Motorische achterstand en asymmetrisch nu MRI

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Daisyvdm, 18 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisyvdm

    Daisyvdm Actief lid

    2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Mijn zoontje van 14 maanden loopt sinds de geboorte motorisch achter en zijn bewegingen en reflexen zijn asymmetrisch. Ook is hij prikkelgevoelig, heeft reflux en koemelkallergie. Hij had een nekplooi van 7.1 maar uit de vlokkentest en array onderzoek zijn gelukkig geen afwijkingen gevonden. Hij is wel met de vacuüm geboren en hoge ontstekingswaarden en temperatuur. Hiervoor heeft hij 5 dagen een dubbele antibioticakuur gehad. We lopen nu bij een kinderneuroloog. Zij heeft het vermoeden dat er mogelijk een hersenbeschadiging is door de vacuümpomp. Nu hebben wij binnenkort een MRI. Volgende week donderdag eerst een afspraak met een anesthesist. Wat kunnen wij verwachten krijgt hij echt een narcose met infuus? Zit er zo tegen op!
     
  2. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    als ze een mri doen dan wordt hij onder narcose gebracht door middel van een kapje. ( is standaard bij kinderen
    Vraag dan meteen aan artsen ed als ze een bloedonderzoek in gedachten hebben voor nu of in de toekomst dat ze dat dan doorgeven want dan kunnen ze bloed afnemen als hij onder narcose is.
    Hadden ze bij de jongste ook gedaan. Scheelt zoveel extra stress

    Bij anesthesist is het wegen en meten en vragen of er bijzonderheden zijn _( allergisch voor dingen, astma, apneus ( ademstops ) en ze vragen of er familieleden zijn die problemen hebben gehad tijdens narcose. Dat soort dingen.

    Succes/sterkte!
     
  3. Daisyvdm

    Daisyvdm Actief lid

    2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Fijn dat het met een kapje gaat een infuus zou echt een drama worden. Bedankt voor de tip dat neem ik zeker mee.
     
  4. Soof22

    Soof22 Bekend lid

    14 aug 2016
    507
    211
    43
    Hallo,

    Onze dochter is 13maanden en krijgt donderdag haar 3e mri...
    De vorige 2 keren hebben ze haar in slaap gebracht met een kapje maar heeft ze ook narcose en infuus gehad.

    Hoe ver loopt je zoontje achter? Hopelijk valt het allemaal mee!!
    Sterkte!
     
  5. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Hoi, hoe gaat zijn motorische ontwikkeling nu? En verdere ontwikkeling? Ik heb een moeilijke zwangerschap gehad met mijn dochter slechte nipt test (afwijking gevonden, maar vruchtwaterpunctie kwam niks uit, geboren met 1600 gram en had het niet goed meer in de buik) liep motorisch ook erg achter na de geboorte.. Lag met 1 jaar nog op haar rug in de box, ze deed niks. Altijd al voorkeur gehad voor rechts (hoort niet) en bijvoorbeeld ook pupil verschil. Nu is ze 2,5 en is er niks meer aan de hand. Gaat als een raket op haar loopfiets terwijl een meisje van haar leeftijd die al liep met 11 maanden dat nog niet kan. Loopt erg voor op spraak. Had ik met 1 jaar nooit gedacht.
     
  6. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Hier ook binnenkort een mri, zoontje kwam blauw te wereld en willen nu dus wel weten of hij zuurstof gebrek had.
    Of dat er misschien iets anders is te zien..
     
  7. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.580
    1.203
    113
    randstad
    Wij hebben in augustus mri gehad. Mocht haar vasthouden terwijl ze kapje kreeg en na ren krap uur waren ze klaar en mocht 1 van ons haar weer ophalen. Tijdens het wachten veel filmpjes laten kijken dus ze had de tijd van haar leven
     
  8. Daisyvdm

    Daisyvdm Actief lid

    2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Ok toch wel, een infuus prikken als dat moet terwijl die bij is gaat hem niet worden. Hij heeft gemiddeld een achterstand rond de 4 maanden vinden wij meevallen. Maar het gaat hun vooral om het asymmetrisch bewegen met een kant. Ja wij hopen het ook!
     
  9. Daisyvdm

    Daisyvdm Actief lid

    2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Het is een heerlijk mannetje, hij loopt achter en beweegd op zijn eigen manier zoals tijgeren of kruipen altijd met een kant maar het lukt hem wel. Hij kan wel staan maar niet echt stappen en als die staat ook meestal niet gaan zitten. Hij kon zelf zitten toen die een jaar was en tijgeren. Maar kan sinds twee weken ook kruipen. Hij heeft wel een vast ritme nodig en is prikkelgevoelig vooral voor drukte en geluid maar dit vermijden we zoveel mogelijk en dat gaat goed.

