Vakantie: NOD uitstellen met uitstelpil of niet ???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Unreal, 23 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Unreal

    Unreal Actief lid

    8 sep 2005
    114
    0
    0
    Ik ga binnenkort op vakantie naar een warm land. Maar juist dan heb ik mijn NOD. Ik heb geen zin om dan ongi te worden maar als ik een uitstelpil ga gebruiken (bv. Primolut) ben ik bang dat mijn cyclus ontregeld wordt (en mis ik weer een klusmaand :( ). Ik ben nu 6 maand gestopt met de pil.

    Wie heeft ervaring met een uitstelpil? Werkt het echt en wat zijn de bijwerkingen en hoe was je cyclus na het slikken van deze pil?
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb er geen ervaring mee helaas.
    Maar ik zou het niet doen als ik jou was! dikke kans dat je cyclus weer anders word.. je bent als zo'n eind op weg!
    Als jullie daar geen problemen mee hebben dan doen, maar volgens mij zit je daar zelf ook niet op te wachten!

    groetjes
     
  3. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    ik zou het ook niet zo snel doen. zeker niet als je al een half jaar gestopt bent. het is minder om ongi te worden op vakantie, maar neem tampons mee. dan kun je ook zwemmen en zo. en hopelijk word je helemaal niet ongesteld. dat zou helemaal mooi zijn. het zou zo jammer zijn als je cyclus weer in de war komt. ik zou mijn lichaam lekker hormoonvrij houden, of alleen die je zelf aanmaakt.
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik zou mijn ongi ook niet uitstellen. Is toch wel een hele stoot hormomen wat je dan neemt hoor. Hopelijk ben je tegen die tijd zwanger :) :)
     
  5. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik zou het niet doen als ik jou was.
    Na een half jaar is juist je lichaam weer een beetje op orde (hormoonhuishouding) en dat kan je behoorlijk in de war sturen lijkt me.