Vakantie met kleine: hotel of appartement?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Ecosa, 7 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik zit met een gigantisch dilemma. Wij gaan in augustus op vakantie naar Turkije (Egeïsche Zee) en dan is Elena 1 jaar. We komen er maar niet uit of we nou naar een 4* of 5* all-in hotel willen, of gewoon simpel een appartement willen huren obv logies en ontbijt en lekker zelf willen bepalen hoe en waar en wanneer we gaan eten.

Dat eten is nog niet eens het probleem, het is meer de comfort. Een appartement lijkt mij handiger met een kleine. Als ze een keer vroeg naar bed wil, zit je niet opgepropt in een kleine hotelkamer met zn drietjes. Maar ja, de luxe van een 4* of 5* trekt ook heel erg..

Wat zouden jullie me aanraden?
    En heeft er nog iemand tips voor een kindvriendelijk appartement of hotel in Turkije?

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Voor beide is wel wat te zeggen. Ik zou zelf niet snel voor een hotel kiezen als je dan maar 1 kamer hebt. Wel als je een suite of een aangrenzende slaapkamer hebt. Ik wil zelf rustig kunnen zitten, bakkie thee drinken en evt. iets van tv kijken ofzo terwijl de kleine ligt te slapen. In sommige hotelkamers kan dat heel goed. Dan zou ik zeker daarvoor kiezen.

3. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    Ik zou me niet zo druk maken om een aparte kamer ja of nee. Als je kindje ligt te slapen kun je toch ook lekker buiten zitten op je balkon of terras? Het is prachtig weer! Zonde om op je kamer te vertoeven lijkt mij. Zijn net terug van een 5* hotel Turkije all inclusive. Kamer geboekt met een flink terras (vlonder) over het zwembad, met eigen opgang. Was super gewoon! Als Nova lag te slapen lagen wij heerlijk te relaxen in het water of op de ligbedden op ons eigen terras! All inclusive hotel met 7 a la carte restaurants, en een buffet restaurant. Dus voldoende keuze en afwisseling met eten.

4. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Ik ben meer van de appartementen. Van die All Inn hotels vind ik dat mensen vaak blijven hangen omdat 'ze er toch al voor betaald hebben'. Dan zit je wel in Turkije,maar bij je hotel en kom je nog nergens. Kan je voor mijn gevoel net zo goed thuis blijven. In een appartement kom je nog ergens en kan je echt lekker eten. Die All Inn zijn qua eten gericht op de 'wat de boer niet kent vreet hij niet' toeristen...hou ik persoonlijk niet van. Wij hebben het nu 1 x 2 nachten gedaan in Mexico en ik vind het 3 x niks.

Wat ik idd ook wel lekker vind van een appartement is een eigen slaapkamer voor de kleine. Ligt ze toch wat rustiger en zijn jullie niet verplicht om op het balkon te blijven zitten. Bovendien heb je dan zelf ook nog een beetje privacy ;) .

5. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    welk hotel ben je geweest?

6. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    Ozgul, wij zijn naar het Ela Quality hotel in Belek geweest. hebben daar een villakamer aan het zwembad geboekt. Echt Super! Normaal ben ik ook gewoon meer van het eten buiten de deur, dingen doen etc. Maar met een kleintje is dat toch allemaal heel anders. Alles draait om die kleine met haar flesjes, hapjes, slaapjes etc. Is gewoon een super hotel, zeker door de aanwezigheid ook van die a la carte restaurants. Hiervoor moet je een toeslag betalen van 8 euro per persoon, maar is een schijntje en de kaart is geweldig in elk restaurant. Zeer kindvriendelijk hotel ook. Nova kreeg een beer, er stond van alles voor haar klaar op de kamer (kinderbed, kinderbad, krukje potje etc).

Deel Deze Pagina