Vakantie nemen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door RE080219, 1 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Verkeer in de luxepositie met verlof te gaan vanaf 16 juli en pas per begin/half november terug aan het werk te gaan afhankelijk van wanneer ik effectief beval natuurlijk. Dat houdt in dat ik dus geen vakantiedagen hoef op te nemen. Best cool. Maar wanneer is het nou handig om dan vakantie op te nemen? Aansluitend naderhand? Leuk, lekker lang verlof, maar dan val ik dus wel net voor de feestdagen weer binnen en dat is dan wel weer errug heftig schakelen. En december vrij vragen A ze zien me aankomen haha en B dat wil ik ze ook niet aandoen, ze moeten het de hele zomer ook al zonder me stellen. Dusss... Wat zouden jullie doen? Gewoon begin/half november terug aan het werk en de vakantie (al dan niet aaneengesloten) over de jaarwisseling heen tillen of toch maar in dit jaar proppen?
     
  2. mint1987

    mint1987 Actief lid

    2 mrt 2015
    253
    29
    28
    Er nog vooraan plakken? Het is dan misschien hoog zomer en best zwaar hoog zwanger.
    Misschien 2 weken en wat meenemen naar volgend jaar afzo?
     
  3. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Ervoor heb ik overwogen maar met mijn geschiedenis bekkenklachten is het ook niet uitgesloten dat ik vooraf nog in de ziektewet geraak en daarbij heeft een collega reeds haar vakantie naar die weken naar voren getrokken om een deel augustus op te kunnen vangen... Die valt dus af. Maar ik snap dat je het roept. ;)
     
  4. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Ik heb verlof van 7 juli tot november en plak er dan nog 2 weken aan vast. Ook heb ik 2 weken vrij met de meivakantie..
     
  5. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Als ik jouw verhaal lees, dan lijkt t dat je neigt naar de vakantie over de jaarwisseling heen tillen... of misschien hou je wel heel veel rekening met je werkgever en collega’s? Wat zou je voorkeur zijn als je met niemand rekening hoeft te houden? En om hoeveel vakantiedagen / weken gaat t eigenlijk?

    Persoonlijk zou ik het overigens wel prettig vinden om een vakantie in t vooruitzicht te hebben als je weer start met werken na het verlof... dan heb je even de tijd om weer te wennen aan t nieuwe ritme enz en je werkzaamheden weer op te pakken, maar dan kun je snel ook weer even op adem komen van die omschakeling. Wel jammer dat januari nou niet echt een fijne vakantiemaand is (vind ik dan).
     
  6. NeverGiveUp2018

    NeverGiveUp2018 Bekend lid

    30 apr 2018
    550
    282
    63
    Vrouw
    Noord holland
    #6 NeverGiveUp2018, 2 apr 2019
    Laatst bewerkt: 2 apr 2019
    Hier begint 15 juli mijn verlof en als ik niet uitloop moet ik 4nov weer beginnen. Ik heb mijn 3 weken "zomervakantie" er achter aangeplakt. En begin dan 25 nov weer. Dit omdat ik het ook mogelijk zie gebeuren eerder in de ziektewet te raken.
    Wel heb ik mijn overige 3 weken tussen nu en mijn verlof verdeeld voor het geval ik deze zwangerschap wel zonder problemen door mag komen tot mijn verlof. Ik heb de hele meivakantie vrij en nog een week halverwege juni.
    De eerst volgende vakantie als ik dan weer begonnen ben is de 2de week van de kerstvakantie.
    Zo heb ik op het einde en als ik weer fris begonnen ben, max 4 weken werk en dan even een weekje om bij te komen. Dit leek mij wel erg fijn.
     
  7. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Ik heb hetzelfde als jou ongeveer ook in juli met verlof tot ergens in november. Zelf heb ik 2 wkn in juni genomen en ga niks aan mn verlof plakken, verlof zie ik niet als vakantie en of je nou 10 of 12 wkn hebt erna. Voor mijn gevoel kan je beter ff 2 maanden inkomen en dan weer wat vakantie of een aantal weken 1 dag minder in de week is ook nog een idee.
     
  8. Cil88

    Cil88 Niet meer actief

    Ik heb bij vorige zwangerschap mijn vrije dagen gebruikt om mijn contract nog een langere tijd door te laten lopen met meer uren. Ik kon daardoor tot het einde van dat jaar vrije dagen opnemen en had dan nog 40 uur contract. Daarna pas minder salaris gekregen.
     
  9. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Ik ga half november terug naar werk en volgend jaar op grote vakantie. Om de reden die jij noemt (rond kerst vervelende tijd om terug te komen).
     
  10. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    327
    166
    43
    Ik was in exact dezelfde periode met verlof als jij. Heb toen 1 week voor mn verlof genomen en restant uren na mijn verlof.
    Wel heb ik met kerst/oud en nieuw gewoon vrij genomen ook.
     
  11. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    Ik zou in het begin een dag per week vrij nemen, als je de uren hebt. Dan kun je wat rustiger opstarten en wennen.
     
  12. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb vanaf 1 juli verlof, neem nu 2 weken in de meivakantie vrij en in de kerstvakantie alleen 2 dagen tussendoor dus niks aansluitend aan mijn verlof.
     
  13. Girly1985

    Girly1985 Fanatiek lid

    15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Ik zou dit dan ook doen.

    Als ik naar mij zelf kijk ga ik 5 juli met verlof en neem 2 weken van te voren vakantie op. Op de dag dat mijn verlof begint eindigde ook mijn contract dus ik heb dat dillema niet maar de vorige zwanger schap heb ik ook erna 1 week geheel opgenomen en daarna iedere week 1 dag vrij tot ze op waren.
     
  14. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Vraag even na of je de dagen sowieso moet opnemen.. Het kan zijn dat je niet alles mee mag nemen naar volgend jaar.
    Is het een idee om na je verlof 1 dag per week vakantie op te nemen? Kun je lekker rustig beginnen..
     
  15. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik zou je vakantie achter je verlof aanplakken. Doe ik ook. Neem na mijn verlof 6 weken op en daarna 1 dag p/w ouderschapsverlof.

    Laatste werkdag is 21-6 en hoef pas weer te beginnen op 2-12 :D. Heerlijk.
     
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zou je vakantie erachter plakken.
    Ik wilde dat ook maar omdat mjjn verlof eindigd in het nieuwe jaar kan ik maar 1 week erachter plakken.
    De rest van je vakantie uren moeten opgemaakt zijn dit jaar en er mag maar 1 week mee naar het volgende jaar.
    Dus ik neem nu 3 weken op eind aug, begin sept.
    Zo ben ik thuis in de eerste week dat C naar de basisschool gaat.
    Dan nog 2 weken werken en dan gaat mijn verlof in.
     
  17. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Ik zelf was toen ook op 16 juli uitgerekend en heb 2 weken eraan vastgeplakt en de rest lekker meegenomen naar het jaar erna. Ik teer er nog op :p
     
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik had dit vorige x exact zo. Heb er toen wel 2 wk aan vast geplakt. Voorafgaand.

    Nu ga ik half oktober tot half feb met verlof. Ook prima. Ik kijk nog hoe ik het doe met vakantie. Denk weer ervoor of erna.
     
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Pas op. De flexibiliseringsperiode trekken ze dan af v he verlof dus als je in de ZW zit, zorg dan dat he 6 wk van tevoren met verlof gaat.
     

Deel Deze Pagina