Vakantie met s-familie

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ja hier heb je denk ik wel gelijk in.
    Ik zie wellicht meer beren op de weg dan er zijn. Maar feit is nu eenmaal dat met een kind op vakantie gaan heeeeeel anders is dan zonder kind en ik me afvraag of ze zich dat genoeg realiseren.
    Ben ook een beetje bang dat mijn dochter overladen word met alle aandacht.
    Maar goed, denk dat we dat van te voren gewoon goed moeten bespreken (bedoel, zijn redelijke mensen dus we kunnen dit gewoon van te voren goed aangeven)
    En uiteindelijk zal het allemaal wel meevallen en zoniet dan weten we dat we het niet nog een keer moeten doen.
    Als ik heel eerlijk ben vind ik dat ik het ook wel een beetje verplicht ben tegenover mijn dochter en man

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Inderdaad is met een kind anders dan zonder, dat hebben wij dit jaar ook heel goed gemerkt :) Maar misschien pakt het juist wel heerlijk uit voor jullie en heeft je dochter de tijd van haar leven met alle aandacht...
    Gewoon goed je grenzen bewaken (op je strepen staan indien nodig als jij je dochter naar bed wilt brengen ofzo), dan wordt het vast een leuke vakantie! En zo niet; weer een les geleerd.

De grap is dat ik er zelf ook tegenop zou zien, maar uit ervaring weet dat zulke dingen vaak best meevallen. :)

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Inderdaad gewoon op mijn strepen staan.
    Ik weet alleen uit ervaring dat s-zussen en zwagers zonder kinderen dingen veelal onzin zouden vinden (nou als ik een kind heb kan het best om 9 uur mee uit eten hoor! En een 3e ijsje op een dag moet kunnen) en daar zie ik idd tegenop.
    Maar goed ik neem me voor met dat soort zaken geen discussie aan te gaan en ook vooraf goed uit te leggen hoe ons ritme eruit zal zien.
    Ik verwacht niet dat ze zich volledig aan ons aanpassen maar dat moeten ze ook niet andersom verwachten.
    Komt vast goed 8)

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, dat ken ik! :D Zo irritant!

Het ergste is dat ik zelf ook altijd een beetje zo dacht bij sommige mensen (alleen ik zei het nooit, gelukkig), maar nu we zelf een kleine hebben zijn we ook heel streng met op tijd naar bed enzo, hahaha!
    Maar goed, hou gewoon in gedachten dat je aan hen geen verantwoording schuldig bent - je doet alleen maar wat jij het beste vindt voor je kind. Er zijn nou eenmaal altijd mensen die het beter (denken te) weten :D

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik heb nogal mijn hart op de tong dus dat word een hoop inslikken :D

6. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Hmm, lastig. Ik heb een doorgaans lieve schoonfamilie, maar een week samen weg is mij teveel. We zijn eens twee weken weggeweest en dat ging niet echt goed. Ik ben iemand die rust wil, die niet continue bij anderen moet zitten, omdat dat zo gezellig is. Dan ben ik namelijk niet gezellig. Ze zijn allemaal dol op ons kleintje, maar ze snappen ook echt niet waarom ik zoveel rust wil voor hem en waarom ik niet wil dat hij de hele dag door drinkt en eet. En waarom ik niet wil dat hij in een kinderwagen slaapt (echt een middagslaapje of de eerste uren 's avonds). Daarom vind ik een weekend nu wel genoeg. En vooral als ze zeggen dat we alleen maar samen hoeven te eten, weet ik al dat dat niet waar is. En dat mijn zoontje op andere tijden eet. Kortom: ik ben niet flexibel genoeg om dat een week te willen...

7. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Een gratis vakantie en dan heb je gelijk betrouwbare oppas bij ik zou zeggen doen...

Lekker even een weekje weg is altijd leuk en als het daarbij waarschijnlijk ook nog wordt betaald door SO heerlijk toch...
    En stel jij wil met je man ook even wat doen maar dat kan niet vanwege de kids zijn er vast wel andere die bij het hotel blijven en misschien op de kids willen passen ( mits je ze toevertrouwd)

Nee zonder dollen gewoon gaan en mocht het niks zijn weet je iig dat je dat nooit meer moet doen maar waarschijnlijk doe je je man er een groot plezier mee en schoonfamilie...

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zou zelf meer zitten met het feit dat je in een hotel zit...en dat je dus constant met je dochter in één ruimte bent. Dus constant heel stil doen, anders wordt ze wakker. Hoe ga je dat 's avonds doen als zij slaapt en jullie nog niet naar bed willen? Dat is voor mij dé reden waarom ik niet in een hotel wil zolang mijn zoontje zo klein is.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    @Mikki77, daarvoor heb je familie kamers ;)

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    precies!

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Zitten die in ieder hotel dan? Ik heb daar eigenlijk nooit zo op gelet... Dat is natuurlijk wel een goede oplossing dan!

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik zou het wel proberen in ieder geval, maar wel vooraf uitleggen dat jullie de ouders zijn en bepalen hoe laat jullie kind eet, wat het eet, hoe laat het gaat slapen enz. want niks zo irritant als je daar op vakantie problemen om krijgt (bv. aaaaahhhh laat haar toch nog even of dat soort dingen).
    Hier ook eens een vakantie gehad met schoonouders om dezelfde reden, was erg gezellig (2 weken Florida is bepaald geen straf) maar aan de andere kant, een vakantie met mijn man (en nu met kind) is ook gewoon heerlijk en meer: nog beter. Maar om de reden dat zij de vakantie cadeau geven zou ik het niet laten, zeker niet als de relatie onderling goed is.

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    ja bijna elk hotel heeft ze wel.

Deel Deze Pagina