Beste, Op 10 juni 2016 ben ik bevallen middels keziersnede. Nu is er een fout gemaakt tijdens het hechten en is er een zenuw of spier meegehecht. Hierdoor heb ik veel pijn, slik ik veel zware pijnstillers en kan ik mijn werk niet hervatten. Nu is het zo dat ik officieel vakantie had opgenomen na mijn verlof maar nu ben ik dus ziek. Mijn werkgever heeft mij per einde verlof weer ziek gemeld maar mijn vakantiedagen blijven staan. Mag dit? Of moeten mijn vakantiedagen, ziektedagen worden? Mvg Pinnelin
Ook heeft mijn werkgever mijn per half januari ziekgemeld ivm klachten na aanleiding van de zwangerschap. Ik krijg vanuit uwv betaald vanaf deze periode( althand me werk van het uwv en ik van me werk ). Nu zijn in deze periode ook gewoon mijn vakantiedagen berekend. Is dit dan wel eerlijk tegenover het uwv ivm betaling. Dan zijn en mijn vakantiedagen gerekend en hun hebben gewoon vol geld van jullie gekregen? Hoe zit dit? Mvg
Beste Pinnelin, Je wilt weten of jouw werkgever vakantiedagen mag rekenen voor de periode dat je ziek bent. UWV gaat niet over vakantiedagen opnemen tijdens ziekte. Ik ben ik niet bevoegd jou hierover te informeren. Ik verzoek je contact op te nemen met het Juridisch Loket (0900-8020), rechtsbijstandsverzekering of de vakbond. UWV heeft inderdaad het recht op de uitkering en de duur en hoogte berekend en betaalt deze vervolgens uit aan je werkgever. Hoe je werkgever vervolgens de uitkering verrekent met je salaris is aan hem/haar (rekening houdend met wet- en regelgeving natuurlijk). Ik wens je veel beterschap. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team