bedrijfsarts

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door sweetlove80, 8 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Goedendag

Ik ben bevallen en sindsdien erge paniekaanval en hyperventilatie
    nu heb ik een gesprek gehad met een lieve vrouw van het UWV waar ik mijn verhaal kon doen
    zij gaf aan dat we in oktober weer contact zullen hebben
    en mijn ziektewet uitkering is toegekend ten gevolge ben de zwangerschap/bevalling
    Echter kreeg ik vandaag een brief dat mijn werkgever mij heeft opgeroepen bij hun bedrijfsarts voor een reïntegratie

geldt het UWV advies dan niet meer hoe zit dat?
    Aangezien het uwv zei dat ik rustig aan moest doen en een telefonisch gesprek hebben in oktober

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste sweetlove80,

Je bent opgeroepen bij de bedrijfsarts. Je wilt weten waarom.

UWV betaalt alleen jouw Ziektewet-uitkering. Re-integratie is iets tussen jou en je werkgever. Tijdens het gesprek met de bedrijfsarts kun je natuurlijk wel aangeven wat je besproken hebt met UWV, maar jouw werkgever is verantwoordelijk voor re-integratie. In het kader van de Wet verbetering poortwachter moeten zowel jij als de werkgever samen met de bedrijfsarts inspannen om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan. Als dat niet lukt kun je daar afspraken over maken met je werkgever.

Actuele informatie over re-integratie bij ziekte als je in dienst bent van een werkgever lees je hier.

Ik wens je veel beterschap en een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    [FONT=&quot]UWV Webcare Team[/FONT]

Deel Deze Pagina