Ik ga op vakantie en neem mee: kamperen met een dreumes!

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Maedra, Jul 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Wij gaan straks een week of twee met vakantie naar bretagne met onze dochter die net een jaar is. We kamperen redelijk basic, in een grote tent die we zelf meenemen. Met zn drietjes in het slaapgedeelte, geen koelkast, wel een gasstelletje. Ik houd van zelf (eenvoudig) koken op de camping en een beetje wandelen/ dorpjes/steden/markten bezoeken. Ik ben op zoek naar tips van ervaren kampeerders
    -wat is echt onmisbaar?
    -wat kun je beter thuislaten om ruimte te besparen in de kofferbak (meer ruimte voor wijn en olijfolie ;))
    - hoe houd je de autorit comfortabel en gezellig?
    - wat zijn echt leuke uitjes met en eenjarige?
    - wat en hoeveel speelgoed is slim om mee te nemen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Heeft echt niemand tips?

3. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Veel plezier!

4. lea

lea Fanatiek lid

als je googled op inpaklijst dan krijg je wel verschillende sites waar je doormiddel van een paar vragen, een op maat gemaakte lijst krijgt die je kunt uitdraaien.

Sommige dingen kun je daaruit schrappen, maar er staan ook basis dingen bij (keukenspul bijvoorbeeld) die je anders zou vergeten.

5. Danilo

Danilo Actief lid

Nov 17, 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Ik lees ook even mee. :)

6. Liene

Liene Actief lid

Feb 23, 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Tip: Al haar kleding in een curverbox in de auto. Heb je direct een badje om in te speln of om haar in te wassen.
    Loopt ze al? Bij onze camping trip toen mn zoontje 10 mnd was, was een wip stoeltje heerlijk. Ze zitten van de grond af en kunnen even niet weg kruipen :)
    Bakjes die je goed kunt afsluiten voor bijv fruithapje onder weg.
    Evt. Ikea kinder stoel waarvan je de poten in kort?

7. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Bedankt voor jullie tips! Ze loopt nog niet :). We kunnen op de camping een babykit huren, ik ga nog even achterhalen of daar een kinderstoel bij zit. Goed afsluitbare bakjes is ook een goede tip! Hebben/hadden jullie een camping"keuken"? Dus met kastjes enzo? Ik twijfel om zoiets aan te schaffen, of het echt nodig is, neemt ook weer extra ruimte in, maar denk dat een beetje organisatie in de tent ook wel fijn is.

8. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Wij doen niet aan een "keuken" maar hebben altijd een bak (zo'n clipbox van de xenos) met eten zoals kruiden olie beleg enz zodat de dieren er niet bij kunnen. En een soortgelijke bak voor al t servies en de pannen.

Wij namen voor ons zoontje van toen net 1 jaar een ikea kinderstoel mee, op marktplaats gekocht dus maakte niet uit als we hem buiten lieten staan. Poten haal je los en zitting vul je op met bv handdoeken.

Vaak hebben campings speciale kinderdouches/badjes. Wist niet van t bestaan maar zijn reuzehandig!

Zo'n picknickkleed met plastic onderkant vind ik ook handig! Bv van de hema

Wij nemen altijd weinig speelgoed mee, maar wel een emmertje en schepje, maar je kampeerbekers kan je ook gebruiken als ze met water wil spelen ofzo
    Voor onderweg een klein kadootje
    Een tekenbordje wat je kan schoonvegen, weet ff geen andere omschrijving ;) verkoopt de zeeman

Veel plezier!

Share This Page