Wij gaan in de zomervakantie twee weken naar Frankrijk. We zitten redelijk zuidelijk, in totaal zo'n 1000 km rijden.. Onze kinderen zijn 2 en 3 jaar en we hebben verder geen caravan/vouwwagen o.i.d. Toch twijfel ik of we dit in 1 of in 2 dagen moeten doen... Wat zijn jullie ervaringen? Ik ben benieuwd!
Wij zijn 3 weken geleden op vakantie gegaan naar Italië, ook zo'n 1000km rijden, en dat hebben we in 1 keer gedaan. Uit het verleden is gebleken dat overnachten met onze kindjes geen succes was, maar dit is ons ontzettend meegevallen. Ze waren wel veel wakker, maar niet vervelend.
Wij zijn vorige week ook naar frankrijk geweest, ruim 1000 km rijden en wij hebben het op 1 dag gereden (ong. 10 uur over gedaan). Ik vond het echt meevallen eigenlijk. Scheelt wel dat wij met zn 2-en gereden hebben, neem aan dat dat bij jullie ook kan anders is het wel erg veel.
In één nacht (makkie) Wij zijn naar Spanje gereden en weg gereden op het normale 'naar bed' tijdstip.. ging prima.. de hele nacht geslapen oja, we hebben we speciale 'tentjes' in de auto zodat de kinderen helemaal donker zitten
Vorig jaar zijn we van Frankrijk (tegen de grens van spanje) in 1 dag terug gereden. Onze meisjes waren toen 1 en 3. We reden samen met vrienden van ons die kinderen hebben van dezelfde leeftijd. Ging harstikke goed. De heenweg hadden we wel een overnachting gepland. Echt dat doe ik dus nooit meer. Geen fatsoenlijke hotelkamer, want je ligt met z'n 4-en op de kamer en dus slaap je slecht en het kost ook nog eens veel geld. Komende vakantie gaan we naar Italie en dat is ruim 1200km en die rijden we ook gewoon in 1x. Genoeg stoppen en de kids flink laten rennen en spelen! Succes en veel plezier met de reis!
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb ook echt gewoon een trauma van vorig jaar. Toen hebben we ook 1000km gereden, maar zijn we om 01.00 uur de auto in gegaan ofzo... wat een drama, de kinderen waren vanaf dat moment de hele nacht op en ook nog best jengelig ('s nachts kun je ook niet echt lekker met de kinderen eruit ofzo...) We hadden echt verwacht dat ze wel zouden slapen, maar niet dus... Als klap op de vuurpijl kwamen we 's morgens aan bij de camping, was het een enorme tegenvaller, dus moesten we met onze moeie hoofden ook nog een nieuwe camping zoeken... haha! (Gelukkig hebben we het qua camping nu sowieso beter geregeld!) In ieder geval gaan we rond 6 uur 's morgens rijden, zal inderdaad haast wel te doen zijn in één dag! Ik zag het eigenlijk ook niet zo zitten met zijn allen op een hotelkamer..
Nee is echt niet aan te raden met z'n 4-en op een hotelkamer. De meiden hadden de grootste lol, maar slapen ho maar. Met als gevolg dat wij ook maar om half 8 gingen slapen Hier zullen we ook vroeg in de ochtend vertrekken, lijkt me ook wel het fijnst, wat je zegt. Om 3 uur midden in de nacht de kids even laten rondrennen over een parkeerpplaats is n ou ook weer niet echt een optie
Ik zou dat echt niet doen, maar goed, wij hebben een tent in de achterbak liggen. Lekker rustig aan, easy does it .
ik zou in 1 keer rijden en dan gaan rijden rond bedtijd. dus rond 1900 en dan zover mogelijk doorrijden 's nachts als ze slapen. In de ochtend lekker lang stoppen om te ontbijten en te spelen. weer een keer stoppen om te koffiedrinken en dan nog een keer om te lunchen. tegen die tijd ben je er!
Wij hebben een caravan erachter, dus is het anders, maar dan nog vind ik het in 1x doen wel een uitdaging hoor, vooral voor kinderen. Nu kan ik ook slecht slapen in de auto en ben dan de volgende dag gebroken. Maar dit is persoonlijk natuurlijk. Mijn man is helemaal tegen 'snachts rijden, (door slechte ervaring ook... pech met de auto, dus daar sta je 's nachts om 3.00 langs de vangrail, dat wil je niet. en al helemaal niet met kleine kinderen). Dus wij zouden overnachten, dat doen we nu dus uiteraard ook (1100 km). En onze vakantie begint als we in de auto stappen, niet als we pas op de plek van bestemming zijn. Desnoods doen we er een halve week over. Maakt ons niet uit, als het maar relaxt gaat.
Ik was wel benieuwd naar de 'tentjes' maar op autoslaapkamer heb ik het gevonden. Het bevalt ons erg goed om zelf om 21/22:00 te gaan slapen en dan om 3.00 vertrekken, dan heb jezelf net wat slaap gehad zodat je de dag goed vol kan houden. De kinderen zijn dan van 3-4 een beetje wakker maar slapen dan wel weer.
ik vind dat het op 1 dag te doen moet zijn, maar onze dochter slaapt lekker in de auto en wij rijden beide. Wij kunnen makkelijk 500 km op een dag rijden. Maar wij rijden wel het liefst s nachts.
wij zijn vorige week teruggekomen uit spanje 1480 km was het en hebben heen en terug in 1 keer gereden ging super wij zijn in beide gevallen gaan rijden om 19.00 sávonds en waren rond 12.30 op de camping en om 11.30 al thuis terug. ging heel goed de kleine ging wel laat slapen maar zat heerlijk auto's te kijken toen het donker was in slaap gevallen en werd wakker rond 7.00 uur uitgebreid gaan ontbijten en gespeeld en na een uur weer verder viel die weer in slaap toen hij wakker werd was het nog maar een 20 minuten rijden
Wij zijn net terug gekomen uit Frankrijk en moesten iets meer dan 1200 km rijden. We hebben het in een nacht gedaan. Om zeven uur 's avonds vertrokken (tijdstip waarop hij normaal naar bed gaat) en dat ging heel erg goed. Ik had een soort van tentje voor hem gemaakt zodat hij lekker in het donker zat