Vakantie met rotweer en 2 bloedvervelende kinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Vlinder84, 28 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Het is altijd zo fijn als familie of goede vriendin erbij zijn, dan sta ik er tenminste niet alleen voor en gaat het stukken beter :)

Vandaag wel echt de schrik van m'n leven gehad :$ We waren in de speeltuin. Nu mogen ze van mij sinds een paar weken rondjes om het huizenblok rond de speeltuin fietsen. Ging de hele tijd prima. Tot mijn oudste ineens naar me toekwam en riep: mijn broertje heeft een fiets gestolen en is weggefietst! Euhh?? Dus ik rond lopen en roepen, maar zag hem echt niet meer. Dus snel mijn fiets gehaald en ben rondjes gaan fietsen in de wijk. Eerst bij de sloten gekeken, oh mijn god, ik werd met de minuut banger. En net toen ik de politie wilde gaan bellen, wuifde er een vouw naar me. Zat meneertje koekepeertje daar op het gestolen driewielertje, voor de snackbar. Ze vertrouwde het niet, zo'n ukkie (hij is 3, bijna 4) alleen, dus ze vroeg hem waar hij woonde. Hij zei 'Amerika' haha en dat hij even een ijsje ging halen want hij moest nog heul ver fietsen. Even later zag ze mij dus roepend voorbij komen, hij zat precies achter de bosjes dus had hem zo voorbij gefietst. Ik kon wel huilen van opluchting en vroeg hem wat hij aan het doen was, waarom hij weggegaan was en hij zei: die jommes zijn een stelletje leuters (hij heeft een taalontwikkelingsachterstand, dus dat maakte het een beetje hilarisch, al kon ik op dat moment niet lachen. Die 'kleuters' zijn zeker 4 jaar ouder dan hij :cool:) afijn, hij was dus boos geworden op een paar grotere jongens, had een driewielertje van zijn vriendje zien staan en is op pad gegaan. Heb de vrouw nog net niet op m'n knieen bedankt en hem spartelend mee naar huis gesleept.

Holy moly, echt he, het is half 2 's nachts en ik zit nog te stuiteren. Morgen is manlief gelukkig vrij en gaan we naar een kinderbevrijdingsfeest in de stad. Dan alleen vrijdag nog. En na het weekend schoooolll! Ik hou zoveel van die jommetjes, maar ik hou nog meer van ze als een ander ze af en toe eens van mij overneemt ;)

2. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Jeetje, dat is schrikken zeg!!, gelukkig heb je hem weer gevonden, maar wel na heel veel gestress!.
    Mijn zoontje met pdd nos kreeg het voor elkaar, toen hij bijna 4 was, om op de peuterschool over een muurtje te klimmen via de uitzwaai kruk, die de leidsters heel dom hadden laten staan, en is op zijn sokken in het nabij gelegen speeltuintje gaan spelen, vlak naast een sloot. Een mevrouw die de hond uit liet vertrouwde het niet en vroeg waar hij vandaan was gekomen, ze bracht hem terug naar de peuterschool , waar ze hem inmiddels kwijt waren:x. Pas toen ik mijn zoontje kwam ophalen, vertelden de juffen, zonder andere ouders er bij, wat er was gebeurt. Ik heb hem de laatste paar weken voordat hij 4 werd, thuis gehouden, we waren zo boos dat dit kon gebeuren. Toen heeft mijn zoontje nog van december tot de zomervakantie op de gewone basisschool gezeten, maar hij zit sinds dien op speciaal basis onderwijs, waar hij het erg goed naar zijn zin heeft.:).

Mijn middelste van 8 is nu al weer boos en dwars, hij zit nu al voor 10 minuten boven, voor de 2e keer, hopelijk gaat het de rest van de dag beter;).
    Morgen past mijn moeder gelukkig een uurtje op zodat we even zonder scenes en ruzie samen boodschappen kunnen doen

3. Vlinder84

Oooh wat eng! En dan achteraf zo aanpakken, heel terecht dat je woest was op de psz :x mijn oudste heeft ook pdd-nos en is met 4 jaar een keer naar de winkel gefietst om ijsjes te halen... Hij was echter wel onder de indruk dat de politie hem aan het zoeken was. Zl2 is een kleine macho, hij zei: nou en de politie doet geen kinderen in de gevangenis dus! 😂

4. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Dat was dan ook schrikken, dan is je zoontje erg ondernemend!.
    We zijn vanmiddag naar het strand geweest en nu zijn ze lief aan het spelen met de gevonden schelpen, ik ben wel blij met het mooie weer!:cool:

5. Vlinder84

Ja dit weer is top! Ik durf niet alleen met ze naar het strand ivm weglopen maar dit weekend met man erbij gaat heerlijk worden op het strand. Leuk trouwens dat jij ook een volwassen (zover jongens van 19 volwassen zijn ;) ) hebt. Lijkt me zo gaaf om je zoon te zien groeien tot hij boven je uittorent ❤

6. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Fijn dat je dit weekend ook lekker naar het strand kunt gaan!.
    Ja, het is zeker leuk om ook nog een hele grote zoon te hebben!. Het is mijn zoon uit mijn eerste huwelijk, gelukkig woont hij nog steeds thuis, hij is inmiddels idd een stuk langer dan mij:D. Pas op zijn elfde kregen mijn huidige man en ik onze tweede zoon, wat een wonder was, na een 1e ICSI behandeling. Onze 3e zoon was ook een wonder, toen mijn middelste 1 was geworden, bleek ik spontaan zwanger te zijn. Ik ben dan ook heel blij met mijn kinderen:), maar moet soms ook mijn hart even luchten omdat opvoeden niet altijd makkelijk is.;), komt ook omdat de 2 jongsten zo weinig schelen in leeftijd.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Nog een weekendje dames.

Hier is school ook altijd een hele fijne bliksem afleider. Oudste gaan in juni de onderzoeken in ( vermoeden add/ ass)
    en de jongste is een dame met haar op haar tanden ook zo'n fijne combi..

Het lekkere weer maakt het wel fijner.

en TS: inderdaad lekker voor netflix gehangen in die 3 dagen?

Deel Deze Pagina