Vakantie: NOD uitstellen met uitstelpil of niet ???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Unreal, 23 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Unreal

    Unreal Actief lid

    8 sep 2005
    114
    0
    0
    Ik ga binnenkort op vakantie naar een warm land. Maar juist dan heb ik mijn NOD. Ik heb geen zin om dan ongi te worden maar als ik een uitstelpil ga gebruiken (bv. Primolut) ben ik bang dat mijn cyclus ontregeld wordt (en mis ik weer een klusmaand :( ). Ik ben nu 6 maand gestopt met de pil.

    Wie heeft ervaring met een uitstelpil? Werkt het echt en wat zijn de bijwerkingen en hoe was je cyclus na het slikken van deze pil?
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb er geen ervaring mee helaas.
    Maar ik zou het niet doen als ik jou was! dikke kans dat je cyclus weer anders word.. je bent als zo'n eind op weg!
    Als jullie daar geen problemen mee hebben dan doen, maar volgens mij zit je daar zelf ook niet op te wachten!

    groetjes
     
  3. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    ik zou het ook niet zo snel doen. zeker niet als je al een half jaar gestopt bent. het is minder om ongi te worden op vakantie, maar neem tampons mee. dan kun je ook zwemmen en zo. en hopelijk word je helemaal niet ongesteld. dat zou helemaal mooi zijn. het zou zo jammer zijn als je cyclus weer in de war komt. ik zou mijn lichaam lekker hormoonvrij houden, of alleen die je zelf aanmaakt.
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik zou mijn ongi ook niet uitstellen. Is toch wel een hele stoot hormomen wat je dan neemt hoor. Hopelijk ben je tegen die tijd zwanger :) :)
     
  5. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik zou het niet doen als ik jou was.
    Na een half jaar is juist je lichaam weer een beetje op orde (hormoonhuishouding) en dat kan je behoorlijk in de war sturen lijkt me.
    Succes.
    Groetjes Vera
     
  6. Harley

    Harley Fanatiek lid

    16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Ik sluit me hier helemaal bij aan! Beter niet doen! Zou balen zijn als je weer helemaal van voren af aan moest beginnen!
     
  7. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Als ik jou was zou ik ook niks slikken,
    ik had ook 2 vakanties achter elkaar,dat ik ongesteld was.
    So watt, na de laatste vakantie was ik wel mooi zwanger....
     
  8. Anka

    Anka Lid

    25 mrt 2006
    69
    0
    0
    ZuidHolland
    Hoi Hoi ..
    As Di vertrek is zelf op naar het buitenland, en Woe is mijn NOD... Voormezelf had ik bedacht dat dit "er nou eenmaal bijhoort" Ik heb de keus gemaakt om te stoppen met de pil, en tja ook dit soort lullige dingetjes horen er dan bij. En idd de zaken die de dames voor mij al vermelde... cyclys storing, hormonen.. je stopt dan toch weer iets in je lijf wat daar niet echt thuis hoort en zeker niet als je bezig bent met het proberen krijgen van kinderen. ..Ieders voor zich natuurlijk maar n tamponnetje en Hup je kan alles doen.

    X Anka
     
  9. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik zou het zeker niet doen.

    Stel je voor dat je net deze maand wel zwanger bent geworden en je neemt die tabletten in.... wat zouden die dan voor invloed hebben op de vrucht?

    Succes met beslissing.

    Gr. Cellie.
     
  10. Unreal

    Unreal Actief lid

    8 sep 2005
    114
    0
    0
    bedankt voor alle reacties.

    dan denk ik dat ik het niet ga doen en mijn ongi maar gewoon laat komen, of niet natuurlijk :)
     
  11. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    we hopen natuurlijk voor je dat je niet ongesteld wordt ;)
     

Deel Deze Pagina