Reis Thailand

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door floor30, 5 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    Advies en ervaringen gezocht. Ik wil graag met mijn gezin, man, twee pubers en ikzelf, een reis naar Thailand maken aankomende zomer. Maar waar te beginnen? I.v.m. mijn gezondheid is een georganiseerde reis geen optie. Ik zal dagen hebben dat ik minder actief ben en moeilijker kan lopen. Dan is het fijn als je niet aan een vast programma zit.

Ik neem aan dat tickets naar Bangkok boeken de eerste stap zal zijn. Maar van welk vliegveld of met welke maatschappij? Eerst een paar dagen Bangkok om te acclimatiseren en dan door? Is het te doen om ter plaatse activiteiten en dergelijke te boeken? Snorkelen en een tempel bezoeken, dat soort activiteiten.

Reisperiode is tussen half juli en eind augustus.

Dank alvast voor jullie hulp want ik zie even niet waar te starten.

2. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Is prima zelf los te boeken/regelen. Stap 1 is inderdaad de vliegtickets en heel eerlijk? Voor een redelijke prijs voor deze zomervakantie ben je eigenlijk al heel erg laat. Er zijn tig maatschappijen die prima zijn. Rechtstreeks Eva Air, Singapore Airways, KLM. Met overstap Finnair, Qatar, Emirates, Etihad, Turkish Airlines etc. De rechtstreekse vluchten zijn duurder dan die met een overstap uiteraard. Weet niet waar jullie wonen maar indien mogelijk kijk ook eens naar Brussel als vertrekpunt. Dat scheelt soms ook nog behoorlijk in prijs. Op Google Flights kun je e.e.a vergelijken van data/prijs. Ter plekke activiteiten plannen kan juist in Thailand uitstekend.

Mamak vindt dit leuk.
  3. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Juist als je niet fit ben is het juist handiger om alles zelf te regelen.
    Mijn ervaring met georganiseerde reizen is dat je juist in een bepaald tempo door moet. En dat kan echt wel vermoeiend zijn.
    Omdat er afspraken en excursies staan.
    Wij gaan dit jaar ook naar Thailand. Wij hebben de tickets in november al gekocht, vliegen vanaf Düsseldorf tussenstop in Istanbul.
    950 euro pp. Hier een kind van 11 en 8.
    Hier al veel tips uitgezocht en opgezocht op via bestaande reizen, verhalen van anderen en de lonely planet.
    We zullen waarschijnlijk alleen het aankomst hotel in Bangkok gaan boeken, de rest zullen we wel zien.
    Misschien dat we toch besluiten om sommige hotels vooraf te boeken, maar omdat nu de reis alleen nog maar uit losse flodders bestaat, kunnen we nu nog niet verder kijken hoe of wat

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    De directe vluchten van KLM waren vandaag weer naar z'n laagste punt, dus je bent nog niet te laat met boeken! Ik heb al maanden een Skyscanner alert en ze waren vandaag weer flink gedaald in prijs.

5. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Ik vraag me af of dat echt zo is. De vlucht die ik in november geboekt heb , staat bij skyscanner nu voor 320 euro meer pp...
    Is geen rechtstreeks vlucht en vanuit Düsseldorf.. weet niet of dat veel uitmaakt met jou deals

zigzag vindt dit leuk.
  6. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    Wat fijn jullie reacties! Dat de tickets wat duurder zullen zijn maakt niet heel veel uit. Een redelijke prijs is natuurlijk fijn maar ik ben altijd van het uitstellen geweest en dat gaat nu niet meer. Dus dat daar een wat hoger prijskaartje aan zal hangen dat is dan maar zo.

Wat zijn nou echt leuke dingen/attracties/bezienswaardigheden die je gezien of gedaan moet hebben?

En kan je met een koffer of is alleen handbagage en een rugzak handiger?

En vaccinaties aan te raden?

7. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik heb de alert alleen op de KLM vlucht, rechtstreeks dus niet op andere opties met tussenstop en die zakte vandaag weer netjes naar € 4800 voor 4 personen.

Ik had het al opgegeven en tickets naar Orlando geboekt omdat ik geen € 6.000 wilde betalen...

8. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Oh ok.. dan is dat het.....
    En Orlando ook gezakt? Of alleen Aziatische landen...

9. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Ja wij nemen wel vaccinaties, ik ga geen onnodig risico lopen.

We reizen waarschijnlijk met 2 grote rugzakken en 2 kleinere. Dat redden we wel met zijn vieren. Dan maar vaker een handtas of dezelfde kleren aan.

