Zoals de titel al aangeeft Wij willen heeeel graag op vakantie in het najaar. Als de zwangerschap/bevalling goed verloopt en het kleine ventje helemaal in orde is zouden we graag in September even een weekje weg willen met het gezin. Ivm de kleine eerste vakantie liever niet al te ver weg dus zaten we te denken aan de Belgische Ardennen. Alleen.. ik met mijn hormonen heb nogal wat wensen natuurlijk Zo wil ik dat er wat te doen is ook als het slecht weer is dus een overdekt zwembad en overdekte speelplek is een vereiste. Na wat zoekwerk kwam ik eigenlijk alleen uit bij Sunparks (wordt CP). Het ziet er allemaal top uit! en ook nog eens een leuke prijs dus helemaal geweldig Ik ben nu heel erg benieuwd naar ervaringen over dit park, en ben ook erg benieuwd of er een traphekje bij in zit ivm een verdieping erboven op.
Bedoel je Sunparcs in Vielsalm? Wij zijn er in juni 2013 geweest met vrienden en hun toen 8-mnd oude zoon. Onze ervaring was deels positief, deels negatief. Positief: - dichtbij het dorp, mooi meer onderaan het park, leuke wandelweggetjes op het park zelf - veel te doen in de omgeving - huisje was netjes, alles wat beloofd was, was er, alles werkte - personeel sprak NL Negatief: - openbare ruimten (restaurant, zwembad en "plaza") waren zeer slecht onderhouden. Zwembad bevatte roestplekken, uitsteeksels en er dreven roeststukjes in het water - wij waren in juni, van vrijdag t/m zondag, barretjes waren gesloten en we konden in het restaurant wel een pizza krijgen, maar de dame van de bediening stond zo ongeïnteresseerd en nonchalant te kijken dat we ervoor gekozen hebben om een diepvriespizza in het dorp te kopen - kinderbedje was niet te verplaatsen gezien de indeling van de slaapkamer - geen traphekje - het was erg krap in het huisje. Prima voor met z'n tweeen, maar met een ventje van 8 mnd erbij en 4 volwassenen wel erg krap Wij hadden heel veel overlast van de buren. Studentengroepje. Enorm luidruchtig, op den duur renden ze 's nachts naakt (!!) bij ons door de tuin. We hebben vriendelijk gevraagd of ze rekening met het kind wilden houden, die kon er niet van slapen. Helaas geen effect. Parkleiding wilde niets doen, want ze hadden zelf niets gezien. Ander huisje kregen we niet. Uiteindelijk zijn we zelf maar een dag eerder naar huis vertrokken omdat zowel wij als de baby niet konden slapen van de buren en dat niemands humeur ten goede kwam. We waren doodmoe. Dit kan natuurlijk overal voorkomen, en ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat wij via vakantieveiling geboekt hadden en je niet voor een dubbie op de eerste rang kunt, maar de houding van het park en personeel vonden wij erg ongeïnteresseerd. Leuk park, er valt echt wel wat leuks van te maken, en misschien is dat nu, 2jr later, ook wel gebeurd, maar destijds was het allemaal wat aan opknapping toe. Zowel openbare ruimten als het personeel.
Dankje voor het delen van je ervaring! Het park wordt gerenoveerd en helemaal aangepakt. Het gaat straks ook Center parcs heetten Denk alleen helaas dat wij daar te vroeg voor zijn. Wat ik vond op internet is de planning najaar 2015/voorjaar 2016 en wij willen in September als alles mee zit. Dat traphekje is wel een punt voor ons, tegen die tijd slaapt ons oudste zoontje gewoon in een 1 persoons bed dus dat vind ik een pré. Zal ze er zelf ook even over mailen, wie weet hebben ze daar wat aan gedaan! Ik zit er eigenlijk gewoon mee dat ik een park zoek midden in de Ardennen met een overdekt zwembad en overdekte speeltuin.. STEL we hebben slecht weer dan vermaken we ons tenminste. Dit is tot nu toe het enigste park wat ik kan vinden die daar aan voldoet