Vakantie naar Dominicaanse Republiek

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mama007, 19 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Wij willen heel graag begin december op vakantie naar de Dominicaanse republiek. Ons kindje is dan ong 4 maanden oud. We willen dan echt op een resort gaan zitten en daar ook 2 weken verblijven (dus niet dingen gaan bekijken ofzo)
    Wie heeft er tips voor ons wat betreft zo'n vakantie en vliegreis. Ik heb nl geen idee of dit kan met een klein kindje.
    Alvast bedankt voor alle antwoorden!

2. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik ben ook naar de DR geweest, echter toen had ik nog geen kinderen ;) Ik zou dolgraag terug willen, maar Joey is nu 9 (bijna 10) maanden en ik vind hem te jong. De vliegreis is erg lang, maar misschien is dat met zo'n kleintje juist wel makkelijker dan met een iets grotere baby die minder zal slapen... Verder moet je daar denk ik heel erg uitkijken met wat je eet. Wij hebben ook in een groot resort gezeten met erg goed eten etc. Maar toch is het eten anders dan hier en daar gaat je spijsvertering van van slag (ivm BV geven misschien, of igv flesvoeding steriel water gebruiken) .

Het is daar verschrikkelijk heet (40-45 graden om 07:00 's morgens is normaal), een heel vochtig klimaat, muskieten die het echt op toeristen voorzien hebben (ander bloed ofzo :rolleyes: ), ondanks creme, spray, klamboe, airco etc...

Ik vind Joey zelf te jong (ik denk dat een kind van Joey zijn leeftijd bijvoorbeeld ook meer last zou kunnen hebben van een jetlag), maar ik denk niet dat het onmogelijk is. Als je het aandurft zou je overal heen kunnen met je kleintje denk ik. Overigens moet je wel even informeren naar inentingen, ik heb inentingen gehad voor ik naar de DR ging.

3. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ik zou het niet doen als je kindje nog zo klein is. Ik ben ook op de dominicaanse republiek geweest en het is een prachtig land. Ik zou het daarom zonde vinden om alleen aan de schaduwkant van het zwembad in je hotel te gaan zitten omdat je kleintje nog zo klein is. Verder zit je met babyvoeding etc. En wat als je kindje daar ziek wordt? Ik vind de vliegreis persoonlijk, ook te lang voor zulke kleine kindjes en het is daar behoorlijk warm!

Wij gaan dit jaar naar Mallorca toe als Estel 8 maanden is omdat het maar 2 uur vliegen is en er meestal een aangenaam windje staat en de hotels erg kindvriendelijk zijn ingericht.... misschien is dat een idee?

Wij gaan normaal gesproken ieder jaar naar het Caraibisch gebied, maar dit jaar slaan we, vanwege Estelle, maar even over.

Deel Deze Pagina