersun hoedjespetjeszonnebrillen heel veel boeken en spelletjes voor als de kids in bed liggen (ik wil oohook)
Ja klopt, maar misschien koffie of thee ofzo. Of chocopasta / pindakaas. Ik zou die dingen met een tent inderdaad ter plaatse kopen maar als je toch een caravan meeneemt dan kun je ook wat spulletjes van thuis meenemen toch, scheelt vaak weer in de kosten.
PoppetjeN, dat hoeft niet. Is niet verplicht. Zouden ze in Frankrijk eerst verplichten maar denk dat ze erachter zijn gekomen wat een dom idee het is
Nou, ik lees dat de wet nog wel bestaat maar dat een minister die probeert weg te krijgen. Wij hadden ze vorig jaar niet, wel staande gehouden bij Parijs. Heb gezegd dat we ze ergens in een tas hadden maar welke? Toen zeiden ze, dat het wel verplicht is maar als je ze niet had, ze geen boete konden geven. Want wat als je 2x staande bent gehouden, dan heb je niks meer.
Ik neem meestal wel wat spul mee. Een potje groenten, van die lupack hamburgers en aardappelpuree (de variant waar alleen water bij moet) bijvoorbeeld. Als we dan een keer geen tijd hebben gehad om naar de winkel te gaan, hebben we in elk geval wat in huis/caravan. Een pak of 2 houdbare melk is ook altijd handig om te hebben en ik heb 3 papeters, dus ik neem minstens 4 pakken Brinta mee... Voor de eerste dag neem ik sowieso wat mee, maar dat kan wel vers zijn. Ook koffie/thee/suiker/melk neem ik van alles 1 mee. Alles wat thuis in de koelkast staat en niet bewaard kan worden neem ik ook mee. Vaak is dat eigenlijk alles, want ik zorg dat de koelkast al een heel eind leeg is voordat we gaan. En dan maak ik hem schoon en zet ik hem uit... Is dat ook weer gebeurt. Alcohol testers heb ik geen verstand van, wij gaan de andere kant op, richting het noorden. O ja, is je gasfles vol? Of kun je die daar in de buurt omruilen of laten vullen? Ook altijd handig om te weten.
En check even bij je bank of je in het buitenland kunt pinnen. Ik weet dat het bij rabobank toen veranderd is, en kan je heel simpel online aanvinken. Dan kan je voor een bepaalde tijd pinnen in het buitenland, en voor de rest is het geblokkeerd. Weet niet of dat ook binnen europa is, neem aan van wel. Dus even checken.