Ik vind dat persoonlijk ook eng. Ja of ik moet de camera babyfoon mee hebben maar die heeft 500 meter bereik dus dan zal ik niet ver komen 😂 Maar ik begrijp het wel want thuis ga ik ook met babyfoon bij buren zitten of op vakantie in de tuin van ons huisje zitten. Nu hebben wij een uk die braaf in z'n babybed blijft liggen gelukkig. Het is een optie en zat ouders die het doen. Goede tip voor ts!
Als je je kind 2 middagen weg wilt brengen en 1 hele dag dan betaal je daar echt geen 5300/4000 voor zoals jij zegt.. Dus of je kletst uit je nek over de bedragen of over de werkelijke aantal uren dat je ze bij de opvang wilt doen
Vaak is het wel zo duur omdat je betaald voor de mogelijkheid om de kinderen fulltime naar de opvang te doen. Dan kun je vervolgens zelf kiezen hoeveel uur je de kinderen daarheen brengt.
Ja ... daar betaal je dus echt zoveel geld voor. Je betaald voor de mogelijkheid, en vaak hebben we het dan over de all inclusive 5 sterren resorts. Club Med is achterlijk duur (heb ik 1 keer gedaan) dus ze kletst helemaal over niets uit haar nek.
Wij hadden drie maanden geleden in Turkije de babyfoon app. Die werkt echt ontzettend goed, en heeft een camera functie. Nu zijn mijn zoons al wel zo oud dat ze dat wisten en als er iets was dat ze tegen ons konden praten. De app heeft ook een terugpraat functie. Zo hebben wij dat elke avond gedaan! We hadden wel goede WiFi. Als de app geen bereik of verbinding meer heeft krijg je een signaal. En ja ik ben verschrikkelijk blij dat mijn mannen al iets zelfstandiger zijn.. En voordeel van hun autisme is dat ze zich exact aan de afspraken houden
Wij zijn met een baby van 6 maanden naar Oostenrijk geweest naar Hotel Baby Mio. Dat is Kirchdorf in Tirol ongeveer 8,5 uur rijden. Met voldoende stops was dat voor ons goed te doen. Bij je verblijf inbegrepen zit de opvang. Voor baby's ook 2 avonden. Verder is alles er. En in Oostenrijk zijn trouwens meer baby hotels waarbij opvang inbegrepen is. Wij hadden op de kamer ook alles (commode, luieremmer, speelkleed, flessenwarmer, bedje, badje, speelgoed) dus je hoeft iets mee te nemen en ook het restaurant was van alles voorzien. Stoeltjes (afhankelijk van leeftijd kids wippertje, stoel of stokke). Potjes eten voor alle leeftijden en als je liever vers heb kan dat ook tegen kleine toeslag. Verder diverse poeder, pap etc. Ook plastic bestek en slab en bekers. Mountainbikes met kar erachter of deuter draagtassen. Er is van alles zodat je ook van alles kan ondernemen. Daarnaast 1x per week papa wandel tocht, diverse keren babyzwemmen, babymassage, partnermassage. En er is ook sauna en massage opties voor jezelf. Kleintje naar de opvang (was in Baby Mio nederlandse dame aanwezig)
Wij nemen vaak mijn moeder mee. Zij vindt het heel gezellig en wij kunnen vaker weg met z'n tweeën. Het is nooit bij me opgekomen dat even weg zijn zonder je kinderen op vakantie erg kan zijn Ik geniet onwijs van mijn kinderen maar er zijn dingen die ik ook zonder ze wil doen. Heerlijk vind ik dat. Uit eten gaan, goed eten, mooie wijn en niet nadenken over kinderen. Doet onze relatie echt goed. Ik ben niet alleen moeder 24/7. Een scooter huren en lekker verlaten strandjes zoeken is ook aan te raden Een vreemde oppas zou hier nooit gebeuren, dat vind ik niet ok. Ik geloof niet dat een baby en dreumes zich prettig voelen bij een oppas aan wie ze niet gewend zijn.
Helemaal met je eens hoor. Maar hier wordt juist gevallen over het feit dat TS haar kinderen dus wel naar onbekende opvang wil doen. En niet een bekend iemand meeneemt op vakantie. Schoonmoeder mee ideaal!
En daarom ga ik ieder jaar een week alleen op vakantie. Call me a bad mom, maar ik vind het een geweldige week. Ik duik graag en mijn dochter is daar nog veel te klein voor. Alleen of met vriendinnen is dan perfect. Ik ga niet alleen met mijn partner op vakantie, want we hebben geen familie/vrienden die onze dochter (en straks een baby er bij) een week onder hun hoede kunnen nemen. Naast mijn 'alleen' vakantie gaan we 1-2 x per jaar met het gezin op vakantie en weekendjes weg. En ook daar geniet ik met volle teugen van.