ik neem aan dat je niet gelijk een vast contract krijgt bij een nieuwe baan. maar verlengingen dus het is een risico dat je dan neemt. stel dat je ondertussen zwanger raakt en je hebt je vast contract nog niet, heb je kans dat je je verlenging wel kunt vergeten. of je hebt mazzel dat je ze zo bevalt en toch je verlenging voortzetten. wie weet wordt je pas zwanger nadat je je vast contract hebt. Dus het kan alle kanten op. gr.puntje
Ik heb wel een vastcontract gekregen. Dat was ook een van mijn voorwaarden om bij hen te gaan werken. Ik eis altijd een vast contract wanneer ik van werk verander. Dus dat is niet het probleem. Alleen heb ik zoiets van: ik begin te werken en na 7 a 8 maanden ga ik er 3 maanden uit...
ik zou me er niet te druk om maken, gewoon doen. als je je werk goed doet zullen ze echt niet afknappen hoor. en als ze dat wel doen kunnen ze je nog steeds niets maken. iedereen weet dat je een risico neemt door 'vruchtbare' vrouwen aan te nemen, het is toch iets heel natuurlijks? en wat is nu 3 maanden? ik zou het een slecht bedrif vinden als ze daar niet mee om kunnen gaan. ik zat met een vergelijkbaar probleem, maar heb besloten niet van werk te veranderen. maar mijn situatie is iets anders, ik woon in engeland waar je veel langer velof krijgt. ik ben er straks 9 maanden uit. als ik wegga bij mijn huidige werkgever verlies ik mijn recht op betaald verlof, ik heb nog altijd wel recht op een jaar verlof, maar grotendeels onbetaald... en dat is financieel gewoon een te groot verschil dus ik moet het even uitzitten...
Hallo Esma, Ik ben in maart begonnen met een baan. Ben dezelfde maand gestopt met de pil en het was in april gelijk raak! Ik heb vanmorgen mijn fuctioneringsgesprek gehad en ze waren heel erg blij met me. Mijn contract word in april verlengt en en juni omgezet bij gelijk blijvend functioneren in een onbepaald tijds contract. Helemaal goed Toen ik 10 weken zwanger was heb ik het wel gelijk verteld en mijn teamleidster kon er wel om lachen dat ik gelijk zwanger ben geraakt, Zij had het namelijk zelf ook meegemaakt. Dus het hoeft echt niet altijd negatief uit te pakken.
Hoi meiden, Ben ook regelmatig aan het solliciteren (kan geen baan vinden) en krijg nogal vaak de vraag: denk je al aan kinderen? Kan het ze ook niet kwalijk nemen, woon al paar jaar samen en ben 28.. Wat kan ik het beste zeggen? Ben al 8 maand bezig met zwanger worden..
@mijleentjuh:wat je moet zeggen is dat ze dat helemaal niet mogen vragen! Dat mag namelijk gewoon echt niet...
Hoi, Ik weet dat ze het eigenlijk niet mogen vragen, maar als ik dat dan zou zeggen, lijkt het me nogal duidelijk dat ik daar geen antwoord op wil geven, en dat het dus waarschijnlijk zo is dat ik idd aan kinderen denk.. Zou ik in elk geval wel denken als ik de werkgever was.. Snap je?
Hmm lastig. Ben ook werkzoekende en 'bezig' voor een 2e. Hoop dat het een beetje goed uitpakt allemaal.. Mijleentjuh, ze mogen het idd niet vragen maar kan me voorstellen dat je niet goed weet wat je moet zeggen.. Misschien iets als 'zoiets kan je niet plannen toch?' Of iets anders vaags..
Ik ben zwanger van mijn 2e en mijn half jaar contract is niet verlengd. Sinds 1 oktober zit ik dus thuis en ontvang een uitkering. Verder heb ik een sollicitatieplicht en moet elke week sollicitern, geen ideale situatie dus.. maar ik laat daardoor niet mijn kinderwens varen ben super blij dat ik een kleintje verwacht en een baan dat is van latere zorg!
Hoi, Ik ben dit jaar ook pas begonnen met een nieuwe baan maar bij ons krijg je 3 tijdelijke contracten van elk een jaar voordat je een vast contract krijgt. Ik ben net gestopt met de pil en ik zie wel hoe het gaat lopen. Ze vroegen het aan mij ook bij de sollicitatieprocedure maar meer in de zin van: probeer het beetje te plannen onderling. Was grappig bedoeld omdat er nog 3 dames zitten rond de 30! Het heeft hem niet tegengehouden om mij aan te nemen! Grtz. Mila
Ik ben in september met een nieuwe baan begonnen. Ik heb wel meteen een contract voor onbepaalde tijd gekregen. Ik heb tijdens mijn sollicitatie aangegeven dat we een concrete tweede kinderwens hebben (duidelijker kan ik het toch niet omschrijven). Ik ben nu zwanger en zal dus dus begin december gaan vertellen dat ik zwanger ben. Best spannend ondanks dat ik het al had aangegeven... Pim