Attracties bezienswaardigheden is denk ik voor iedereen verschillend. Wij willen graag veel natuur zien.
    Maar er zijn ook vast mensen die alleen naar de eilanden gaan

Ik zou eerst wat verdiepen in het land, zodat hé weet wat er is.
    Bekijk bestaande reizen, wat lijkt je leuk?
    Wij hebben wat nationale parkr op onze lijst staan , maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat leuk vind

10. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Daar had ik geen alert op, was een vrij impulsieve beslissing na maanden plannen voor Thailand :D. Het was in ieder geval een heel stuk goedkoper!

cw26 vindt dit leuk.
  11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.093
    12.062
    113
    Kijk op bijv. riksja travel naar verschillende georganiseerde reizen en alle bezienswaardigheden die ze meepakken en maak de reis dan helemaal naar je zin door het zelf te boeken.

12. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    Op welke datum heb jij gezocht? Ik kom namelijk ruim boven de 6k uit als ik zoek bij KLM. Ik ben niet zo goed in zoeken naar de juiste datum en prijs denk ik. Skyscanner heb ik ook geprobeerd maar kom ik ook ruim boven de 4800 die jij benoemt.

13. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Van 17 juli tot 8 augustus, 2 volwassenen en 2 kinderen onder de 12. Light tarief. Maar vanmorgen boeken, boeken, boeken!! Want ik krijg 'm nu op € 4561 en zo goedkoop heb ik 'm nog nooit gezien!
    Screenshot_20240206_075312_Chrome.jpg

14. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Kijk eens op https://tipsthailand.nl/ heb ik erg veel aan gehad. er zijn echt tig routes te vinden online, ligt er ook aan hoelang je gaat en waar je interesses liggen. Een tip van mij: plan niet te veel in korte tijd. Dat is vaak een valkuil.
    Misschien kun je ook eens kijken bij TUI. Die hebben van die startpakketten: vlucht en eerste paar dagen hotel. Heb ik vorig jaar gedaan naar Bali. Daarna kun je zelf plannen wat je wilt maar dan zijn de eerste dagen geregeld. Vond ik heel handig (en was goedkoper dan zelf vlucht boeken en hotel...)
    Als je meer specifieke tips wilt over een route oid, kun je me een dm sturen. Ik heb een heel excel met onze route en hotels en dergelijke ;)

15. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    Ik kom nu op 5100. Wel al iets duurder maar ik heb oudere kinderen dus misschien dat dat verschil maakt. En vanaf Schiphol een directe vlucht is ook wel fijn. Hopelijk blijft deze prijs even staan en kan ik vanavond boeken.

Mythique vindt dit leuk.
  16. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    Dankjewel voor je reactie.TUi ga ik even bekijken, goeie tip. Heb jij misschien een tip voor een hotel in Bangkok de eerste dagen?

17. MissXray

MissXray Niet meer actief

Pak één van de vele georganiseerde reizen op internet als voorbeeld en kies daaruit wat je leuk zou vinden. Super makkelijk om zelf samen te stellen.

18. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ja boven de 12 gaat de prijs omhoog. Mijn ervaring is dat de prijzen op maandag en dinsdag het laagst zijn en later in de week weer oplopen.

Op de website van KLM kun je heel makkelijk met de data spelen. Als je vervolgens de goedkoopste datum in skyscanner of momondo gooit kom je vaak via een 'third party provider' weer wat goedkoper uit maar kijk dan wel goed naar de voorwaarden om nog bagage bij te boeken. Die is bij sommigen weer veel duurder waardoor het wellicht direct via KLM alsnog goedkoper zou zijn.

19. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Wij hebben in het Anantara Riverside gezeten (niet goedkoop maar geweldig: https://www.anantara.com/de/riverside-bangkok) en in een wat kleiner boetiekhotel, Ariyasom Villa: https://www.ariyasom.com/

20. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben afgelopen november in Thailand geweest. Was een super reis!

Wij vlogen met Emirates met een tussenstop in Dubai. We zijn een paar dagen in Bangkok geweest. We verbleven in het Nouvo City hotel. Prima hotel in een fijne buurt met een 7/11 naast het hotel.
    Hierna hebben we een binnenlandse vlucht genomen met Air Asia naar Chiang Mai. Ook een erg leuke stad, veel te zien en weer compleet anders dan Bangkok. Hier verbleven wij een aantal dagen in het Smile Lanna hotel. Ter plekke alles geregeld qua gidsen om dingen te bekijken. Dat gaat in Thailand heel makkelijk.
    Na een aantal dagen in Chiang Mai zijn wij naar Phukt gevlogen met Air Asia. We verbleven in Khao Lak, een stuk rustiger dan het drukke phuket. Hier verbleven wij in het Merlin resort. Vanuit Khao lak kun je diverse eilanden bezoeken, bamboo raften, en snorkel tripjes doen.
    Wij zijn uiteindelijk 21 dagen weggeweest.

Aangezien jullie in de zomer willen...zou ik de kant van Phuket en Khao lak overslaan, het is daar dan regenseizoen. Ik zou dan kiezen voor Koh Sumai.

Deel Deze Pagina