Buikpijn...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Gentle, 3 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik hoor verschillende dingen en vind het lastig in te schatten wat waarheid is.

Ik ben bijna 20 weken zwanger en heb regelmatig last van mijn buik. Harde buiken, maar ook gewoon pijnlijke krampen en steken. Soms typisch bandenpijn (in mijn liezen, stekend), maar vaak ook zere harde buiken. Mijn VK zei een paar weken geleden dat ik lekker met een kruik op de bank moest gaan, en kon geen kwaad. Van een ander lees ik dat je wel harde buiken mag hebben, maar geen pijn er aan...

Maar ja, wat zou het gevolg dan zijn als je pijnlijke harde buiken hebt? Ik heb een peuter thuis en ben zelfstandig gastouder, dus ik kan ook niet zomaar rustiger aan doen of minder gaan werken, en ik wil dat eigenlijk ook nog lang niet!!

Stond er niet in de handleiding dat het 2e semester het fijnste en rustigste was??? ;);) Helaas...

2. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Hier ben ik ook wel benieuwd naar..
    Ik heb van 's middags tot 's avonds last van een harde buik met veel pijn linksbovenin.. Het enige wat helpt is gaan liggen maar dat is zo lastig op het werk he ;)

3. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    En hier nog eentje. Deed tot een paar dagen geleden gewoon "alleen maar pijn", sinds kort dus word de buik ook hard als ik te druk bezig ben. Heel fijn... VK zegt idd dat er niks aan de hand is, gewoon rustig aan doen, kruikje of een warm bad. Tja. Ik blijf het vroeg vinden voor een harde buik, zo met twintig weken. Vind het dus wel eng, eigenlijk.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Toch nog reacties, fijn! Ik heb er nog steeds regelmatig last van. Als ik veel doe, lang sta, gekke beweging maak, het eerste wat reageert is mijn baarmoeder. Ook is het voelen in mijn buik (ook wat de VK doet, maar ook als ik zelf voel) vrijwel altijd gevoelig en soms pijnlijk.

Als ik rustig aan doe heb ik weinig harde buiken (meer, vorige week wel af en toe), dus ik probeer me echt rustig te houden, vooral fysiek. Hopelijk zingen we het gewoon uit! Eerlijk gezegd stelt het me wel gerust dat die 24/26 weken nu rap in zicht komen, zodat harde buiken/weeën niet meer meteen zo'n fataal gevolg kunnen hebben. Het voelt ergens niet meer zo heel spannend dan, alhoewel de beeb natuurlijk echt nog niet moet komen!

5. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Gentle,
    onze verhalen lijken wel erg op elkaar. Ik heb echt precies hetzelfde.
    Gisteren mezelf teveel uitgesloofd.. 's ochtends kwam de babykamer (holadijee!!), dus meteen alles uitpakken, opruimen, weet ik veel wat. Smiddags nog gewoon gewerkt en DRUK ook nog. Was kapot, had ontzettend buikpijn incl harde buiken en wou alleen maar naar bed. Vandaag doe ik het rustig aan (ook al moet ik hele dag werken) en heb nergens last van. Inderdaad, zodra je teveel doet is het eerste wat je voelt de baarmoeder. Heb jij het ook met fietsen? Als ik drie minuten fiets voelt het ongemakkelijk in mn buik.:(

Het voelen aan de baarmoeder voelt inderdaad ook niet fantastisch.. Maandag de 20-weken echo gehad en dat was bij vlagen toch wel erg gevoelig. (En dan lekker doorbikkelen en niks zeggen... haha gekke wezens zijn wij vrouwen.) 's Avonds ontzettend buikpijn, leek wel of er iemand flink in mijn buik had geschopt. Autsj.

Volgende week weer naar VK, ga het dan weer opnieuw aangeven. Ben wel erg benieuwd of ik het volhou om fulltime te blijven werken tot aan mijn verlof. Ik vraag het me serieus af, ben bang dat ik dat niet ga redden.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja herkenbaar, die BM is gewoon op dit moment heel gevoelig. Ik probeer fysiek weinig meer te doen, alhoewel fietsen nog aardig gaat. Ik moet alleen daarna even goed zitten en uitrusten. Op de fiets gelukkig nog geen last. Ik heb geen auto bij huis, dus ik kan ook weinig anders.

Ik heb me ook een paar keer verbeten bij de 20 weken echo. Stom eigenlijk he, dat we ons dan groot houden, maar ik denk dat steeds het moet toch gebeuren... Vanmiddag weer bij de VK, ben benieuwd hoe zij er over denkt. Ik heb hier nog een peuter thuis, dus gewoon een dag doorkomen is eigenlijk al druk genoeg ;)

7. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    gelukkig hebben meer vrouwen er last van ;)
    Ben nu 22 weken en 2 dagen zwanger. Drukke week gehad en heb nu last van mijn buik, harde buik. Heb ik voor het eerst. Toch een teken om rustiger aan te doen begrijp ik? Ben ook heel moe, dus dat zou wel kunnen kloppen.

8. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ik heb regelmatig last gehad van mijn buik tot nu toe. Gisteren een halve dag een soort menstruatiepijn en regelmatig een gevoelige buik, zelfs voorzichtig bewegen doet dan al pijn. Hard vind ik ze nooit.
    Na een nacht slapen zijn de klachten veelal weer weg.
    Vandaag contact gehad met VK. Ze geeft aan: als je de baby helemaal niet meer voelt (hangt er natuurlijk wel vanaf hoever je bent), slijmerig bloedverlies hebt of buikpijn hebt die in een soort weeën-tempo terugkomt dan is het alamerend. Ook langdurige harde buiken die niet met rust weer weggaan moet je de VK voor bellen.
    Dat je af en toe één en ander voelt aan pijn in die buik is verder normaal, de boel wordt natuurlijk flink opgerekt.

9. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    Gisteren kon ik niet meer lopen en zitten van de pijn. De verloskundige toch maar even gebeld, moest voor de zekerheid urine laten testen bij de huisarts op blaasontsteking. Gelukkig was het dat niet. De pijn is vandaag minder.
    Moet wat rustiger aan doen en overdag iets meer lopen. Ik heb zittend werk (administratief). Bij pijn een warme kruik of bad nemen. Bad hebben we helaas niet ;)
    Gisteren dus plat op de bank, kruik erbij en vandaag op het werk wat meer gelopen. Heeft wel geholpen.

Deel Deze Pagina