Het duurt nog 3 mnd, dan ga ik met mijn oudste zoon, mijn beste vriendin én haar vader 2 weken op vakantie naar Turkije. We maken een rondreis de eerste week en slapen dus steeds in een ander hotel. De 2e week is een vast hotel. De temp is rond die periode gemiddeld 20-25 graden. En juist doordat we de eerste week rondreizen vind ik het dus heel moeilijk te bedenken wat ik moet inpakken. Ik wil nl niet veel te veel meenemen (want wil flink inkopen daar ) en als ik was op de hand is het nog niet droog de volgende morgen en moet ik het weer nat inpakken tot het volgende hotel. Nou ja, jullie snappen mijn dilemma wel denk ik. Heel graag wat tips!
Dat weet ik niet. Het laatste hotel heeft een wasserette, maar de andere 5 hotels weet ik niet precies welke dat zijn. De laatste week is dus geen probleem, wel de eerste. Ik zat zelf te denken aan 1 spijkerbroek, 2 nette broeken, 4 shirts lange mouw en 2 vestjes, 2 shirts korte mouw, een rokje en een nette jurk voor 's avonds. En op reis nog een spijkerbroek met shirt en vestje, dus heb ik 2 spijkerbroeken bij me zeg maar, verder makkelijke schoenen en een hakschoen. alles zo veel mogelijk in zwart of combineerbaar daarmee. Zou dat voldoende zijn?
Leggings met een rokje/kort broekje/jurkje en shirtjes met vestjes. Met laagjes kun je het beste combineren!
Ik draag nauwelijks leggings Wordt morgen 41 dus ben "op leeftijd" gekleed zeg maar. (overdreven gezegd natuurlijk, maar hoop dat je snapt hoe ik dat bedoel, haha)
Ik zou de lange mouwen schrappen. Zou voor wat blousjes en topjes gaan die je kan combineren met de vestjes die je meeneemt. Als het lekker weer is laat je het vestje uit. Inderdaad een jurk en rokje (eventueel een panty voor chique etentjes en kou) en een spijkerbroek. Kun je zat mee combineren!
Ik ben een koukleum, vandaar de lange mouwen....(lees: tot 30 graden draag ik lange broeken, lange mouwen en zelfs met 35 graden draag ik gerust een lange broek, wel shirt korte mouw) 20-25 graden vind ik nog niet echt warm blousjes zou inderdaad ook kunnen. Oh en die panty had ik al meegenomen, ik heb ook zelden blote benen, in elk geval niet onder een jurkje
Maar hoe pakken jullie in? Maak je bijv 5 setjes, of kijk je echt wat onderling bij elkaar past zodat je kunt wisselen? (vandaar dat ik schreef, zwart of combineerbaar met zwart) Dat wil ik eigenlijk het liefst, maar vind het best moeilijk hoe?
Ik zorg dat ik meerdere dingen met elkaar kan combineren. Neem vaak zwarte vestjes en blazers mee. Dit kan overal mee gecombineerd worden. Verder zorgen dat je bovenkleding combineerbaar is met al je onderkleding, dus je rokje en je spijkerbroeken. Als je dan 5 topjes/blousjes etc meeneemt heb je al 15 outfits als je 3 onder stukken meeneemt!
Broeken: 2 spijker, 1 zwarte, 1 lichtgrijze shirts: zwart, wit, roze en ??? vestjes: zwart, rood en ?? rokje: een zwarte of kleur? wat vinden jullie? heb een met felroze/wit 's avonds: een wat langere zwarte jurk in Griekse stijl, netjes, maar ook vrij vlot. Graag advies en/of aanvullingen
mmm had gehoopt op nog wat aanvulling Ben nl van plan om flink te shoppen, dus daarom echt niet teveel mee te nemen, zodat ik meer ruimte over hou. En wat voor tas nemen jullie mee als handbagage? Ik mag 20 kg in het vliegtuig mee en 5 kg handbagage.
Haha, MamaBri, ik zou je graag willen helpen, maar ik denk niet zo na over inpakken. Ik neem gewoon altijd genoeg mee en ook dingen die onderling te combineren zijn. Ik ben wel van de jurkjes trouwens nemen niet zoveel ruimte in. 20 kilo is een behoorlijke koffer vol hoor... En als ruimbagage neem ik altijd een rolkoffertje, maar dat zit dan vol met kinderspelen en tablets.
