Vakantie met kind 1,5 jaar

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Dobey, Jul 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dobey

Dobey Nieuw lid

Sep 19, 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij willen in september op vakantie. Naar de zon, all in.

Kindvriendelijk, wel in buurt van strand en centrum.

Hadden eerst gekeken naar turkije / griekenland. Later kwamen bulgarije en tunesie in me op. Hebben jullie misschien nog tips waarheen.

Do's / dont's enz :)

Groetjes

2. cindya1

cindya1 Actief lid

Nov 19, 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    #2 cindya1, Jul 15, 2014
    Last edited: Jul 15, 2014
    Wij zijn in Juni een weekje naar Menorca geweest met ons zoontje van 16 maanden. Erg leuk, ook voor kinderen. Het wordt niet voor niks het buggy eiland genoemd. Mooi weer en we zaten naast een waterpark dus dikke pret voor die kleine. We hebben ook nog een paar dagen een auto gehuurd en het eiland rondgereden, leuke plaatsjes bezocht en gewinkeld. Prima!

Oh ja, we hadden een twee kamerappartement met een eigen slaapkamer voor ons zoontje, dus dat was wel handig. Je kan dan gewoon in je huisje zonder dat je hem stoort.

Ik weet niet of je zoontje al loopt, zo niet dan is een zwemvlotje wel handig waar je hem in kan zetten. Die kan je meenemen of ter plekke kopen, dan kan hij zonder problemen in het zwembad ronddobberen.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Wij zijn net terug van een app in toscane met veel gras en een zwembad.
    we zijn twee weken gegaan en hebben super genoten! We sliepen op dezelfde kamer en dit zou ik bij een volgende vakantie anders willen.als wij namelijk naar de wc moesten, dan moest je door de slaapkamer naar de badkamer en werd ze soms wakker van. Voorkeur twee kamers dus (vergeet babyfoon niet, dan kun je ff op t balkon of voor je huisje zitten)

Wij hadden een groot zwembad en dus was zon zwemringband erg prettig. Bal emmer en schep en ze was tevreden.
    omdat wij ook graag een tijdschrift ofzo lezen hadden we een minizwembad mee voor naast de handdoek. Kon ze dan in spelen met de schep enz in een klein laagje water. (Tip:bij kruidvat heb je met een afdakje voor de zon,perfect)

Wat ik verder heel prettig vond was natuurlijk zonnebril en hoedje. Maar bv ook ewn looptuigje. Mijn dochter wil graag vaak zelf lopen en die drukte was ik blij dat ze m om had! Er hoeft maar 1 gek rond te lopen.. daarnaast gebruikte ik het tuigje vaak in een rrstaurant voor de babystoel. Ze hadden vaak van die houten stoeltjes met niets tussen de benen zeg maar dus kon ze makkekijk af glijden. Tuigje om en vast aan de kinderstoel ideaal.

kies een land waar het niet dag en nacht zo warm is..voor het kind niet prettig en je hebt echt je nachtrust nodig ;)

Veel plezier!

4. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,030
    292
    83
    Female
    Kijk ook even naar de mogelijke vaccinaties die je wellicht nodig hebt voor o.a. Turkije, Bulgarije etc. En of je die al wilt geven of dan liever een bestemming zoekt waarbij het niet nodig is.

5. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    We gaan 14 sept naar Side
    Ali bey club 5* schijnt super te zijn

Dochter ook dan 1.5 en wat mij daar meest aantrok is zwembad op zand!! En ook onbeperkt verpakt ijs etc

6. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Canarische Eilanden zijn hier favoriet!
    Altijd goed weer en kindvriendelijk...

7. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    Cran canaria parqeu cristobal super mooi schoon bungalowpark en allin - zijn wij ook geweest toen onze meid 1,5 was. Dat tuigje was voor ons ook een versdeming ze was zo snel toen en idd meeste kinderstoelen zonder spijltje dan is zo ding ook handig. Buggy met slaapstand ook erg handig. Voordeel vonden wij ook de afstand qua vligen.

8. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Cristobal zijn wij ook geweest!!

9. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,170
    2,283
    113
    Mijn zoontje is nu 1,5 en geen haar op mijn hoofd die met hem een vliegtuig in zou willen stappen. Hij is zo druk en ondernemend, dat zou echt afzien zijn. Dus als je al gaat vliegen: kies iets wat niet al te ver is, Mallorca of Spanje of zo.
    Wij zijn in december nog naar de Canarische Eilanden geweest en dat ging toen wel goed. Het lijkt me daar in de zomer alleen wel vrij heet, aangezien het er in december al lekker warm was.

In september zou ik zelf kiezen voor Portugal of een van de wat meer noordelijke Griekse eilanden. Daar is het dan echt nog heerlijk warm, maar niet meer gruwelijk heet.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Canarische eilanden zijn heerlijk qua temperatuur en zeker weer in september! Super klimaat met een heerlijk fris briesje..
    Denk dat je het in Griekenland of Portugal een stuk warmer hebt.

11. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    In september kan je prima met een kindje van 1,5 naar Turkije. Wij gaan dit jaar voor de 4e keer vliegen met kinderen, ze zijn nu 4,5. We zijn begonnen met gran canaria toen ze 9 maanden waren, , met 1,5 en 2,5 jaar naar turkije en nu komende September dus weer Turkije.

Wij zoeken altijd gericht een hotel aan het strand, en een zwembad met glijbanen. Enkele opties zijn dan: Aegean dream in Turgutreis, grand art in Side, en Kahya resort in Alanya.

Wij hebben nog nooit een familiekamer gehad. Maar wij hebben geluk met makkelijke slapers. Wij doen dan het licht uit, zitten zelf ook ff 10 minuten in het donker. Daarna slapen ze en kunnen we gewoon het licht en evt de tv aan doen. Buggy met slaapstand is erg handig. Die van ons sliepen daar 's middags in bij het zwembad of op het strand. Laken uit de kamer erover en gaan maar....:D

Share This Page