Ha meiden, Misschien een hele rare vraag/opmerking. Maar ik heb dus sinds 2 weken giga last van obstipatie en nu de afgelopen week oranje slijm met wat bloed bij mijn ontlasting. Heeft iemand van jullie toevallig hetzelfde ook meegemaakt? Heb al contact gehad met de HA, die zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar vindt het toch raar.
Bloed kan konen doordat je ontlasting zo moeizaam is; dan krijg je snel een wondje ergens of bv een aambei die af en toe opengaat. Dat is niet erg. Maar zorg wel voor voldoemde vezels (lijnzaadjes, groente en fruit, geen wit brood, geen witte rijst etc), drink veel (2 liter zeker aanhouden) en je kan lactulose siroop halen bij de drogist om je darmen goed op gang te helpen (mag je ook gewoon tojdens de zwsngerschap gebruiken).
had ik laatst ook hoor (en ik maak me heel snel zorgen dus als ik het niet doe is het ook echt niet nodig ) zolang het bloed bovenop de ontlasting ligt en er niet door en als het helderrood is hoef je je sowieso geen zorgen te maken. kijk ff op internet voor tips voor obstipatie en je zou Roosvicee Laxo kunnen halen, dit helpt ook voor de harde ontlasting
Thnx voor jullie reacties, ja Roosvice Laxo gebruik in inderdaad ook, maar dat werkt helaas niet altijd Wacht het wel af, zal me inderdaad niet teveel zorgen maken
Wat bij mij scheelt is dat ik de laatste tijd weer cruesli als ontbijt eet, door die vezels kan ik makkelijker naar het toilet, dat is misschien ook nog een optie.
Hier ook (ook voor de zwangerschap) vaak last van stilstaande darmen. Ook af en toe wat bloed, kijk inderdaad of het erop, of erdoor zit. Als het bij mij weer zover is dan neem ik een paar kiwi's, activia yoghurtje, roosvicee laxo en en wat meer vet. Ik eet namelijk wel heel vezelrijk, maar ook heel mager, dan doen je darmen ook niet zoveel meer!