Zo doe ik het ook. Rokje//spijkerrokje met bovenkleding die je kan combineren met een spijkerbroek. En ik zou dan twee of drie spijkerbroeken meenemen ipv nette broeken. Ik weet natuurlijk niet wat voor soort reis je gaat doen, maar supernetjes hoef je toch meestal niet op vakantie? Spijkerbroek (donkere) met een net topje en nette schoenen is ook al snel ok toch? Als je 's avonds en 's nachts je gedragen kleding uithangt kun je het desnoods nog wel een keer aan. Of in de badkamer hangen tijdens het douchen?
mmm dat is wel waar: jurkjes... Draag ik normaal ook wel, maar: de eerste week hebben we een rondreis met allerlei excursies en dan vind ik een broek wel weer fijn eigenlijk.... Is 20 kg echt veel denk je? Behalve kleding neem je natuurlijk ook extra schoenen/slippers mee, nachtkleding, ondergoed, een badpak, zit je daar echt niet snel aan dan? Kinderspelen en tablets hoeven niet mee, we gaan met 4 volwassenen. De jongste is mijn zoon van ruim 19
Nee, echt supernetjes hoef ik niet op vakantie natuurlijk...maar ik vind het fijn om, behalve spijkerbroeken ook wat nettere kleding te dragen doe ik normaal overigens ook. Een heel donkere spijkerbroek heb ik eigenlijk ook niet....In de badkamer uithangen is trouwens wel een goede tip!
En de soort reis is: de eerste week een rondreis door lycië, met allerlei bezoeken aan oudheden, de tweede week in een 5 sterrenhotel. Heb er al superveel zin in. Moet wel zeggen: de laatste keer dat ik zo'n grote reis heb gemaakt is 21 jaar geleden, vandaar al mijn twijfel wat ik nu allemaal moet meenemen Vooral omdat mijn dochter met mij een lijstje heeft gemaakt waar ik naar moet zoeken en ik dat dus allemaal wil meenemen
Mijn vriendin ging eens op vakantie naar New York met een lege koffer en heeft daar alles gekocht. Zelfs onderbroeken etc. Dat kun je natuurlijk ook doen Lekker voor jezelf shoppen in Turkije. Maar ik zou zelf dus voor de zekerheid minimaal voor de eerste week schone kleren meenemen. En er nog rekening mee houden dat je 's avonds wat anders aan trekt dan wat je de hele dag al aan hebt gehad: -dus twee broeken (+ 1 die je aan hebt) - minimaal 7 shirts (korte of lange mouwen) - 2 of 3 vestjes - 2 rokjes - Jurkjes - ondergoed, sokken, zwemkleding etc En 1 echt dik warm vest of warme trui voor als het 's avonds koud is. Een sjaal is ook handig. Ik weet niet of tussen die oudheden nog moskeeën of kerken zitten, waar je jezelf nog een beetje moet bedekken. Zelf neem ik meestal niet meer dan 3 paar schoenen mee. Gympen trek ik aan onderweg, slippertjes en goede/nette sandalen. Ik heb mooie zwarte sandalen van leer met een klein sleehakje. Kan ik goed de hele dag op lopen en staan toch nog leuk onder een jurkje. En verder: relax. Je bent op vakantie. Meestal kun je daar ook kleding kopen. In het ergste geval loop je een dag in een shirt met daarop de tekst: I went to Turkey and all i got is this lousy .... Fijne vakantie!!
hahaha, geweldig, met een lege koffer op vakantie...het is een idee! (maar dat durf ik net niet aan ) Verder: met deze tips kom ik al een heel eind!! En ja, we bezoeken ook een moskee, dus een hoofddoek ging inderdaad ook al mee (al draag ik die met warm weer toch al wel, dus hij zou ook zonder moskeebezoek mee gaan ) Vriendin had het er van dat ze een badlaken mee wilde nemen, maar die heb je normaal toch al in het hotel? Of niet? Shampoo krijg je ook in het hotel toch? Sorry voor al mijn vragen, de laatste 20 jaar ben ik alleen maar in een huisje geweest of gekampeerd Op het gebied van vliegreizen ben ik nogal bleu
Ik zou in ieder geval niet teveel meenemen. Ik denk maar zo, je kunt je kleine wasjes (ondergoed en sokken) sowieso op de hand doen. Ik zou 2 broeken meenemen. 5 shirtjes. 2 korte broeken en een jurkje id. Lekker warm vest. evt een jasje voor de avonden (weet niet hoe warm het is daar in de avond) Slippertjes, lekkere wandelschoenen, en misschien een net paar schoenen. Zwemkleding, plus handdoek. Je verzorgingsspulletjes. Medicijnen/pijnstillers. Geloof me ik ben inmiddels ervaren, en je neemt snel veel te veel mee. De helft draag je niet. En vraag je jezelf af waarom heb ik dit mee lopen sjouwen. Plus je gaat flink shoppen. Neem dus eerst het nodige mee. De rest vind je daar vast wel Veel plezier alvast! Lijkt me super zo'n reisje.