Vakantie naar Mallorca en wat vraagjes

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Esmaralda, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hallo,

Wij gaan in augustus, 8 daagjes naar Mallorca met ons zoontje van dan 8 maanden.
    We gaan dan in een appartament genaamd Blue Bay Inn Bellevue in Alcudia. Kent iemand dit? En wat is je ervaring? Of kent iemand de plaats?

We hebben geboekt met Oad via internet, weet iemand wat er nu verder gebeurd nu je geboekt hebt? Want ik kan het verder niet echt vinden.
    Daarnaast zijn wij nog nooit op vakantie geweest, heeft iemand nog tips voor vliegen met een baby?

Alvast bedankt!

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik ben 3 jaar geleden naar Alcudia geweest! Superleuk badplaatsje, niet erg druk en met een leuk boulevardje. Wel is het zeker een uur rijden vanaf de luchthaven.......
    Hotel ken ik niet, dus daar kan ik je niks over vertellen.

Vliegen met een baby? Daar staan hier heel veel dingen over, maar als je iets specifieks wil weten dan mag je me altidj PBen!

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Bedankt voor je antwoord, leuk om te weten! :D

Ik heb alleen gelezen dat het echt enorm druk is met Engelsen en dat die heel erg onbeschoft zijn (niet mijn mening hoor) Is dat zo?

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij zijn toen in augustus geweest, dus best wel hoogseizoen en nergens last van gehad! Ik moet er wel bij zeggen dat wij All Inclusive zaten en dus alleen na het eten lekker gingen wandelen over de boulevard. Ik hoefde dus niet elke avond uit eten.....

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Bedankt voor je antwoord!

Wij hebben halfpension, dus we hoeven alleen smiddags ergens te eten. Dat leek me handiger want als je ergens bent moet je dan weer terug voor het eten. Maar fijn om te weten, want wij gaan ook in augustus :D

6. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Wij zijn vorig jaar rond deze tijd naar Alcudia geweest, in een ander hotel weliswaar maar hebben een heerlijke vakantie daar gehad. Zonder opdringerige Engelsen. Er zat van alles door elkaar. Het is een leuk plaatsje, met leuke winkeltjes en een leuke boulevard. Geen idee hoe het gaat zijn in augustus overigens, ben ooit eens in Palma geweest in juli, daar hadden we zeker wel opdringerige Engelsen, Nederlanders, Duitsers en ander "volk". In Palma zit wel een ontzettend mooi aquarium dat onze dochter prachtig vond!

Wat wil je verder weten over je boeking? Er gebeurt verder niet zo veel. Je krijgt een mail met de bevestiging van je boeking, waarschijnlijk meteen een factuur erbij voor in ieder geval de aanbetaling en ter zijner tijd ook de factuur voor de rest van de reissom. Een week of 3 voor vertrek krijg je je reispapieren toegestuurd en rond een week voor vertrek zullen je vluchttijden definitief zijn (tot die tijd is het onder voorbehoud en kan het nog wijzigen door OAD of de luchtvaartmaatschappij).

In Alcudia zelf is niet zoveel te doen dan winkelen en strandhangen, leuk oud centrum met een marktje en een stuk verderop op Mallorca een mooi natuurgebied voor wandelingen.

Heel veel plezier op jullie eerste vakantie!

mocht je nog meer willen weten, PB dan, ik kwam per ongeluk hier terecht dus weet niet of ik nog ga lezen hier :)

7. MHMW

MHMW Niet meer actief

Wij zijn zondag terug gekomen van onze vakantie in Mallorca. Wat een mooi eiland ! Wij zaten in Playa del palma. Wij hebben begrepen dat Alcudia veel mooier is ! Wij zitten er dus aan te denken, om hier volgend jaar naar toe te gaan. Ik wens je een hele fijne vakantie. Geniet ervan !

8. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik ken Mallorca op een andere manier (heb er bekenden wonen, dus ben vanuit het binnenland het hele eiland over geweest met de auto) en met die Engelsen vond ik het erg meevallen. Het waren toen (de laatste keer is een paar jaar geleden) voornamelijk Britse gezinnen en die zijn best gezellig (itt tot dronken Engelse jongeren, maar die kwamen we daar bijna niet tegen). De andere kant van het eiland (El Arenal) is vol met Nederlandse en Duitse jongeren en daar wil je niet tussen zitten. Vond ik veel beroerder dan die Britten.

Veel plezier, 't is een erg mooi eiland dus eigenlijk moet je wel wat meer gaan zien dan alleen het plaatsje waar je zit.

9. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi hoi

wij gaan dinsdag voor 10 dagen naar alcudia
    club bellevue als ik me niet vergis.
    we hebben een huurauto geboekt......ben benieuwd.
    als we terug zijn zal ik zeker even iets vertellen
    oja en ons dochtertje is 1, jaar en 7 maanden.

10. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    nou zoals beloofd nog een stukje over vakantie mallorca in alcudia
    we zijn vannacht terug gekomen en eigenlijk kan ik maar in 1 woord alles omschrijven............geweldig.
    als je nog vragen hebt stel ze gerust want dan kan ik specifiek terug reageren.

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Fijn dat jullie het leuk hebben gehad!

12. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij zijn gisteren terug gekomen en gaan volgend jaar weer naar Alcudia.Wat een leuke vakantie hebben we gehad.Tip huur een paar fietsen je kan er erg leuk fietsen rond een binnenmeer zo zie je weer wat anders als het strand.Mooie binnenhaven en gezellige boullevard met leuke winkeltjes.Alcudia Old town is ook leuk om te bezoeken op zondag en dinsdag is er een hele grote markt.
    Er rijden ook paarden taxi`s rond is ook leuk om met je kindje te doen.

Deel Deze Pagina