Ik heb zo'n verschrikkelijke pijn in mijn rug... Mijn vriend masseert me bijna iedere dag, ik zit braaf rechtop met extra kussens in mijn rug maar man ik ga nog steeds kapot van de pijn in mijn rug. En echt voornamelijk hierdoor, heb ik het he-le-maal gehad met zwanger zijn. Het getrappel in mijn buik mag wat mij betreft nog wel even duren, mijn buik zit ook niet in de weg en het zwanger zijn zelf is nog steeds geen belemmering. Maar die rug... Word 's nachts gewoon wakker van de pijn en een paracetamol helpt ook niet. (He dat lucht op, even klagen... ) Wie nog meer vreselijke rugpijn en wat doen jullie eraan?
Ik heb voornamelijk 's avonds erge last van mijn rug, als ik in bed ga liggen.. Het duurt dan zeker 15 a 20 minuten voordat het wegzakt. Ben bang dat het niet te vergelijken is met jou.. Bij mij komt het puur door een holle rug, vanwege mijn dikke buik.. De houding die ik aanneem. Wat ik je kan aanraden is je rug zo min mogelijk belasten, onder de douche een tijdje de warme straal erop, misschien een warmtekussen in je rug leggen, een houding aannemen wanneer het geen zeer doet. Echter zal ik wel uitkijken met masseren, want bij mij is het een keer erger geworden daardoor. Iemand zette druk op een verkeerde spier/zenuw.. en toen was het gedaan!
hallo, ik heb ook last van me rug bij mij kan er niks aan gedaan worden. ik heb het de hele dag maar nadat ik gewerkt heb van 17:45 tot 20:15 is het veel erger dit komt bij mij door een zenuw die beknelt zit. bij mij is de oplossing stoppen met werken maar dat wil ik niet vind me werk veel te leuk om nu al te moeten stoppen. misschien bij jou ook een zenuw beknelt ? dan is de enige oplossing rustig aan doen. als ik dat niet doe gaat het uitstralen naar me benen maar dat komt over een poosje haha goed vooruitzicht liefs saphira17
Tips en info: -lekker blijven bewegen, maar geen zware dingen -zwemmen is ook heel goed -3 keer per dag 2 pcm -bij een beklemming van je zenuw heb je uitstralende pijn in je been -rustig masseren kan geen kwaad -warme douche -kersenpitkussen/kruik Mocht het niet baten, zou ik het aankaarten bij de verloskundige of huisarts Succes!
Hier ook rugpijn en uitstraling naar mn been. Dit heb ik al jaren dus niet alleen door de zwangerschap. Ga er altijd mee naar de fysio, nu masseert en kraakt (soms) mijn nek en dan gaat het een stuk beter! Dan heb ik gerust een week weinig uitstraling naar mn been. Misschien is dat nog een optie voor je?
Nou ik heb wel therapie gehad (bekkentherapie ivm bekkeninstabiliteit), vorige week de laatste keer want ze zei dat er nu toch weinig meer aan te doen is. (?) Dit vond ik een beetje een rare opmerking, maar goed... Daarom ben ik nu zelf maar een beetje aan het uitvogelen wat er nog aan te doen is.
ik ben nu ook bij de fysio en heb wat oefeningen die ik moet doen en hij masseert ook eerst. xxx jOYCE
Weet wat je bedoelt meid. Ik heb al vanaf een week of 18 pijn in m'n rug en naar mate de zwangerschap vordert wordt het alleen maar erger. Voornamelijk s'avonds is het echt heel erg. Kan ook niet te lang in dezelfde houding zitten/lopen/staan ed. Heb ook al van alles geprobeerd (fysio, kruik ed.) maar tot nu toe helpt niks. Veel sterkte ermee, ik leef met je mee! Groetjes Miriam
Ik heb ook last van me onderrug, maar niet zoveel pijn als jij beschrijft. Het is vooral een zeurende pijn. Het is me opgevallen, wanneer ik die dag fiets, ik bijna geen last meer heb van me rug. Dus sindsdien ga ik iedere dag braafjes op me fiets naar het werk. Ik weet niet of het jou zou helpen, maar ik denk dat bewegen altijd goed is. Succes!
Bij mij werkte voetreflextherapie heel erg goed!! Vond dit een beetje zweverig maar op aandringen van mn moeder toch maar gedaan onder het mom 'proberen kan geen kwaad'. Nou ik ben om, wil niks anders meer