    Wat fijn zeg dat het nu zo goed gaat! Wat een rottijd moet dat ook geweest zijn met zoveel onzekerheid! Hij heeft wel reflex verschil geen pupil verschil. Wij denken zelf ook dat die ze eigen manier en tempo heeft maar er zijn nog wat dingen die ze uitgesloten willen hebben.
     
  10. Daisyvdm

    Daisyvdm Actief lid

    2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Wat spannend zeg!
     
  11. Daisyvdm

    Daisyvdm Actief lid

    2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Fijn dat het goed is gegaan. Hoop ook dat wij alleen een kapje hoeven. Infuus zal echt een drama worden dat willen we ook echt niet.
     
  12. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hier deden ze infuus tijdens de narcose. Scheelt weer ;)

    Het is wel meestal zo dat hoe ze in de narcose gaan, zo komen ze er ook weer uit.
    Dus als je kindje overstuur gaat slapen, dan wordt ie ook overstuur weer wakker. Is niet altijd zo maar meestal wel.
    Dan ben je er iig op het ergste voorbereid ;)
     
  13. Daisyvdm

    Daisyvdm Actief lid

    2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Ja dat scheelt zeker een stuk, dat ga ik ook meenemen in het gesprek donderdag. Dankjewel kan ik me daar alvast op voorbereiden.
     
  14. Daisyvdm

    Daisyvdm Actief lid

    2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Helaas krijgt mijn zoontje zijn infuus als die bij is alleen wat verdovende zalf. Wordt echt een drama zie er zo tegen op. Het is 14 april. Hoe lang duurt zo'n uitslag van de mri ongeveer?
     
  15. Soof22

    Soof22 Bekend lid

    14 aug 2016
    507
    211
    43
    Wat is de rede dat ze het doen als hij nog wakker is?
    Gister mri van mijn dochter gehad en waren om 8u aan de beurt. Ook fijn met nuchter zijn. Bij mij op schoot kapje en toen hebben ze pas geprikt. Uurtje later mocht ik op de verkoeverkamer erbij.
    Wij krijgen 6april de uitslag dus 2weken
     
  16. Daisyvdm

    Daisyvdm Actief lid

    2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Het kapje moet in de OK. En heeft meer risico's omdat het niet precies te doseren is. Vooral erg misselijk bij de meeste kindjes gaven ze ons aan. Spannend zeg fijn dat ze bij jullie wel een kapje gebruiken.
     
  17. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Bij een infuus krijgen ze een tover pleister ( zo noemt zoontje het) Deze verdoofd de huid en van de prik voelen ze niks. Alleen de vloeistof is wel pijnlijk. Zoontje gilde het uit. Zoontje 6 vorig jaar narcose met infuus. Elke 3 maanden moet hij ook bloed prikken dus is wel wat gewent ( diabetes type 1 dus naalden genoeg elke dag)

    Dochter kreeg bij buisjes wel gewoon kapje ( 4x gehad nu).

    Nu moet zoontje waarschijnlijk binnenkort hersenscan ivm vele problemen. Motorisch, spraak gebied maar ook gedrag ( autisme, si etc etc)
     
  18. Daisyvdm

    Daisyvdm Actief lid

    2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Wij kunnen inderdaad een verdovende zalf ophalen bij de apotheek. Ah sneu zeg lijkt me zo moeilijk! Hij heeft al flink wat de voorduren gehad. Spannend zeg ook een hersenscan!

    Ja waarschijnlijk omdat ze dan in de OK moet zijn voor de buisjes dat ze het dan wel doen.

    Spannende tijd ook nog voor jullie!
     
  19. fleur24

    fleur24 Fanatiek lid

    26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Mijn zoon heeft 6x narcose gehad waarvan 1x MRI.Mijn zoon raakte juist panisch van het kapje. Benauwend en stinkt heel erg. Vandaag toevallig weer narcose en krijgt hij het met een infuusje. Wij kregen met de MRI wel narcose met een kapje terwijl het gewoon op de afdeling was. Het infuusje word er al in gedaan op de afdeling volgens mij. Niet pas bij de MRI.
    En idd wat al eerder is gezegd boos in slaap vallen boos wakker worden. En hoe spannender jij het vind, jij er tegenop ziet en hoe meer jij bang bent ben voor zijn reactie op het prikje, des te meer zal hij er ook op reageren. Hij voelt jou aan en neemt dat over.
    Bij ons duurde de uitslag 3 weken. Toen hadden we weer een gesprek bij de neuroloog.
    Succes!!
     
  20. Jenala

    Jenala Fanatiek lid

    16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn zoontje heeft met 10 maanden een mri gehad. De narcose ging via een kapje. Mijn zoontje ging vrij rustig onder narcose, maar werd erg overstuur wakker. Hij kalmeerde pas toen hij een fles melk kreeg.
    De uitslag kregen we na een paar weken dacht ik. Hij moest ook bloed prikken en dat zouden ze doen als hij onder narcose was. Maar dat waren ze vergeten, dus toen moesten ze later nog een keer bloed prikken.
     

Deel Deze Pagina