Vakantie naar Curacao en zwanger.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Adnalie, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Hoi,

Ik wil graag voor eind april, begin mei een vakantie boeken naar Curacao. Nu lees ik verhalen over knokkelkoorts en dat schrikt me dan toch een beetje af. Geen idee of dit gevaarlijk is als je zwanger bent.

Wie heeft er ervaring met vakantie naar een verre bestemming tijdens een zwangerschap?

2. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Hallo,

Het is nu je zwanger bent inderdaad niet handig om daar naar toe te gaan ivm knokkelkoorts. Voor zwangeren kan het gevaarlijk zijn.

Grtjs,
    Aleida

3. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik ben midden november naar Curacao geweest toen ik zo'n 8 weken zwanger was. Ik heb toen niks gehoord over knokkelkoorts (dengue). Sinds wanneer is dat?

4. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Hoi,

Ook bij dit soort landen wordt vaak geadviseerd om je in te smeren met "DEET". Aangezien je zwanger bent mag je maximaal 30% gebruiken. Dengue mug kan zich daar wanen, vaccintatie is er niet voor dus smeren en muggenmaatregelen treffen (klamboe, airco, juiste kleding) VOor de rest zou ik zeggen, lekker gaan en genieten

5. gogogo

gogogo Lid

8 mrt 2010
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met 8 a 9 weken zwangerschap naar Curacao geweest, het was heerlijk. Ik heb antimuggenspul zonder deet gebruik wat goed hielp. Af en toe me ook vergeten in te spuiten m.a.g. muggenbulten, verder geen last. Ik wist niet dat er Dengue voorkomt. Ik zou er lekker van genieten!

6. Sam21

Sam21 Lid

16 jul 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Door de vele regenval tot afgelopen januari waren er erg veel muggen en daardoor ook helaas dengue, niet elke mug is besmet, ik woon op Curacao en ben nu ook zwanger en hoef ook geen andere maatregelen te nemen, gewoon lekker genieten van dit lekkere eiland! Dus ik zou het zeker niet laten, ik heb het gelukkig niet gehad en we hadden enorm veel muggen rondom het huis en dat is nu stukken minder omdat de zon weer schijnt, de plassen waar de muggenbroedplaatsen zitten opdrogen dus tegen die tijd als je komt zal het zowiezo al geen gevaar meer zijn!

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

dengue is voor iemand die niet zwanger is al best gevaarlijk maar de regenplassen waarin de muggen hun eitjes broeden zullen tegen die tijd idd al opgedroogd zijn en is de kans heel klein dat je dengue kan oplopen. ik zou gewoon gaan.
    antimuggenspul kan j gebruiken maar persoonlijk vind ik dat bullshit.
    ik heb in suriname gewoond en die muggen trokken zich echt niks van die spray's en smeerseltjes aan.

Deel Deze Pagina