Flesvoeding en reizen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Chica82, 23 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Hi dames

in de zomer willen mijn partner en ik met de auto gaan reizen richting Italië. Dan willen we eerst een tijdje in Frankrijk een bungalow huren, en vaak ergens een stop maken voor een nachtje natuurlijk.

Maar ik vroeg me af hoe je dit dan doet met de flesvoeding. Een baby van 6 maanden moet nog steeds om de 3 uur een flesje krijgen toch? Dus als je dan 's ochtends van huis gaat, neem je dan gewoon gekookt water mee? Of bestaat er iets als een oplaadbare flesverwarmer? Ik heb zitten googlen maar nog niks kunnen vinden. Hoop hier wat tips te krijgen!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn zoon kreeg toen 4 flessen, zo om de 4 uur. Desnoods waterflessen meenemen en mengen met heet theewater bij de benzinepomp ofzo?

3. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ja...of ik moet het misschien van tevoren koken en in een thermoskan meenemen

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

De meeste kinderen van 6 maanden zitten nog op 4 flessen, dus niet om de 3 uur meer. Mijn kinderen hebben nooit om de 3 uur gedronken, maar lieten er altijd minimaal 4 a 4,5 uur tussen.
    Daarnaast krijgen ze met 6 mnd meestal ook wel fruit en/of groente. Mijn zoontje liet met fruit en groente meteen de 4de fles vallen.

Wij zijn gaan reizen met dochter toen ze 7 mnd was en hadden een potje fruit en melkpoeder in de auto. Thermosfles gekookt water mee en koud water flesjes. En zo kan je onderweg heel simpel een flesje maken.

Je hebt overigens wel een flessenwarmer voor in de auto die je kunt aansluiten, heb ik weleens geezien, maar geen idee waar. Vind de hierboven genoemde manier net zo handig persoonlijk.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Er bestaan in ieder geval waterkokers voor de auto.

Kun je niet bij een tankstation/restaurant onderweg warm water regelen?

Mijn jochie kreeg de flessen ongeveer om de 4 uur. 's ochtends 5 uur ertussen, maar dan met fruithap. En 's avonds met groentehap ook langer ertussen..

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me hier helemaal bij aan :) . En bijna óveral kun je wel warm water krijgen of is er wel een magnetron -op grote wegen heb ik zelfs weleens in wegrestaurants de magnetron in het portaaltje van het restaurant zien staan. Echt voor ouders die even een fles moesten op warmen.

Maar een thermosfles heet water is ideaal .

7. augustus

augustus Niet meer actief

WIj namen een thermoskan heet water mee en flesjes spa blauw. Ideaal. je kan het water mengen tot de juiste temp. en dan de poeder erin doen.

Rosalie heeft zelf altijd een fles om de 3 uur gehad, die liet er niet langer tussen zitten.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    er zijn idd van die dingen voor in de auto hoor. maar ook bij elk groot wegrestautrant in europa kun je je flesje warm maken zo goed als overal zijn wel magnetrons en altijd een thermoskan meenemne met heet water is altijd handig ook als je bijv pech krijgt (je hoopt hetn iet natuurlijk) maar dan kun je in ieder geval je kind eten geven

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Dan zit je kindje om de 4 uur met z'n voeding.
    Je kunt ergens stoppen, en het vragen op te warmen.
    De 1e fles neem je gewoon heet mee, doe er een hydro luier om, en mocht je toch niet willen stoppen, geef je hem die eerst dan zal de temperatuur vast na een paar uur goed zijn.

10. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik weet niet welke voeding je geeft, maar de pakjes kant en klare voeding van nutrilon kan je ook gewoon koud geven.

Afgelopen januari, op weg naar de wintersport, hebben wij bij ieder wegrestaurant langs de snelweg in Frankrijk, een magnetron gezien. Weet niet hoe dat in andere landen is...

11. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    thanks dames, ik heb ook even op internet gekeken en zo'n flesverwarmer voor in de auto is ook ideaal, en het kost maar 20 euro. Het is nu ook heel handig een flesverwarmer in de auto te hebben voor als we een uitstapje maken, dus ik denk dat ik die ga bestellen!

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fijn dat je iets gevonden hebt naar je zin :) - wij hebben er 1 via marktplaats gekocht, voor naar disneyland indertijd (die dus ook in de auto kon) maar we hebben niet gebruikt.

Je moet met zo'n ukkie toch vaak stoppen. Nu wordt de flessenwarmer dus doorgegeven ;) . (maar ik verwacht dat zij hem ook niet gaat gebruiken :p -maar dan bespaart ze zich de kosten).
    Maar ik kan me voorstellen dat het in elk geval prettiger voelt..

13. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Idd een flessenwarmer op de aansluiting vd sigarettenaansteker id auto, zal een oplossing zijn, het zal alleen wel lang duren voordat zo'n fles dan warm is.
    Veel restaurants hebben wel een magnetron, of een espressoapparaat waar ze zo met hete stoom je melk kunnen opwarmen.

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Lijkt mij geen goed plan! Een fles klaargemaakte voeding mag je niet zo lang bewaren. Gewoon of bij de pomp/restaurant een fles maken mbv een magnetron of gewoon met heet water uit de thermosfles en koud water uit een flesje.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De voeding hoeft er natuurlijk nog niet in te zitten.. ;) . Dus een eerste flesje kun je in principe wel heet meenemen.

16. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ik zou zelf een thermosfles heet water meenemen.
    De sigaret aansteker van de auto werkt niet zo snel duurt dus erg lang lijkt mij.

Stel dat je pech krijgt of in de file komt te staan.
    Dan kun je met warm water in een goede thermosfles direct de fles geven. Beetje koud water erbij en klaar.

17. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Wij kregen in Frankrijk bij een shop gewoon heet water voor niks. Ff mengen en klaar. Thermoskan kan ook.

18. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ik doe het gewoon allemaal, ik neem een thermoskan met gekookt water mee en een fles spa en de flesverwarmer en afgekoeld gekookt water, zo ben ik, altijd het zekere voor het onzekere!

Nou dan kan het niet misgaan toch? Hihi

Deel Deze Pagina