Hallo, We willen graag met onze kinderen naar een camping. Eigenlijk weet ik niet eens hoe het werkt. Moet je een camper hebben(die hebben wij niet)?. Betaal je per jaar of per maand. Wat zijn nou leuke campings en ervaringen? Vroeger ben ik weleens met een vrindinnetje geweest op de camping maar voor de rest weet ik niet veel. Wie gaat er regelmatig naar de camping en kan mij daar meer over vertellen. Alvast bedankt. Groetjes
Als je niets hebt, kun je eens beginnen met het huren van een tent of een sta-caravan. Als je er nog geen ervaring mee hebt, zou ik beginnen met een korte periode, gewoon een midweek of een weekje ofzo. Of misschien 2 weken. Voor je kiest voor een eigen tent, caravan of vouwwagen, is het wel prettig te weten of het kamperen jullie allemaal bevalt. En daarna of je het ook leuk vind om een langere periode op dezelfde plek te blijven. Persoonlijk vind ik het leuk om telkens ergens anders te kijken, maar ik kan me ook voorstellen dat als je een fijne plek hebt ergens, dat je daar dan vaker wil komen. Qua betalen: Buiten het hoogseizoen kun je vaak zelfs per dag betalen als je gaat kamperen (met tent o.i.d) . Stacaravans en huurtenten gaan vaak per week, midweek of weekend. Maar in het hoogseizoen ook vaak alleen per week.
hier een diehard kampeerder (op dit jaar na dan, we gaan vliegen) Ik ga bijna nooit terug naar dezelfde plek of camping, wij vinden het leuk om veel verschillende plaatsen te zien. Ons favoriete vakantieland is oostenrijk. De bergen is voor ons echt vakantie (als zou ik het aan de kust en strand ook wel uit kunnen houden, maar dat wil vriendlief niet zo graag). Als je het eens wil uitproberen zou ik idd eerst iets huren, er zijn verschillende organisaties: eurocamp, suncamps, rent a tent. Daar geven ze ook aan welke campings leuk zijn voor kinderen, je kunt een stacaravan huren of als je echt wil kamperen een tent. Die zijn echt volledig ingericht, met vaste bedden, koelkast, inboedel. Het enige wat je mee hoeft te nemen is je kleding en spulletjes om je te vermaken. Wij kamperen zelf met een tent. Een caravan is voor mij niet echt kamperen (ik wil niemand beledigen hoor.)We hebben wel een koelkast bij en en campingbedje voor mevrouw, wij slapen op een luchtbed. Heerlijk!!! Als je een vaste plek neemt, betaal je volgens mij voor de tijd dat je er bent. Wij boeken elk jaar apart ergens, dus dat gaat per week. Maar per dag kan ook hoor, als je door wil trekken ofzo. Ik zou iig goed kijken of er voldoende animatie is voor de kids, of een leuk zwembad, wat je belangrijk vindt. Als je nog meer wil weten hoor ik het wel, mag ook in pb hoor.
hier iemand die een vaste plek met stacaravan heeft. wij betalen per jaar. en kunnen dan van april tot oktober dagelijks gebruik maken van de camping. in het laagseizoen mag je ook zolang je er niet elke dag zit. ik vind een vaste plek ideaal omdat je alles bij de hand hebt. alles is aangepast aan onze situatie. dus een hekje om de tuin. gevaarlijke dingen aangepast op kinderstijl. maar ook dat je elke vakantie en elk weekend erheen kan gaan. dus niet hoeft te kiezen uit 1 vakantie. maar wat de anderen hierboven ook zeggen huur eerst eens wat en kijk of het je bevalt. zoals je hier al merkt de een wil een vaste plek, de andere moet daar niet aan denken
Wij hebben een eigen caravan en trekken daarmee elk jaar rond. We hebben ook wel eens een voorseizoenplaats gehuurd, dan heb je een vaste plek op 1 camping voor bijv. 3 maanden en daar betaal je dan een vast bedrag voor. Bij het rondtrekken betaal je per nacht, afhankelijk van hoe groot je plaats is, met hoeveel personen je bent, wat voor kampeermiddel je gebruikt (tent is vaak goedkoper dan caravan). Soms moet je nog apart betalen voor de douches en warm water om af te wassen (met bijv. een vijftig-cent-stuk of muntjes die je bij de receptie kunt kopen). Je kunt van te voren reserveren, maar wij gaan altijd op de bonnefooi. Als het ergens leuk is blijven we een paar nachten, als het niet leuk is of we willen weer ergens anders naar toe koppelen we de boel weer aan en vertrekken we. Voor kinderen is kamperen echt ideaal, ze zijn de hele dag buiten en maken binnen notime vriendjes. Je hebt allerlei soorten campings, van superdeluxe allinclusive-achtige resorts met 3 zwembaden en animatieteams, tot simpele boerencampings met alleen een schommel en zandbak. Op veel campings kun je tegenwoordig ingerichte tenten of stacaravans huren voor bijv. een of twee weken. Dan hoef je niks zelf mee te nemen, behalve je persoonlijke spullen en je hebt toch min of meer het echte campinggevoel. Bij de ANWB kun je veel kampeerinformatie krijgen, met boekjes en websites enzo.
Wij zijn ook echte kampeerders en vinden dit de leukste vakanties. We gaan 2x per jaar met de tent weg, dit jaar maar 1x (zie banner). We gaan 1 week in het voorseizoen en 3 weken in de zomervakantie. We blijven dan 10 dagen op 1 camping en doen zo 2 campings aan. Onze dochter vermaakt zich er prima en heeft meestal zo vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen. Wij zoeken een niet al te grote camping met zwembad. Kortom ik zou het gewoon eens een week proberen met een (gehuurde) tent of caravan. Campers gebruik je vaak voor vakantie waarbij je elke keer na een paaar dagen weer verder trekt, kinderen hebben dan vaak net vriendjes en vriendinnetjes en vinden dat niet zo leuk. Als het heel goed bevalt zou je ook kunnen denken aan een stacaravan op een vaste camping waar je elk weekend/vakantie heen kunt gaan. Ik zou dat zelf niet willen, ik vind het ontdekken van de camping en de omgeving het leukst aan de vakantie.