Ik heb een groot zwak voor vakantiegadgets. Heb echt twee grote kasten vol op zolder. Van goede rugzakken tot veel bidons en stapels packing cubes. Mijn nieuwste favorieten zijn een Scrubba waszak voor de handwasjes een draagbare Travelsafe kluis. Om te koken/bakken gaan de Omnia, Nomadiq en de Cobb mee, en als we kamperen hebben we een driepits gasstel innde vouwwagen.
ik neem heel veel mee op vakantie maar echt nooit schoonmaakspul. En schoonmaken doe ik al helemaal niet op vakantie
Ik vind na 2 weken zo’n zand caravan niet heel relaxed (zeker niet met 5 waarvan een peuter) dus vorig jaar meegenomen. Kan niet zeggen dat ik echt hem schoongemaakt maar wel paar keer kruimels weggezogen van alle croissants en strand en de wc schoongemaakt na een spuugpartij van de oudste. Dus ik ben content met deze attributen
Wij nemen altijd veel te veel mee denk aan;leuk tafelkleed,lampjes,schilmesje,eigen koffieapparaat,zelfs eigen koffiemok en wijnglazen. Maar dit jaar kopen wij binnenkort een koelrugzak,dus die komt er ook nog bij .Ideaal lijkt ons.
Wij gaan ook geregeld even met de bezem door de stacaravan hoor,anders zit alles onder het zand incl de bedden.Bah! Ook nemen wij allesreinigerspray en doekjes mee en halen wij een fles chloor daar in de supermarkt om elke dag even een scheut in de wc te gooien.In totaal miss 10 min per dag werk.
Echt schoonmaken doe ik ook niet op vakantie. Maar als ik 2 weken in een appartement/huisje zit en helemaal niets doe, dan vind ik het toch niet zo fris meer op een gegeven moment. Dus af en toe even een doekje (wegwerp schoonmaakdoekjes) over de wc en wat wc-eend en borstel erdoorheen vind ik toch wel zo fris. En af en toe even de bezem erdoorheen zodat de vloer niet te vies wordt. En de badmatjes even uitkloppen. Alles bij elkaar misschien 10 minuutjes werk. Ik kan waar we dit jaar naartoe gaan ook de stofzuiger pakken, maar dat vind ik dan toch weer teveel op poetsen lijken En ja, ook hier heeft er weleens een van de kinderen over de vloer van de slaapkamer gespuugd (gelukkig tegels op de vloer). Dus dan ben je toch wel blij dat je wat allesreiniger mee hebt. Doe ik altijd wat van in een klein flesje en het gaat meestal ongebruikt mee terug want het is dus puur voor dit soort noodgevallen. Verder gaan er hier altijd een tafelkleed voor over de buitentafel mee (al jaren dezelfde, is echt ons vakantiekleed) en een goed mes. En nog veel meer om op te noemen.
Dat is dus ook echt mijn nachtmerrie Op vakantie lees ik echt heel veel. Als mijn ereader stuk zou gaan zou ik dat echt heel erg vinden.
Ja was echt vervelend! Echt op dag 5 ofzo ook! Toen kon ik wel nog op mijn kobo app lezen maar dat leest niet lekker op je telefoon. Uiteindelijk van een andere gast een boek mogen lenen maar ja.. ik had er vet leuke boeken op staan. Dit jaar heb ik een hele nieuwe mee (nu 3 maanden oud) dus ik hoop niet op herhaling
Met stip op een een picknickkleed met plastic onderkant. Wij gaan altijd naar ons huisje in Oostenrijk en ondanks dat het daar vaak 30 graden is, is het gras bij het zwembad altijd vochtig. Dat picknickkleed gaat dus standaard onder de handdoek. De grote vierkante handdoek van walra die we ooit bij de AH gespaard hebben past er precies op. Tweede voordeel is dat je gelijk geen gras/grondvlekken in je handdoeken hebt. zoiets als dit: https://www.hema.nl/wonen-slapen/tuin/buiten-eten/picknickkleed/picknickkleed-fleece-strepen-170x135cm-41800593.html?gad_source=1&gbraid=0AAAAADiojoCiGI_9wzMud8h9LpHc5Y_is&gclid=CjwKCAiAuYuvBhApEiwAzq_YiRYpu1iuhNc8Upok0WkEMVyt4_kB7-wnd298uBpfY9K26OOHJ_CLfBoC3ScQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Die zat in ons kerstpakket dit jaar. Een goudkleurige Dus ik denk niet dat we hem gaan gebruiken. Maar mocht je van blingbling houden dan stuur maar een pb. Tegen verzendkosten gaat ie weg.
Ik kwam er dus laatst achter dat je de kussentjes van de stoel verstellen. Dan heb je geen nekkussentje nodig.
Voor wie gaat vliegen… boek een stoel met extra beenruimte als die er zijn en neem zo’n opblaaskussen (wick wings) mee. Een bijna BC ervaring voor een fractie van de prijs. Wij hadden echt een super relaxte vlucht naar Aruba ren paar weken geleden. Ik heb altijd best wel last van opgezette enkels, maar op deze manier geen last van.
Mijn eigen kussen en een e-reafer. Als we gaan kamperen; een wijnglas. Er gaan hier op iedere vakantie wegwerp poetsdoeken en wasmiddel mee. En voor in een huisje een badmat.
oja zo'n picknick kleed veel gebruikt toen de kinderen nog klein waren en altijd op het gras op de camping zaten, konden ze heerlijk droog spelen.
Hier ook altijd wegwerpwashandjes mee, ideaal. Laatst hadden ze weer dozen met 100 stuks bij de Kruidvat staan, dus heb ik weer ingeslagen.
Kom dan gewoon met z'n allen naar mij toe. Wijn van de plaatselijke bodega, in de koelkast die naast het zwembad staat. Ereader leeg? Terwijl je naast het zwembad ligt kan je deze ook opladen. Nieuwe boeken nodig op je ereader? De wifi is ook goed.
Wat een heerlijk topic dit! Ik krijg zin in de vakantie! Ik neem naast de standaard dingen altijd theeglazen mee (ik doe niet aan thee uit een mok), mijn eigen kussen, knijpers, een fatsoenlijke snijplank en mes, schoonmaakdoekjes en ook een dolce gusto die we op zolder hebben staan voor vakanties en weekendjes weg En voor de jongste een waterdichte molton. Hij heeft nooit meer ongelukjes, maar just in case. Bij m'n middelste is er wel eens een ongelukje gebeurd toen hij een jaar of 7 was en toen bleek het matras in de stacaravan gewoon een stuk foam. Erg vervelend was dat.