Weekendje London, in welke wijk een hotel pakken? En wanneer is er een kerstsfeer?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Inge88, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik wil mijn vriend verrassen met een weekendje London. Hij is er 1x geweest en vind die stad geweldig. Ik ben er nog nooit geweest dus ook erg benieuwd :)

Maar nu ik een beetje aan het googlen ben voor een hotel, vraag ik me af in welke wijk we het beste een hotel kunnen reserveren. Ik zou het liefst een beetje centraal willen zitten zodat we zoveel mogelijk wandelend of per metro kunnen bereiken. Is Westminster dan een goede optie? En heeft iemand misschien een tip voor een mooi hotel, beetje luxe?

Daarnaast vraag ik me af wanneer er een kerstsfeer is in London. Volgens google half november begint dat ongeveer. Kan ik er dan van uit gaan dat er al kerstsfeer is in het weekend van 21, 22 en 23 november? Lijkt me toch net even wat romantischer :)

En als er hier een London kenner is die nog meer goede tips heeft, die zijn van harte welkom :D

2. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou voor de buurt van Earl's Court gaan, of rond Camden (maar dat is omdat ik Camden geweldig vindt haha) Dat is ook nog een beetje betaalbaar. Barking/Stratford zou ik in ieder geval niet doen. Soho en Mayfair zijn ook leuk, maar wel een stukje duurder.
    Ik woon dr, dus als je een hotel gevonden heb en je wilt wat weten over de buurt mag je het gerust vragen.

3. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Oh ja, kerstsfeer zal je dat weekend wel hebben hoor, maar hou er rekening mee dat London in de kerstperiode of heel koud is, of heel nat (en met een beetje pech beide..)

4. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Dank je Tommo! Ik ga eens even zoeken :D

Hmm, koud is niet erg. Nat zou jammer zijn! Maar ja, dat kan ik helaas toch niet plannen.. Qua tijd wordt het toch november en dan vind ik het het leukst als het al een beetje in kerstsfeer is :)

5. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik ben vaak in Londen geweest, ook met kerst. Ik vond the hoxton in Shoreditch een heel fijn hotel, ook luxe. Shoreditch is ook wel een leuke wijk :)

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

In oktober worden de kerst lichtjes op Oxford street al aangestoken, dus rond die tijd zit je helemaal goed!

Ik vind zelf Mayfair, Westminister en Kensington mooie plekken om te zitten.

Ik heb er gewoond en we gaan er zeer waarschijnlijk binnenkort weer naar toe verhuizen, dus mocht je vragen hebben wil ik ze graag beantwoorden!

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik ben met mijn zus één dag naar Londen geweest en dat was op 25-26 november. Alles was al in kerstsfeer, Harrods, Bond- en Oxford Street met alle kerstverlichting. Dus rond de 23e kun je dat zeker al verwachten.

Bij ons was het trouwens prachtig weer, we konden bijna zonder jas buiten lopen. Alleen maar zonneschijn gehad, geen wind en regen. Dat was in november 2012.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.822
    4.198
    113
    Ik lees even mee. Word echt niet echt goed wijs uit waar ik nou moet wezen met mijn hotel

9. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Wij zijn 21/11 geweest, mijn verjaardag toen al kerst in hydepark

10. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Haha herkenbaar Sidmick, ben nog steeds aan het kijken!!

Thanks voor de tips allemaal :)
    Ik ben nog steeds volop aan het zoeken!

Deel Deze Pagina