Hallo, Mijn ex en ik zijn deze zomer 2 jaar gescheiden. Hij betaald sinds maart dit jaar geen alimentatie meer voor onze dochter en de vakantieregelingen omtrent haar worden steeds moeilijker. Nu is het geval dat zij eigenlijk vandaag met haar vader op vakantie zou vertrekken.Echter heeft ze zaterdag de waterpokken gekregen en gisteravond had ze ontzettende hoge koorts 41.4 en zijn we met haar naar de spoed geweest na een doorverwijzing van de huisarts van wacht. Daar heeft de kinderarts een papier gemaakt dat ze het huis niet mag verlaten omdat het onverantwoord zou zijn om met het kind te reizen. Enkel mijn ex wil dit niet snappen en wilde toch met haar naar een camping gaan. Achteraf stuurt hij dan annuleer ik de vakantie maar dan moet ze wel bij hem zijn. Wat kan je het beste doen in zo en situatie? Vannacht had ze weer 39,9 koorts. En het is al een klein uur rijden van hier tot bij haar vader. Ik kan het kind toch onmogelijk in zo een toestand meegeven? Wat zou het verstandigste zijn? Groetjes, Laura
Moeilijk, ik zou haar niet meegeven in deze situatie. Jullie kind is ziek en heeft het meeste aan haar thuis situatie. Om uit die situatie gehaald te worden vergt de nodige energie en stress voor de kleine (ookal vind ze het leuk bij haar vader). Dat kan ze nu niet erbij hebben. Jouw ex zou in moeten zien dat ziek, ziek is. Misschien kan je zeggen dat ze later komt als beter is? Maar dan moeten ze natuurlijk wel een beetje dichtbij op de camping zitten.
Pfff wat een moeilijke situatie. Ik zou de kleine lekker bij jouw thuis houden. Het word vandaag weer zo warm en dan lijkt het mij al helemaal niet verstandig om dan met de kleine op pad te gaan. Bovendien heeft jouw ex wel recht van spreken als hij zich toch niet aan de afspraken houd???
Hallo, Bedankt voor jullie reacties. Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest en deze heeft nogmaals een brief geschreven dat zij de woning niet mag verlaten en niet verplaats mag worden ook door hoge koorts. Ik heb de hele tijd schrik gehad voor wat er zou komen met mijn ex maar volgens mij heeft hij ingezien dat het niet anders kan. Ik heb beide papieren zowel van het ziekenhuis als van de huisarts aangetekend naar hem verzonden. Wat betreft de reisafstand. Hij woont in Nederland en ik woon sinds de scheiding terug in Belgie. Het is op zen minst al 45 a 50 minuten rijden naar hem toe. Of hij nog wel rechten heeft vraag ik me ook af. Ik heb dan ook teru een eigen advocaat ingeschakeld die hier achter aan zal gaan, want op deze manier wordt er niks opgelost. Bedankt dames. Groetjes, Laura
In princiepe heeft hij gewoon rechten tot de rechter anders zegt. Maar in de realiteit werkt het vaak niet zo. Als hij zich niet aan de afspraak houdt, doe jij dat ook niet en dan spant hij eventueel een rechtzaak aan. Hier zal de rechter een uitspraak doen die op zijn minst ongunstig is voor de vader. Zo heb jij dus al meer te zeggen omdat hij zich niet aan de afspraken houdt.
Mijn advocaat wilde eigenlijk zo wieso een rechtzaak aanspannen om de alimentatie ( hij betaald al 5 maanden niks meer) en ook voor de vakanties te laten vast leggen, want iedere keer probeert hij op het laatse nippertje ervan af te wijken wat heel vaak heel veel stress met zich mee brengt. Hopelijk is het binnenkort allemaal opgelost en wordt het leven zowel voor mij als voor hem rustiger.
Ik denk ook niet dat jou ex jou wat maken kan. Ik zou je kindje lekker thuis houden hoor. Als de arts dit zwart op wit heeft opgeschreven dan kan jou ex niks maken. het gaat toch om het belang voor jullie kindje? haar gezondheid gaat boven alles nl. En als hij naar de rechter stapt?... prima kan ook meteen de alimentatie even doorgenomen worden toch? nee mooi je kindje thuis houden en uitlaten zieken, haar gezondheid gaat voorop.