werkgever betaald niet

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Piepie, 8 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben na mijn zwangerschapsverlof de ziektewet in gegaan vanwege blaasklachten waar ik in oktober aan geholpen ga worden. Nu kreeg ik eerst mijn zwangerschapsverlof uitkering direct van het uwv op mijn rekening gestort. Nu ik de ziektewet ben in gegaan gaat het van het uwv naar mijn werkgever.......en die betalen mij dus niet. Ik zit nu dus al 2 maanden zonder inkomen en kon nu in de problemen, ik heb nu mijn spaarrekening moeten aanbreken omdat mijn werkgever het geld van het uwv wat voor mij bestemd is zelf houd. Ik heb al een keer gebeld naar het uwv, die vroeg of ik rechtsbijstand had....nee dat heb ik niet. Ik heb mijn werkgever al meerdere keren gebeld en die doen dus gewoon niets. Ik heb na 5 jaar werken daar nog steeds een 0 uren contract, dus ik ben echt afhankelijk van die tijdelijke uitkering, maar ik kan echt niet aan het werk met mijn klachten en na straks na mijn blaasoperatie zal het volgens de uroloog ook nog 8 weken duren voordat ik weer kan gaan beginnen. Wat moet ik nou doen? Ik ben 1x ziek geweest en dat is al ruim 3 jaar geleden, verder heb ik mij nog nooit een dag ziek gemeld, en nu dit! Hoe kan ik het geld krijgen waar ik recht op heb en niet dat mijn werkgever het houd?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Piepie,

Het is inderdaad zo dat jij recht hebt op deze betalingen. Als de werkgever de bedragen niet aan jou overmaakt dan hebben wij in bijzondere situaties de mogelijkheid de betalingen direct naar jou over te maken.

We zullen hierover verder telefonisch contact hebben.

Met vriendelijke groet,
    Jeroen
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina